بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی مانند یک عایق محافظتی بر سطح پوست عمل می کند و مانع از هدر رفتن رطوبت پوست می شود همچنین به سلول های پوستی کمک می کند تا روند بهبودی را سریع تر طی کند. تاثیر کاربرد کرم ترمیم کننده در درمان سوختگی های نه چندان شدید و همین طور از بین بردن آثار آن مانند لکه و اسکار انکار ناپذیر است انتخاب بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی بسیار مهم است.

در سال های اخیر برندهای معتبر با استفاده از مواد ارگانیک به ساخت کرم های ترمیم کننده می پردازند که هیچ گونه عوارضی ندارند و به زیبایی و سلامت پوست می افزایند. این مقاله شامل سه بخش است که در بخش اول راجع به کرم ترمیم کننده و مزایای استفاده از آن را خواهیم گفت در بخش دوم به شرح درمورد پماد زینک اکساید، مزایا و عوارض آن می پردازیم و در بخش پایانی محصولاتی در حوزه ترمیم پوست معرفی می کنیم.

کاربرد کرم ترمیم کننده
کاربرد کرم ترمیم کننده

کرم ترمیم کننده برای چی خوبه؟

شاید این سوال به ذهن شما نیز برسد که کرم ترمیم کننده برای چی خوبه؟ به طور کلی پوست انسان در طول زندگی آسیب های متعددی را متحمل می شود که سوختگی یکی از آنها است. این صدمات عوارضی را در پوست به جای می گذارد که تاثیرات منفی بر سلامت آن دارد بنابراین استفاده از کرم یا پمادی که بتواند آسیب ها و آثار آن را ترمیم کند ضروری است. برای این که بدانید کرم ترمیم کننده برای چی خوبه باید نوع کرم و کاربرد آن را در نظر بگیرید و بر اساس آن دست به انتخاب و خرید بزنید.

همچنین قبل از انتخاب کرم باید عارضه پوست خود و شدت آن را مشخص کنید و با توجه به اطلاعاتی که در مورد کاربرد کرم ترمیم کننده دارید دست به انتخاب بهترین محصول بزنید. بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی ابتدا اثرات و عوارض سوختن و دیگر آسیب های پوست را محو می کند. کاربرد کرم ترمیم کننده با تقویت و رطوبت دهی همچنین با بازسازی بافت های ناسالم مشخص می شود. این نکته را نیز ذکر کنیم که احیانا بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی فقط برای رفع آثار باقی مانده از سوختن اختصاص ندارد و می تواند هر نوع ضایعه پوستی دیگر را نیز درمان کند.

چند مورد از مهمترین کاربرد کرم ترمیم کننده

کرم های متعددی با مارک های مختلف تجاری با کارکرد ترمیم کنندگی تولید و وارد بازار می شود اما واقعا کاربرد کرم ترمیم کننده چیست و در چه مواقعی از آن باید استفاده کرد؟ چیزی که مشخص است اصولا کرم ها محصولاتی هستند که مزایای جانبی برای پوست دارند یعنی موادی را جذب پوست می کنند که نیازهای آن را رفع کند و همچنین در جوانسازی و یا ترمیم بافت صدمه دیده، به کار سلول های پوستی سرعت می بخشند. اگر بخواهیم کاربرد کرم ترمیم کننده را بگوییم شامل موارد زیر می شود:

فواید کاربرد کرم ترمیم کننده پوست چیست؟

تسکین دهنده است زیرا:

زمانی که برای بار اول کرم ترمیم کننده را به پوست خود می زنید التهابات پوستی را تسکین می دهد و موجب آرامش آن می شود سپس با رساندن رطوبت لازم به پوست خشکی آن را رفع می کند و پوست را نرم و لطیف می کند. تحریکات و التهابات که در پوست ایجاد شده معمولا در اثر استفاده از لیزر، پرتو درمانی و… است که موجب سوختگی سطحی، خشکی و همچنین خارش و سوزش و پوسته پوسته شدن می شود. در ترکیب فرمولاسیون بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی از اکسید روی و مواد نفتی، نرم کننده و مرطوب کننده تشکیل شده تا به رفع فوری تحریکات و خشکی ناشی از سوختن کمک کند.

کاربرد کرم ترمیم کننده برای پوست
کاربرد کرم ترمیم کننده برای پوست

مرطوب کننده است:

استفاده از بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی حکم محافظ پوست را دارد و از آسیب بیشتر پوست جلوگیری می کند. اما چطور؟ با استفاده از رطوبت دهی به پوست که علاوه بر آبرسانی مانند عایقی پوست را حفظ می کند مواد مرطوب کننده موجود در ترمیم کننده ها اغلب شامل گلیسیرین، لسیتین، پروپیلن، گلیکول می باشند که باعث جذب رطوبت به سلول های پوستی می شوند.

نرم کننده است:

همچنین موادی که به عنوان نرم کننده در بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی وجود دارد شامل لانولین، روغن معدنی، دی متیکون هستند که به پوست لطافت و نرمی می بخشد.

لایه بردار است:

مهمترین کاربرد کرم ترمیم کننده در اینجا خود را نشان می دهد، لایه برداری از سلول های مرده و کمک به ترمیم سلول های آسیب دیده که با وجود ماده شاخی (کراتین) امکان پذیر است. معمولا مواد لایه بردار و ترمیم کننده در بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی شامل اسیدهای هیدروکسی آلفا مثل اسید لاکتیک، سیتریک، گلیکولیک، آلانتوئین و اوره می باشد که موجب ریزش سلول های مرده و حفظ رطوبت در پوست می شود.

مقاله پیشنهاد: بهترین کرم برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سایر موارد کاربرد کرم ترمیم کننده

کاربرد کرم ترمیم کننده فقط محدود به بهبود اثر سوختگی نیست در موارد زیادی پوست به طرق مختلف دچار آسیب می شود که ممکن است بعد از درمان دچار زخم یا برجستگی های نه چندان زیبا شود این به دلیل ترمیم نادرست پوست می باشد که زیبایی آن را می گیرد از طرفی دیگر معمولا این نواحی در برابر اشعه های مضر خورشید ضعیف هستند و باید مدام محافظت شوند سایر مواردی که در آن کاربرد کرم ترمیم کننده مهم است عبارت است از:

  • وقتی پوست خراش و بعد از آن زخم شود و یا از قبل بهبود یافته ولی جای آن باقی مانده
  • وقتی پوست بر اثر برخورد وسایل نوک تیز بریده و بهبود یافته  ماحصل آن برجستگی که اسکار نامیده می شود روی پوست نمایان شده است
  • جوش های هورمونی و یا چرکی که بعد از بهبودی پوست را دچار فرورفتگی هایی کرده است
  • علائم اگزما
  • درماتیت آتوپیک

این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که استفاده از بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی زمانی موثر است که فقط لایه سطحی و میانی پوست آسیب دیده باشد و در صدمات عمیق تر پوست معمولا از روش های دیگری غیر از کرم باید استفاده کرد.

مرطوب کردن پوست
مرطوب کردن پوست

مزایای کاربرد کرم ترمیم کننده

  • رطوبت و چربی پوست آسیب دیده را متعادل می کند
  • پوست آسیب دیده را ترمیم و احیا می کند
  • اصلاح اثر سوختگی ناشی از آفتاب
  • زخم، بریدگی یا سوختگی را ضد عفونی کرده و مانع از ورود عفونت و میکروب در آن می شود
  • التهاب پوست مثل خارش یا سوزش را آرام کرده و لکه های باقی مانده را محو می کند
  • قرمزی پوست را از بین می برد
  • هر نوع باکتری و یا قارچ را از بین برده و مانع از تکثیر آنها می شود
  • تقویت عملکرد کلاژن و الاستین پوست برای بازسازی سلول های آسیب دیده
  • از بین برنده لکه های صورت مانند لک و مک

آیا پماد زینک اکساید ترمیم کننده است؟

زینک اکساید در واقع همان اکسید روی است، روی ماده ای است حیاتی که در بدن انسان به مقدار زیادی وجود دارد مطالعات نشان داد زمانی که بدن دچار کمبود روی است ترمیم زخم ها به کندی صورت می گیرد. در مطالعه ای دیگر که بر روی افرادی که دچار زخم های سطحی شده بودند انجام شد به برخی از این افراد اکسید روی را به صورت خوراکی تجویز کردند و برای برخی دیگر به صورت استعمال خارجی از آن استفاده شد نتیجه این بود که افرادی که از زینک اکساید به عنوان پماد موضعی استفاده کرده بودند روند بهبود زخم هایشان با سرعت بیشتری انجام شد. در بین افرادی که اکسید روی را به صورت خوراکی مصرف کرده بود نتیجه متغیر بود.

بنابراین در جواب این سوال که آیا پماد زینک اکساید ترمیم کننده است باید بگوییم که بلی نقش اکسید  روی در ترمیم انواع زخم ها بسیار پر رنگ است و جالب است که بدانید از این ماده سالها است که به عنوان ماده ای فعال در کرم های ضد آفتاب و لوسیون ها استفاده می شود.

پماد زینک اکسیدان چه کار می کند؟

پماد زینک اکساید از جمله قدیمی ترین موادی بوده که مردم  برای درمان بسیاری از ناراحتی های پوستی استفاده می کردند از این ماده یعنی اکسید روی در تولید بسیاری لوازم بهداشتی آرایشی نیز استفاده می شود. فواید این محصول زیاد است و تاثیر شگفت انگیزی روی پوست دارد بنابراین می توان با قاطعیت گفت که تمامی کاربرد کرم ترمیم کننده را به زینک اکساید نسبت داد و آن را به جای پماد نوعی کرم ترمیم کننده معرفی کرد. در ادامه به چند مورد از مزایای پماد زینک اکساید اشاره می کنیم.

پماد زینک اکساید برای درمان آکنه صورت

پماد زینک اکساید برای درمان آکنه صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج درخشانی برای پوست خواهد داشت زیرا دارای خواص ضد التهابی می باشد که برای درمان آکنه های متوسط تا خفیف مناسب است. پماد زینک اکساید با از بین بردن باکتری های سطح پوست و متعادل کردن چربی، روند بهبودی جوش ها را فراهم می کند.

آیا پماد زینک اکساید ترمیم کننده است برای جای جوش؟ در پاسخ باید بگوییم بلی حتی تاثیر آن از کاربرد کرم ترمیم کننده نیز بیشتر است. پماد زینک اکساید علاوه بر درمان انواع آکنه، اسکار یا جای جوش را نیز از بین می برد اما  کاربرد کرم ترمیم کننده فقط و فقط برای درمان اسکار است. از پماد زینک اکساید برای رفع التهاب ناشی از بیماری های زیر نیز استفاده می شود:

  • ملاسما
  • آکنه روزاسه
  • درماتیت سبورئیک
  • اگزما

پماد زینک اکساید برای زیر بغل

استفاده از پماد زینک اکساید برای زیر بغل نیز از دیگر فواید مفید آن محسوب می شود. درمان بوی بد ناشی از عرق کردن همواره دغدغه بسیاری از افراد است و این بوی بد به دلیل تکثیر نوعی باکتری های اسیدهای چرب زنجیره کوتاه می باشد که با استفاده از پماد زینک اکساید برای زیر بغل می توان از رشد آن جلوگیری کرد و به درمان بوی بد پرداخت. استعمال  پماد زینک اکساید برای زیر بغل می تواند جایگزین دئودورانت شود زیرا دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد.

پماد زینک اکساید برای درمان سوختگی

از پماد زینک اکساید برای درمان سوختگی های سطحی (درجه ۱  و ۲) استفاده می شود و می توان با قاطعیت گفت که اثری مشابه کاربرد کرم ترمیم کننده در احیای پوست سوخته شده دارد. پماد زینک اکساید برای درمان سوختگی قدیمی ترین روش محسوب می شود  با پوشش دادن سطح پوست و نگه داشتن رطوبت خشکی پوست را از بین می برد و به سلول های پوست در بازسازی خود کمک زیادی می کند.

تفاوتی که بین پماد زینک اکساید و بهترین کرم ترمیم کننده پوستی وجود دارد در زمان استفاده از آنها است بدین صورت که کاربرد کرم ترمیم کننده در سوختگی معمولا بعد از بهبودی سوختگی است اما از پماد زینک اکساید می توان بلافاصله استفاده کرد.

پماد زینک اکساید جایگزین ضد آفتاب

پماد زینک اکساید جایگزین ضد آفتاب است و برای محافظت از پوست آسیب دیده در برابر اشعه های مضر خورشید می توان روی خواص آن حساب کرد. بر خلاف زینک، کاربرد کرم ترمیم کننده در محافظت از پوست آسیب دیده در مقابل نور خورشید ضعیف است اما پماد زینک اکساید با پوشش دهی سطح پوست مانع از نفوذ اثرات مخرب اشعه های مضر می شود. هر چند که از اکسید روی در ساخت انواع ضد آفتاب ها نیز استفاده می شود اما استعمال زینک اکساید به تنهایی نیز می تواند به اندازه کرم ضد آفتاب برای پوست صدمه دیده مفید و موثر باشد.

پماد زینک اکساید برای کودکان
پماد زینک اکساید برای کودکان

پماد زینک اکساید برای بهبود بثورات پوشک در پای کودکان

پای کودکان در اثر پوشک شدن ممکن است دچار التهاب و سوختگی شود که از قدیمی ترین محصولاتی که برای درمان آن استفاده می شد همین پماد زینک اکساید بود. این پماد سطح پوست را پوشش می دهد و با رساندن رطوبت التهاب را تسکین می دهد و موجب بهبودی پوست می شود. باید گفت که کاربرد کرم ترمیم کننده در بهبود بثورات حاصل از پوشک ناچیز است و در این مواقع استفاده از پماد زینک بسیار کاربردی تر است.

پماد زینک اکساید برای بهبودی انواع زخم  بریدگی

برای درمان هر گونه خراش و بریدگی های سطحی بعد از بند آمدن خون بهترین گزینه استفاده از پماد زینک اکساید است زیرا با خواص ضد میکروبی خود اطراف زخم و بریدگی را ضد عفونی می کند و مانع از ورود آنها به داخل پوست می شود  به کمک سلول های پوست پرداخته  و سرعت بهبودی را بیشتر می کند.

کاربرد کرم ترمیم کننده در بهبود بریدگی یا زخم زمانی اتفاق می افتد که زخم یا بریدگی بسته شده باشد و از آن به عنوان مرهم استفاده شود اما پماد زینک بلافاصله بعد از خون آمدن بند کارساز و موثر است. این نکته را نباید فراموش کنید که در زخم ها یا بریدگی های عمیق که خون بند نمی آید به هیچ عنوان سر خود زینک اکساید مصرف نکنید و برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

پماد زینک اکسیدان برای درمان چربی های پوست

اگر پوستِ بیش از حد چربی دارید استفاده از پماد زینک اکساید را فراموش نکنید زیرا به خوبی می تواند چربی های پوست را کنترل کرده و همچنین لکه های پوستی را از بین ببرد و به روشن تر شدن رنگ پوست کمک کند. از زینک اکساید در بسیاری از لوازم آرایشی که برای کنترل چربی و منافذ پوست است استفاده می شود در نتیجه باعث کوچک شدن منافذ باز پوست خواهد شد.

تاثیر پماد زینک اکساید در کوچک شدن روزنه های پوست بسیار بیشتر از کاربرد کرم ترمیم کننده پوستی است و نتایج درخشان تری را در بر خواهد داشت. تا اینجا سعی کردیم با گفتن فواید ثابت کنیم که آیا پماد زینک اکساید ترمیم کننده است یا نه در ادامه به معرفی چند محصول می پردازیم که می توانیم به جرات ادعا کنیم جزو بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی محسوب می شود.

عوارض مصرف پماد زینک اکساید

هر دارویی هر چقدر هم که مفید و موثر باشد و مزایای درمانی زیادی هم داشته باشد ممکن است دارای عوارضی هم باشد اما در مورد پماد زینک اکساید این حرف چندان صدق نمی کند چون تا به حال هیچ مورد خاصی که نشان دهنده عوارض این محصول باشد گزارش نشده است. اما در استفاده از آن باید دقت کنید و همین طور آن را در دسترس کودکان قرار ندهید زیرا اگر به طور اتفاقی خورده و یا به چشم ها مالیده شود خطر آفرین خواهد بود. در برخی از افراد ممکن است بعد از استعمال پماد دچار خارش و التهاب پوست شود که چندان جدی نیست و کم کم با سازگاری با پوست این تحریکات نیز از بین می رود.

معرفی بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی

کرم ضد آفتاب و ترمیم کننده
کرم ضد آفتاب و ترمیم کننده

کرم ضد آفتاب و ترمیم کننده پوست بایو درما مدل سیکابیو

معمولا کرم های ترمیم کننده از قدرت لازم برای محافظت در برابر نور برخوردار نیستند اما کاربرد کرم ترمیم کننده و ضد آفتاب بایودرما فراتر از یک محصول معمولی بوده و علاوه بر اینکه قدرت ترمیم کنندگی هر نوع مشکل پوستی را دارد مانع از رسیدن اشعه های مضر به پوست شده و می توان آن را بهترین کرم ترمیم کننده سوختگی دانست زیرا مانع از سوختن پوست در مقابل خورشید می شود.

سایر مزایای کاربرد کرم ترمیم کننده و ضد آفتاب بایودرما:

  • مرطوب کننده پوست
  • ترمیم بافت های اسکار
  • مناسب برای پوست های حساس
  • به محض ایجاد زخم می توانید از این کرم استفاده کنید
  • دارای بافت غیر چرب
  • فاقد پارابن
  • تسکین التهابات و تحریکات پوستی
  • ضد باکتری به دلیل وجود عناصر روی و مس
  • غیر کمدوژنیک
  • از بین برنده هر نوع لکه

خرید کرم ضد آفتاب و ترمیم کننده پوست بایو درما مدل سیکابیو

خرید کرم ترمیم کننده
خرید کرم ترمیم کننده

کرم ترمیم کننده جنفیک لانکوم Lancome

کاربرد کرم ترمیم کننده جنفیک لانکوم برای رفع ضایعات پوستی و محو خطوط ریز زیر چشم و از بین بردن چین و چروک صورت است. این کرم  مخصوص استفاده در شب است با افزایش متابولیسم سلول های پوست به بازسازی و تولید سلول های جوان کمک می کند بنابراین برای جوانسازی گزینه بسیار خوبی به شمار می رود.

مواد تشکیل دهنده، کاربرد کرم ترمیم کننده و تاثیر آن را بسیار زیادتر کرده زیرا با داشتن فرمول خاص خود، در طول شب هر نوع آثار خستگی و تنش را از پوست می زاید، پوست را احیا می کند و به نرمی و لطافت پوست می افزاید.

سایر مزایای کاربرد کرم ترمیم کننده لانکوم عبارت است از:

  • از بین بردن چین و چروک
  • جوانسازی پوست
  • محو لکه ها
  • سفت شدن پوست
  • مرطوب کننده قوی

خرید کرم ترمیم کننده جنفیک لانکوم Lancome

خرید بهترین کرم روشن کننده و ترمیم کننده
خرید بهترین کرم روشن کننده و ترمیم کننده

کرم روشن کننده و ترمیم کننده پوست بیوآکوا

از دیگر محصولات پیشنهادی ما که کاربرد کرم ترمیم کننده را دارد محصول بیوآکوا می باشد که علاوه بر احیای پوست، آن را روشن می کند. کاربرد کرم ترمیم کننده و روشن کننده پوست بیوآکوا برای انواع پوست است از آنجایی که پوست در طول عمر مدام در حال ترمیم و بازسازی خود است و از خود در برابر عوامل آسیب رسان محیطی مراقبت می کند، استفاده از محصولی جانبی که بتواند به عملکرد پوست بهبود ببخشد و عملیات ترمیم و بازسازی را سرعت ببخشد از ضروریات است.

کاربرد کرم ترمیم کننده و روشن کننده بیوآکوا در درجه اول هیدراته کردن پوست است و این کار را با نفوذ عمیق در پوست و جذب مواد معدنی مورد نیاز و تامین آن به انجام می رساند.

سایر مزایای کرم روشن کننده و ترمیم کننده بیوآکوا

  • روشن کننده پوست
  • محو لکه ها
  • عدم حساسیت
  • کمک به ترمیم بافت های آسیب دیده پوست

خرید کرم روشن کننده و ترمیم کننده پوست بیوآکوا

کرم از بین برنده جای اسکار
کرم از بین برنده جای اسکار

کرم ترمیم کننده و کنترل کننده پوست بدن سریتا

کاربرد کرم ترمیم کننده و کنترل کننده بدن سریتا فوق العاده است می توانیم این محصول ایرانی را برای همه افراد با هر نوع پوستی پیشنهاد بدهیم. این کرم با لایه برداری قوی از پوست تمامی سلول های مرده و آلودگی ها را از عمیق ترین قسمت ها پاک می کند یک مرطوب کننده قوی برای پوست به شمار می رود.داشتن خاصیت آنتی اکسیدان  از مهم ترین کاربرد کرم ترمیم کننده وکنترل کننده پوست بدن سریتا می باشد. همچنین هر نوع لکه و التهابات پوستی را از بین می برد و در جوانسازی پوست بسیار موثر و مفید است.

سایر مزایای استفاده از کرم ترمیم کننده و کنترل کننده پوست بدن عبارت است از:

  • متابولیسم سلولی را زیاد می کند
  • آبرسان قوی پوست است
  • حاوی ویتامین های ضروری
  • سرشار از عصاره های گیاهی موثر برای پوست
  • ضد خارش و التهاب
  • ترمیم کننده انواع ناراحتی های پوستی

خرید کرم ترمیم کننده و کنترل کننده پوست بدن سریتا

تلاش کردیم در این مقاله به طور مختصر اما مفید در مورد کاربرد کرم ترمیم کننده ه شما را با این محصول بیشتر آشنا کرده تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. شما دوستان نیز چنانچه از محصولات فوق استفاده کرده اید، تجربه و یا نظری دارید با ما از طریق کامنت در میان بگذارید.

منابع

webmd.com
aveenomd.com
woundsource.com
koloun.com
mayoclinic.org

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

10 − یک =