کرم شب را چرا باید استفاده کنم؟ این یک واقعیت شناخته شده است که یکی از بهترین محصولات برای مراقبت و مرطوب نگه داشتن پوست استفاده از کرم شب خانگی می باشد. انتخاب شب برای مراقبت از پوست به این دلیل است، تنها زمانی که پوست شما حداکثر استراحت و جوان سازی را به بهترین شکل انجام می دهد شب می باشد. بنابراین، در این زمان می توانید بهترین کارها را برای پوست خود انجام دهید. با این حال شما فقط نمی توانید هر کرم شب خانگی را به صورت تصادفی برای پوست خود انتخاب کنید.

همه می دانند که ما باید هر روز صبح و هر شب قبل از خواب پوست خود را تمیز و پاکسازی کنیم. همچنین آبرسانی به پوست شما قبل از خواب با استفاده از کرم شب خانگی است؛ توجه داشته باشید که برنامه استفاده از کرم شب خانگی شما باید فقط چند دقیقه کوتاه طول بکشد.

کرم شب خوب چیست
کرم شب خوب چیست

چرا به کرم شب خانگی خانگی احتیاج دارید؟

یک کرم شب خانگی می تواند رطوبت پوست را دو برابر کند و از فواید ضد پیری پشتیبانی کند. کرم های شب همانند اکثر لوسیون های روز به سرعت جذب پوست نمی شوند و معمولا از نظر بافت غنی تر هستند. استفاده از این کرم به شما این امکان را می دهد تا پوست خود را برای مدت زمان طولانی تری جوانتر نشان دهید.

پوست به بهترین شکل ممکن در هر زمان و مکانی نیاز به آبرسانی عالی دارد، اگر دارای پوست خشکی هستید به خوبی می توانید درک کنید که این دسته از پوست ها در صورت مرطوب و آبرسانی نشدن ظاهر خوبی ندارد.

همه چیز در مورد آبرسانی است و همه ما بدون توجه به نوع پوست خود به آن نیاز داریم. یک کرم شب خانگی غنی که به صورت شبانه استفاده می شود، آبرسانی مورد نیاز را با تلاش کم و مراقبت شما آن را در طول شب برای انواع پوست تامین می کند.

نحوه استفاده از کرم شب خانگی

روش زدن کرمشببسیارآسان است و کافی است به نکات ریز آن توجه داشته باشید. برای استفاده از مقدار مناسب کرم شب خانگی برای پوست خود، باید با استفاده از روش ۵ نقطه ای شروع کنید. مطمئنا، اولین قدم شما این است که همیشه برای پاک کردن آلودگی ها، چربی، آرایش و سایر آلودگی های پوست به دنبال بهترین محصول برای تمیز کردن صورت و دست های خود هستید، این بهترین راه برای پایان دادن به آلودگی ها و خستگی پوست در یک روز طولانی است؛ به همه چیزهایی که پوست شما در طول روز با آنها تماس دارد فکر کنید.

اگر چنین است، پس این امکان وجود دارد که آنها در طول روز بر روی پوست باقی بمانند. استفاده از کرم شب خانگی خانگی بعد از شستشو صورت و از بین بردن تمام مواد مضر پوست برای تغذیه و آبرسانی صورت بسیار مهم است.

کرم شب چگونه استفاده کنم
کرم شب چگونه استفاده کنم

با پمپاژ کرم شب خانگی روی نوک انگشتان شروع کنید

مقداری از کرم را روی یکی از انگشتان بزنید و آن را روی پیشانی، بینی، چانه و گونه های خود تقسیم کنید. پس از مشخص شدن ۵ نقطه، به سادگی کرم شب خانگی خود را با حرکات رو به بالا و به داخل پوست ماساژ دهید. هنگامی که تمام محصول روی پوست شما ماساژ داده شد، بررسی کنید و ببینید آیا به کرم برای تکمیل اضافی برای تکمیل کار خود نیاز دارید یا خیر.

شایان ذکر است که از این کرم به قسمت های دیگری همچون گردن کشیده تا از آبرسانی بهره مند شود. گردن شما می تواند یک نتیجه مطمئن برای سن واقعی شما باشد، بنابراین حین استفاده از تمام محصولات مراقبت از پوست مانند کرم های شب خانگی این قسمت را نیز هیدراته نگه دارید.

مقاله پیشنهادی: تونر خانگی را چونه بسازم؟

آشنایی با مزایای کرم شب خانگی

اگر تا به امروز بدون استفاده از کرم شب به رختخواب می رفتید و هر روز را بدون مرطوب کننده سپری می کردید بدون شک روند غلطی را پیش گرفته اید، زیرا کرم های شب دارای مزایای بسیاری هستند که نمی توان به راحتی از کنار آنها عبور کرد:

  • رطوبت قسمت های خشک صورت شما را تامین می کند. بنابراین، صورت شما در طول شب هیدراته نگه داشته می شود.
  • باعث افزایش کلاژن در پوست می شود؛ این کرم به گردش خون بهتر نیز کمک می کند.
  • چین و چروک و سایر خطوط صورت شما را کاهش می دهد و از طرفی از افتادگی پوست شما جلوگیری می کند.
  • تا حدودی پیری پوست را با روند کندی پیش می برد؛ این به پوست شما کمک می کند تا قابلیت ارتجاعی خود را بازیابی کند. که در این فاصله به تجدید سلول ها کمک کرده و پوست شما را تغذیه می کند.
کرم شب را چگونه بسازم
کرم شب را چگونه بسازم

چگونه کرم شب خانگی را انتخاب کنیم؟

قبل از تهیه کرم شب خانگی و روش زدن کرم شب باید دغدغه های پوستی خود را مد نظر داشته باشید. تا با تناسب پوست خود بتوانید بهترین کرم را انتخاب کنید. که در زیر به چند نکته مهم اشاره شده است:

خرید با کیفیت ترین انواع کرم دست و صورت با قیمت مناسب

هنگام انتخاب به غلظت آن دقت کنید که نباید خیلی غلیظ باشد؛ چرا یک کرم غلیظ منافذ پوستی شما را مسدود و نفس کشیدن را برای پوست شما دشوار می کند.

حین تهیه کرم شب خانگی توجه داشته باشید که عطر نداشته باشد و ضد حساسیت باشد.

مواد تشکیل دهنده کرم شب خانگی چیست؟

بسیار مهم است که شما برای تهیه یا خرید کرم شب خانگی درکی از تولید آن داشته باشید. لیست مواد اولیه و مهم که کرم های شب خانگی مشترک است را در زیر آورده ایم.

  1. ویتامین C، E، A
  2. روغن جوجوبا،روغن زیتون، روغن زردآلو
  3. آلوئه ورا، عسل
  4. رتینول، پپتیدها، آمینو اسید، AHA ها
  5. مس، آنتی اکسیدان ها
فرق کرم شب با کرم روز چیست
فرق کرم شب با کرم روز چیست

آیا با روش زدن کرم شب آشنا هستید؟

روش زدن کرم شب خانگی بسیار مهم است، قبل از استفاده از بایدصورت خود را با یک محصول مناسب همانند فوم پاک کننده، صورت را بشویید.

اگر بدانید روش زدن کرم شب به چه شکلی بهتر می توانید از آن استفاده کنید و از استفاده آن شاهد نتایج عالی باشید. شاید باورش سخت و برای برخی غیرممکن باشد اما روش زدن کرم شب در نتیجه مصرف آن تاثیری مستقیم دارد.

در شب فرآیند تجدید پوست به اوج خود می رسد و این زمانی است که پوست شما بیشترین جذب را در برابر مواد دارد. کرم های شب حاوی مواد موثری هستند که پوست شما به راحتی می تواند آنها را جذب کند. اگر پوست چربی دارید، یکی از این کرم های شب را برای ترمیم و بازسازی پوست خود انتخاب کنید.

انتخاب بهترین کرم شب

یافتن یک کرم شب خانگی که بتواند به شما در تغذیه کامل پوست کمک رسانی کند آسان نیست. در حالی که برخی از کرم ها فواید سفید کنندگی پوست را ارائه می دهند، برخی بر کاهش اثرات پیری تمرکز می کنند و برخی دیگر سیاهی دور چشم را از بین می برند. جالب اینجاست موادی که در ساخت کرم های شبانه نقش دارند نادر و ناآشنا نیستند. آنها شامل مواد مغذی و رایج مشترک مانند ویتامین E، آلوئه ورا، گلیسیرین و … هستند.

شما می توانید کرم های شب را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید. این مواد علاوه بر این که دوستدار جیب شما هستند از طرفی فاقد هرگونه مواد شیمیایی می باشند که میتوان آنها را به مدت طولانی ذخیره کرد. در ادامه شما را برترین کرم های شبانه خانگی آشنا خواهیم کرد که روش زدن کرم شب خانگی به طور معمول یکسان هستند.

آیا کرم مرطوب کننده کم شب است
آیا کرم مرطوب کننده کم شب است

کرم شب خانگی روغن زیتون مرطوب کننده

روغن زیتون ماده اصلی تشکیل دهنده این کرم خانگی است زیرا به قفل شدن رطوبت پوست کمک می کند. ماده فعال دیگر روغن نارگیل می باشد که پوست را آبرسانی و مرطوب می کند.

مواد لازم:

۱/۲ فنجان روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش تهیه کرم شب:

روغن زیتون، روغن نارگیل را در قابلمه با حرارت کم مخلوط کنید تا مخلوط آب شود. اجازه دهید خامه خنک شود و آن را در ظرفی با دمای اتاق نگهداری کنید. می توانید از این کرم به مدت ۲ تا ۳ ماه استفاده کنید.

چرا کرم شب برای پوست خوب است
چرا کرم شب برای پوست خوب است

کرم گلیسیرین

گلیسیرین یا گلیسرول پوست را آبرسانی کرده و عملکرد سد پوست را بهبود می بخشد. روغن نارگیل با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. گلاب و روغن بادام به ترتیب پوست را تازه و صاف و جوان می کنند.

مقاله پیشنهادی: بهترین شامپو بچه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری گلاب

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین

روش تهیه کرم شب:

یک دیگ بخار مضاعف برداشته و روغن بادام و نارگیل را به آن اضافه کنید. مواد را گرم کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. دیگ را از روی حرارت برداشته و گلاب و گلیسیرین را به آنها اضافه کنید و اجازه دهید کرم خنک شود. آن را در یک ظرف نگهداری کنید. روش زدن کرم شب گلیسیرین بدین شکل است که هر شب قبل از خواب مقداری از آن را بر روی صورت و گردن میزنید. در صورت تمایل می توانید از آن بر روی دست ها استفاده کنید.

راز داشتن پوست روشن
راز داشتن پوست روشن

کرم های شب خانگی ضد چروک کره کاکائو

کره کاکائو سرشار از مواد مقوی است که پوست شما را مرطوب و از آن در برابر بسیاری عوامل خارجی محافظت می شود، سد پوست را تقویت و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری کره کاکائو

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش تهیه:

تمام مواد را در دیگ بریزید و آنها را روی حرارت قرار دهید تا مواد خوب مخلوط شوند. اکنون کرم فوق العاده معجزه آسای شما آماده است. حرارت زیر دیگ را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط خنک شود. هر شب از این کرم استفاده کنید و آن را به صورت و گردن و دست های خود بمالید. توجه داشته باشید که اگر از دسته افرادی هستید که پوست چربی دارید از استفاده این کرم خودداری کنید.

کرم سم زدایی چای سبز

چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که از پوست شما در برابر اشعه UV مضر محافظت می کند و از آسیب رسیدن های جدی جلوگیری می کند. آلوئه ورا می تواند پوست را آبرسانی کند و دارای اثرات ضد پیری است.

مواد لازم:

۱ قاشق چایخوری عصاره چای سبز

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

۱ قاشق غذاخوری گلاب

۱ قاشق چایخوری روغن اساسی

۱ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا

۱ قاشق غذاخوری موم

روش تهیه:

موم و روغن بادام را در یک دیگ مخلوط کرده و اجازه دهید با هم به نقطه جوش برسند. مخلوط را از روی شعله برداشته و آلوئه ورا را اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس عصاره چای سبز، روغن های اساسی و گلاب را به مواد اضافه کنید و در نهایت پس از هم زدن و یکدست شدن آن را در ظرفی ذخیره کنید. روش زدن کرم شب چای سبز نیز همانند دیگر کرم ها می باشد.

چگونه پوست بدون چروک داشته باشم
چگونه پوست بدون چروک داشته باشم

کرم شب خانگی ضد آکنه آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند به درمان آکنه و لکه های پوستی کمک کند. همچنین اثرات ضد پیری و مرطوب کنندگی دارد. اسیدهای آمینه موجود در آلوئه ورا سلول های مقاوم پوست را نرم و بافت پوست را بهبود می بخشند. روغن اسطوخودوس سنتز کلاژن را بهبود می بخشد، در حالی که روغن گل پامچال باعث بهبود رطوبت، کشش پوست، سفتی و صافی آن نیز می شود.

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری عصاره آلوئه ورا

۱ قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس

۱ قاشق چایخوری روغن گل پامچال

روش تهیه:

ژل آلوئه ورا تازه را از برگ های این گیاه خارج کنید و آن را با روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. سپس یک قاشق چایخوری روغن گل پامچال را به آنها اضافه کنید و مخلوط کنید. کرم را در ظرفی نگهداری کنید و هر شب از آن استفاده کنید.

کرم تقویت کننده پوست
کرم تقویت کننده پوست

کرم شیر تازه کننده

کرم شیر پوست شما را تمیز، مرطوب و به شکل عالی تغذیه می کند. این ماده حاوی اسید لاکتیک است که خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد و پوست شما را سفت و صاف می کند.

مقاله پیشنهادی: خمیر دندان طبیعی خود را چگونه بسازم؟

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری خامه شیر

۱ قاشق چای خوری گلاب

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

۱ قاشق چایخوری گلیسیرین

روش تهیه:

همه مواد را مخلوط کرده و با استفاده از مخلوط کن یا همزن آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و بدون توده بدست آورید. کرم را در ظرفی ذخیره کنید و آن را به صورت و گردن تمیز شده بمالید.

احیا کننده کرم شب خانگی سیب

سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین، کاتچین و غیره است. این آنتی اکسیدان ها می توانند از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند، بنابراین به جلوگیری از اشعه های خورشید و اختلالات پوستی کمک می کنند.

مواد لازم:

۲ عدد سیب

۵-۴ قاشق غذاخوری گلاب

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

روش تهیه:

سیب ها را به قطعات کوچک برش داده و با روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. مواد موجود در میکسر را در دیگ ریخته و روی شعله کم حرارت دهید. مخلوط را از روی حرارت برداشته و نصف فنجان گلاب به آن اضافه کنید. پس از خنک شدن، آن را در ظرفی نگهداری کنید. این کرم را تا ۶ روز در یخچال می توانید نگهداری و استفاده کنید.

چگونه پوست روشن داشته باشم
چگونه پوست روشن داشته باشم

کرم شب خانگی روشن کننده پوست

زردچوبه غنی از ترکیبات فعال است که می تواند فعالیت تیروزیناز را مهار کند. مطالعات نشان داده است که ماسک های صورت حاوی ماست می توانند پوست را مرطوب کرده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ کنند. بادام حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که می تواند پوست شما را تغذیه کند و مزایای ضد پیری را به پوست تزریق کند.

مواد اولیه:

۷ الی ۸ دانه بادام

ماست ۱/۲ فنجان

۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل

۴ الی ۵ قطره آبلیمو

۳ تا ۴ رشته زعفران

روش تهیه:

بادام را از شب قبل بخیسانید. صبح روز بعد آنها را پوست بگیرید و چرخ کنید تا به صورت خمیر یکدست در بیاید. ماست، زردچوبه، آبلیمو، پودر چوب صندل و زعفران را به این مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. کرم را در ظرف تمیزی نگهداری کنید. (اگر در یخچال باشد ماندگاری آن تا یک هفته طول می کشد.)

راز جوانی پوست
راز جوانی پوست

کرم شب خانگی ضد پیری آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی و ویتامین است که می تواند شرایط تغذیه پوست خشک و آسیب دیده را فراهم کند. دارای خواص ترمیم کننده زخم است که می تواند به از بین بردن لکه ها و جای جوش و آکنه ها به پوست کمک شایانی کند.

مواد اولیه:

۱ آووکادو

۱ تخم مرغ یا ۱/۲ فنجان ماست

روش تهیه:

آووکادو را در یک کاسه له کرده تا خمیری یکدست ایجاد شود. تخم مرغ یا ماست و آووکادوی له شده را به مخلوط کن اضافه کنید و سپس مواد را از صافی رد کنید. آن را در ظرف مخصوصی نگهداری کنید. روش زدن کرم شب خانگی همانند محصولات مشابه است با این تفاوت که باید دو بار در هفته استفاده شود.

کرم شب خانگی روغن بادام برای پوست خشک

روغن بادام سرشار از ویتامین E است. این می تواند پوست را صاف و جوان کند و رنگ پوست را بهبود بخشد. عسل و کره کاکائو لطافت و نرمی قابل توجهی به پوست هدیه می کنند.

خرید عطر با رایحه های مختلف و قیمت مناسب

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

۲ قاشق غذاخوری کره کاکائو

۱ قاشق غذاخوری عسل

۲ قاشق چای خوری گلاب

روش تهیه:

روغن بادام و کره کاکائو را در دیگ بخار آب کنید. مخلوط را از روی شعله برداشته و گلاب و عسل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند سپس اجازه دهید تا خنک شود، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید.

استفاده از کرم شب برای پوست مضر است؟
استفاده از کرم شب برای پوست مضر است؟

بایدها و نبایدهای روش زدن کرم شب

حتما این مراحل ساده اما کاربردی را دنبال کنید تا بیشترین استفاده را از کرم شب خود ببرید و روش زدن کرم شب را بهتر به کار بگیرید:

  • به خوبی می دانید که قبل از استفاده از کرم شب خانگی باید صورت خود را توسط یک شستشوی مناسب با کف ملایم بشویید.
  • آن را خشک کنید اگر پوست چرب یا مختلط دارید از تونر استفاده کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.
  • مقدار کمی کرم شب را بر روی صورت خود بزنید. بهترین نقاط (پیشانی، هر دو گونه ، بینی و چانه). با مقدار کمتری شروع کنید تا بفهمید پوست شما به چه میزان نیاز دارد.
  • اکنون با استفاده از نوک انگشتان، با حرکت دورانی به سمت بالا و بیرون، آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید؛ ناحیه گردن را فراموش نکنید.
  • حداقل ۱۰ دقیقه قبل از خوابیدن از کرم شب خانگی خود استفاده کنید.
پوست صاف و بدون چروک
پوست صاف و بدون چروک

پوست خود را آماده کنید

آماده سازی پوست قبل از استفاده از کرم شب خانگی بسیار مهم است زیرا اصلی ترین زمینه کرم را برای تاثیر بهتر فراهم می کند. پوست در طول روز دچار خستگی و جذب مواد ناشایست می شود که برای جذب محصولات زیبایی باید به صورت کامل و عمیقا پاکسازی شود.

از قبل پوست را هیدراته کنید

بعد از شستن صورت و قبل از استفاده کرم شب خانگی از یک تونر آبرسان استفاده کنید. آبرسانی مهمترین مرحله بعد از شستشو و تمیز شدن پوست است و می تواند کلید سلامت و درخشان شدن پوست شما باشد. حتی می توانید از یک تونر طبیعی مانند گلاب برای نتیجه بهتر استفاده کنید و سپس کرم را به صورت بزنید.

زمان بندی مهم است

نمی توان زمان بندی استفاده از این کرم را نادیده گرفت. شرایط قبل و بعد از استفاده کرم بسیار حائز اهمیت است. بهتر است قبل از این که سریعا به رختخواب بروید بگذارید پوست شما کرم را جذب کند. بنابراین برای این که کرم به رو بالشتی یا لباس شما جذب نشود، همیشه ۱۰ دقیقه قبل از خواب از کرم های شب استفاده کنید تا شاهد نتیجه موثری باشید.

تاثیر ماساژ بر پوست
تاثیر ماساژ بر پوست

ماساژ

ماساژ دادن به اندازه خود کرم شب می تواند تاثیرگذار باشد، روش زدن کرم شب باید به آرامی صورت گیرد زیرا با ماساژ غلط پوست تحریک می شود و ممکن است دچار جوش و مشکلات بیشتری شود. کرم را روی صورت و گردن خود پخش کنید و به آرامی در جهت بالا و حرکات دورانی ماساژ دهید.

کرم سبک و بدون عطر

فراموش نکنید که هر کرمی نمی تواند مناسب پوست باشد، کرم غلیظ می تواند منافذ پوستی شما را مسدود کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کرم مورد استفاده شما بسیار سبک و بدون عطر است. نکات ساده فوق را دنبال کنید و حداکثر سود را از کرم شب خود ببرید.

منابع

discovergoodnutrition.com
stylecraze.com
stylecraze.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یک × دو =