کاربرد مداد ابرو در آرایش

پس از آنکه متوجه شدیم مداد ابرو چیست اکنون نوبت آن است تا کشیدن مداد ابرو در آرایش را مورد بررسی قرار دهیم ابروهای کامل باعث میشوند تا صورت ما مرتب به نظر برسد و هماهنگی را میان اجزای صورت شما برقرار می کند اگر دارای ابروهای کم پشت، نازک و دارای موهای اضافه هستید ابتدا باید ببینید برای شما بهترین مداد ابرو چیست و پس از آشنایی نیاز است تا به صورت صحیح با نحوه کشیدن مداد ابرو آشنا شویم در ادامه ما آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو را برایتان آماده کرده ایم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو
آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو

آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو

در اینترنت آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو بسیار کم است و از طرف دیگر آموزش با تصویر باعث میشود ما سریعتر یاد بگیریم و خطاهایمان کمتر شود از این رو مجله اینترنتی جامداد تصمیم به ارائه یک آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو را گرفت تا راهنمای شما باشد آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو قدم به قدم و از ابتدا بوده تا هر کس در هر سطحی بتواند به خوبی آموزش ها را بیاموزد.

پیدا کردن شکل ایده آل ابرو

برای کشیدن مداد ابرو ابتدا لازم است تا حد و حدود ابرو را مشخص کنیم یعنی بدانیم ابروها باید از کجا شروع شده و به کجا ختم شود قوس ابرو باید در چه مکانی باشد در زیر با آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو به آسانی خواهید توانست تمام این موارد را پیدا کنید.

پیدا کردن ابتدای ابرو
پیدا کردن ابتدای ابرو

پیدا کردن محل شروع ابرو

مدادی را عمود و به سمت بالا در مقابل بینی خود قرار دهید تا متوجه شوید ابروهای شما از کجا شروع میشود اگر ابروها از محل قرارگیری مداد فراتر رفته باشند با کمک یک موچین موهای اضافه را می چینیم و اگر ابروها به مداد نرسیده باشند ممکن است بخواهیم با کشیدن مداد ابرو مقداری به آن اضافه کنیم.

پیدا کردن انتهای ابرو
پیدا کردن انتهای ابرو

پیدا کردن نقطه انتهایی ابرو

در حالت ایده آل انتهای ابرو باید با گوشه ی بینی زاویه ای ۴۵ درجه داشته باشد با کمک یک مداد، یک سمت مداد را به گوشه ی بینی و سمت دیگر مداد را به بخش انتهایی چشم نزدیک میکنیم این مکانی که مداد نشان می دهد انتهای ایده آل ابروهای شما است شما میتوانید با یک موچین ابروی اضافی و یا با کشیدن مداد ابرو کم بود ابرو را جبران کنید.

پیدا کردن قوس ابرو
پیدا کردن قوس ابرو

نقطه قوس

انحنای ابرو بسیار مهم است و برای پیدا کردن بهترین مکان برای قوس ابرو به سمت جلو نگاه کنید و در حالی که مداد را به گوشه بینی خود چسبانده اید لبه بیرونی مداد را رو به روی عنبیه چشم خود بگیرید این مکان قوس ایده آل ابرو شما خواهد بود.

هم اندازه بودن ابروها
هم اندازه بودن ابروها

ابروهای یک اندازه

مداد را مستقیم و به صورت افقی در جلوی چشمان خود بگیرید و سپس به ابروهای خود توجه کنید که آیا به یک اندازه و ارتفاع هستند بلافاصله با موچین ابروهای خود را یک اندازه نکنید در ادامه با کشیدن مداد ابرو آنها را به میزان قابل توجه ی یکسان خواهید کرد.

مقاله پیشنهادی: آموزش مداد کشیدن ابروی دخترانه

بهترین شکل ابرو برای صورت من

  • اکنون با اندازه دقیق ابرو آشنا شدیم اما قبل از اینکه کشیدن مداد ابرو را آغاز کنیم باید بدانیم کدام مدل ابرو متناسب با کدام صورت است بنابراین به نکات زیر توجه کنید.
  • اگر صورتی گرد دارید، ابروی با زاویه تیز چشم را باز و بزرگ نشان میدهد و ابروی کشیده حالت چهره را متعادل میکند.
  • اگر صورت بیضی دارید شما نمیتوانید از بسیاری از حالات استفاده کنید اگر طول صورت شما زیاد است سعی نکنید طول ابرو را زیاد و تیره کنید.
  • اگر چهره شما به شکل قلب است شما یک چالش بزرگ پیش رو دارید قوس بیش از حد باعث میشود چهره خشنی داشته باشید سعی کنید قوس کمتری به ابروی خود بدهید و استخوان های صورت خود را دنبال کنید.
  • اگر صورتتان مربعی است ابروهای تاریک و پر میتواند مناسب باشد.

زیبا کردن ابرو با توجه به پهنا و نزدیکی چشم ها

با حالت دادن به ابروهای خود باعث شوید چشمانتان به بهترین شکل ممکن به نمایش در آیند

  • اگر چشمانی پهن دارید، ابروها را طبیعی نگه دارید بیشتر روی نظافت ابرو هایتان تمرکز کنید تا شکل و حالت آنها
  • اگر چشمانتان به هم نزدیک است موهای خود را به بینی نزدیک کنید به جای اینکه چشمانتان بزرگتر به نظر برسد نزدیک بودن آنها نمایان می شود ابروهای خود را با یک قوس بلند حالت دهید و خیلی تیز و نازک نباشد.

موی زائد را بردارید

اگر انتهای ابروی شما طولانی تر از مکان مشخص کرده شما است آن مو را بردارید موهایی که خارج از قوس ابرو قرار گرفته اند را حذف کنید اما مراقب باشید بیش از حد این کار را انجام ندهید

مراجعه به متخصص

اگر در شکل دادن به ابروهای خود با مشکل مواجه شدید و نتوانستید تقارن را در ابروهای خود به وجود آورید به یک متخصص زیبایی مراجعه کنید پس از آنکه توانستید اندازه درست ابرو را مشخص کنید با کمک یک موچین کار خود را به پایان برسانید.

کشیدن مداد ابرو
کشیدن مداد ابرو

کشیدن مداد ابرو

یک مداد ابرو برای خود انتخاب کنید

برای بسیاری از مردم یک سایه بسیار خوب خواهد بود و بهترین شروع انتخاب رنگ است. ابتدا باید ببینیم برای شما بهترین نوع رنگ برای کشیدن مداد ابرو چیست و سپس شروع به کار کرد سایه های رنگ قهوه ای به ابروها عمق میدهند و موهای روشنتر را تحت شعاع قرار نمیدهند ابتدا برای دانستن بهترین رنگ برای کشیدن مداد ابرو برای ابرو هایمان باید انواع مداد را روی دست خود تست کنیم تا ببینیم کدام رنگ سایه بهتر از دیگری دارد اگر موی سر شما رنگ قرمز یا بلوند است رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی برای ابرو مناسب است برای سایر رنگ ها مو نیز بهتر است از رنگ های پس زمینه مانند خاکستری و رز صورتی استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب رنگ

برای درک بهتر اینکه کدام رنگ برای کشیدن مداد ابرو مناسب صورتتان است به نکات زیر توجه کنید.

  • موهای بلوند باید از یک سایه خاکستری یا مداد شماره ۱ یا سایه ۲ شماره تیره تر از موی طبیعی خود را امتحان کنند.
  • کسانی که دارای پوست سبزه هستند باید مدادی را انتخاب کنند که ۱ یا ۲ درجه از رنگ مویشان روشن تر است سایه های تیره را انتخاب نکنید مگر اینکه قصد داشته باشید ابروهای خشمگین یا شیطانی داشته باشید.
  • کسانی که موهای سیاه پر کلاغی دارند نیز باید از مداد تیره دوری کنند اما این افراد از رنگ قهوه ای می توانند استفاده نمایند
  • کسانی که دارای موی سیاه و سفید یا خاکستری و سربی هستند نیازی نیست از مداد خاکستری استفاده کنند د باید از رنگ قهوه ای روشن یا طوسی استفاده نمایند.
آموزش تصویری آرایش ابرو با مداد
آموزش تصویری آرایش ابرو با مداد

مداد خود را به میزان دلخواه تیز کنیم

شما موی خود را در یک خط محکم رنگ نمی کنید بلکه شما تلاش می کنید با کشیدن مداد ابرو یک موی خاص در ابروی خود طراحی کنید اما نیاز است تا نوک مداد کمی تیز باشد برای مداد چشم و ابرو میتوانید از یک خود تراش استفاده نمایید اگر مداد شما بسیار نرم است و خرد می شود آن را در یخچال نگهداری کنید تا مقاومت آن افزایش پیدا کند.

پر کردن ابروها با مداد

روی نواحی که در آن پراکندگی ابرو وجود دارد با کشیدن مداد ابرو موهای جدیدی ترسیم کنید تمرکز اصلی را روی قوس و دم ابرو خود قرار دهید ناحیه ای که به بینی نزدیک است کمی ضخیم تر است و باید کمی کشیدن مداد ابرو را  سبک تر کنیم. اگر ارتفاع و اندازه ابرو ها مشکل دارد سعی کنید با کشیدن مداد ابرو خطوطی جدید را طراحی کنید تا تعادل برقرار شود باید بدانید ابروهای شما کاملا یکسان نیستند پس اشکالی ندارد آنها مقدار کمی با هم تفاوت داشته باشند آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو را قدم به قدم دنبال کنید.

خرید انواع مداع مداد ابرو در رنگ های مختلف با کیفیت عالی

رنگ مداد ابرو
رنگ مداد ابرو

رنگ را با قلم مو یا قلم ابرو پخش کنید

با یک قلم مو از ابتدا تا انتهای ابرو خود را شانه کنید با این کار رنگ پخش شده و ابرو حالت طبیعی تری میگیرد یادتان باشد روی دم و قوس ابرو بیشتر تمرکز کنید.

پایان کار با یک ژل یا واکس

در پایان کار ابروهایتان را که تازه مرتب کرده اید را با یک موم یا واکس ثابت نگه دارید همچنین میتوانید با کمک صابون ابرو نیز این کار را انجام دهید اگر اشتباهی مرتکب شدید و یا اینکه قصد دارید ابروهایتان برجسته سر و چشمانتان درخشان تر باشد، کافی است از یک برس کوچک استفاده کرده و با کانسیلر زیر ابروی خود را خط بیاندازید برای اشتباهات کوچک با کمک یک گوش پاکن پنبه ای کانسیلر را پاک کنید.

طراحی ابرو
طراحی ابرو

طراحی ابرو

آماده کردن پوست و ابرو

پوست خود را کاملا تمیز کرده و هرگونه مرطوب کننده اضافی را پاک کنید به ابروهای خود پودر شفاف بزنید این کار باعث میشود تا ابروها حالت خود را برای مدت طولانی تری ثابت نگه دارند.

ترسیم شکل ابرو

با یک قلموی کوچک و زاویه دار که آغشته به پودر ابرو یا سایه چشم است استفاده کنید تا ابرو سبک تر به نظر برسد با کشیدن مداد ابرو میتوانید زاویه و قوس ابرو را مشخص کنید سعی کنید بسیار آرام این کار را انجام دهید زیرا در صورت اشتباه به آسانی می توانیم خط را پاک کنید باید توجه کنید کشیدن مداد ابرو را نباید بسیار دقیق و با ظرافت انجام داد زیرا ابروهای دقیق طبیعی به نظر نمیرسند.

همیشه نوک مداد را تیز نگه دارید

برای کشیدن مداد ابرو باید بداد نوکش تیز باشد زیرا باعث میشود ابرو طبیعی به نظر برسد بنابراین زمانی که کارتان با یک ابرو تمام شد مداد را دوباره تیز کنید هیچ وقت سعی نکنید از مداد چشم به جای مداد ابرو استفاده کنید زیرا نتیجه خوبی ندارد.

رسم مو

برای ترسیم موهای تقلبی، کشیدن مداد ابرو لازم است برای این کار همانند آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو که تصویر آن در زیر آمده است مداد را به قسمت بالایی برده و از سایه هایی که قبلا برای پر کردن ابرو استفاده شده است کمک بگیریم با ایجاد خطوط مو جدید، موهای تقلبی جدید حالت سه بعدی خواهند گرفت که بسیار طبیعی خواهد بود

ثابت نگه داشتن ابرو

پس از آنکه مراحل آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو را گذراندید اکنون زمان آن است تا ابروهایتان را ثابت نگه دارید تا نتیجه زحماتتان به باد نرود بنابراین از یک میکاپ یا پودر نگهدارنده ابرو استفاده کنید تا ظاهر ابرو خود را حفظ کنید.

اشتباهات کشیدن مداد ابرو
اشتباهات کشیدن مداد ابرو

مقاله پیشنهادی: آموزش مداد محو ابرو به زبان ساده

اشتباهاتی که ممکن است در زمان کشیدن ابرو مرتکب شویم

ابروهای زیبا باعث میشیوند تا چشمان شما زیباتر دیده شود شما با آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو که در این مقاله به آن پرداخته شده است را ممکن است انجام داده باشید اما هنوز آن زیبایی که دنبالش بوده اید را پیدا نکرده اید دلیل آن اشتباهاتی است که ما ممکن است در آرایش ابروهای خود به آن توجه نداشته باشیم شاید کشیدن مداد ابرو کار آسانی به نظر بیاید اما همین کار آسان دارای ظرایفی است که باید به آن توجه شود تا زیبایی را به حداکثر برسانیم.

انتخاب مداد ابروی اشتباه

اگر موهای قهوه ای دارید دلیلی ندارد حتما از مداد قهوه ای برای ابروی خود استفاده کنید شما میتوانید از سایه با ۲ سطح پایین تر از رنگ موی طبیعی خود استفاده کنید با این کار ابروهای شما طبیعی تر به نظر خواهند رسید با کمک این سایه میتوانید خطوط موی طبیعی را در ابروی خود به وجود آورید.

آینه بزرگ کننده

آینه های بزرگ کننده در آرایش کاربرد بسیاری دارند و باعث میشوند تا بتوانیم آرایش دقیقی را انجام دهیم اما در مورد ابرو نباید زیاده روی کرد در حد امکان برای آرایش ابرو از نور طبیعی و یک آینه ی معمولی استفاده کنید اگر با آینه بزرگ کننده قصد آرایش ابرو را دارید فضاهایی که قصد اضافه کردن مو را دارید گم خواهید کرد و ابرو از حالت طبیعی خود خارج خواهد شد.

قبل از حمام یا بعد از حمام

کندن موهای زائد دردناک است اما پس از آنکه از حمام خارج شدید فولیکول های مو نرم تر شده و به راحتی می توانید موهای زائد خود را بردارید همچنین قرمزی و سوزش مو بسیار کمتر شده و تقریبا عمل کندن مو را بدون درد تجربه خواهید کرد.

کندن ابرو
کندن ابرو

خرید اپیلیدی و موکن برقی ۲ کاره اپتیما OPTIMA

کندن بیش از حد مو

هر روز کندن موها باعث ریزش مو خواهد شد بهترین حالت بسته به نوع و میزان رشد مو می توانید هر هفته یا هر دو هفته در میان ابروهای خود را تمیز کنید و به آن شکل دهید اجازه دهید ابروهای شما رشد کند و از نازک کردن ابروهای خود خودداری کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست در ابرو

آیا شما از محصولات براق کننده بر روی سطح پوست خود استفاده میکنید؟ قطعا نه، پس دلیلی وجود ندارد که این مواد را بر روی ابروی خود استفاده کنید بر روی ابروی خود هیچگونه لوسیون، ژل، ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث عدم رشد مو و یا باعث ریزش موی ابروی شما شوند.

پیش رفتن با خط پر

کشیدن مداد ابرو باعث میشود تا ظاهر ابرو زیبا باشد اما بسیاری هستند که سعی میکنند خط پر بر روی ابروی خود طراحی کنند باید بدانید که استفاده از خط نازک و باریک بسیار طبیعی تر ابرو را نشان خواهد داد (در آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو دلایلش را گفتیم) پس به مداد زیاد فشار نیاورید.

استنسیل ابرو
استنسیل ابرو

استفاده از استنسیل ابرو

از نظر تئوری استفاده از استنسیل ابرو راهی شگفت انگیز و آسان برای به دست آوردن ابروهای زیبا است اما در حقیقت اینگونه نیست و یک سبک ابرو نمیتواند بر روی صورت همه زیبا باشد استنسیل ابرو با شکل منحصر به فرد صورت شما کار نمیکند و فقط حالت خاص خود را دارد.

ساختن ابروهای یکسان

زمانی که موهای اضافی ابروی خود را می کشید سعی نکنید ابروها را متقارن در بیاورید بلکه سعی کنید آنها را به همان شکلی در بیاورید که در همان نقاط شروع و پایان می یابند صو سمت صورت یکسان نیست پس دلیلی وجود ندارد که ابروها نیز یکسان باشند همانطور که در بخش آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو ذکر کردیم ابروها باید خواهر باشند نه دوقلو پس وسواس نداشته باشید.

پیرایش بیش از حد لبه

باید بدانید که افراد بسیار کمی وجود دارند که نیاز به پیرایش ابروی خود دارند اگر احساس میکنید که پیرایش آن ضروری است ابتدا با یک مسواک ابروها را به سمت بالا شانه کنید موهایی که بیش از حد بیرون هستند را پیرایش نمایید. توجه کنید که به قوس نباید دست بزنید زیرا ممکن است تا نابودی آن اقدام نمایید.

قربانی کردن قوس

داشتن یک قوس محکم برای بخشیدن نگاهی داغ و خوب ضروری است اگر قوس در مرکز ابرو باشد ننکن است نگاه شما حالت تعجب یا عصبانی به صورت دائم داشته باشد. برای جلوگیری از این حالت قوس باید در دو سوم ایتدایی ابرو شکل گیرد با این کار نگاها به جای فرار از چشم شما به سوی شما روانه میشود.

برداشتن موهای اضافی ابرو
برداشتن موهای اضافی

فراموش کردن موهای ریز

اگرچه این موهای ریز که بور هستند ممکن است چیز بزرگی به نظر نرسند اما باید بدانیم که آنها واقعا در ظاهر شما تاثیر گذار هستند با کندن یا واکس زدن این موهای ریز ظاهر و خطوط ابرو زیباتر به نظر خواهند آمد.

کندن بیش از حد مو در مرکز

کسانی که دارای ابروی پیوسته هستند در زمان کندن موی ابرو در مرکز خود باید بسیار مراقب باشند اگر فاصله میان دو ابرو زیاد باشد حالات صورت نیز بازتر نشان داده خواهد شد همانطور که در آموزش تصویری کشیدن مداد ابرو در بالا گفتیم ابتدای ابرو ابروها نباید با بینی بلکه با برآمدگی بینی باید هماهنگی داشته باشد.

کندن مو یا نخ زدن در زمان عادت ماهانه

 اکثر خانم ها در زمان عادت ماهانه بسیار حساس تر از قبل هستند پس در این زمان از کندن موهای خود جلوگیری کنید تا از یک درد زیاد جلوگیری کنید.

موچین برای کندن ابرو
موچین برای کندن ابرو

استفاده از موچین با کیفیت

برای آنکه کیفیت کار بالا برود باید از ابزار با کیفیت استفاده کنیم به جای استفاده از موچین با لبه های نوک تیز از یک موچین با لبه شیب دار استفاده کنید زیرا برای انجام کارهای مختلف راحت تر است برای آنکه از آسیب های پوستی که فلز تحریک کننده آن است جلوگیری کنیم بهتر است جنس موچین از استیل باشد.

کندن چندین مو در یک بار

زمانی که چندین مو را به یکباره می کنیم دقیق کردن ابرو کار دشواری میشود همچنین باید بدانیم که با این کار ممکن است حجم ابرو بسیار کم شود و ابروهای پراکنده ای داشته باشیم.

دو نکته و ترفند در آرایش ابرو

ارایش ابرو ابزاری ارزشمند است زیرا به شما امکان میدهد تا ابروهایتان را متناسب با صورت تان تغییر دهید همچنین میتوانید با ایجاد ابروی کاذب زیبایی ابرو را افزایش دهید برای داشتن ابروهایی زیبا و جذاب ما ۲ نکته را آماده کرده ایم تا شما جز حرفه ای ها این امر تبدیل شوید.

سفارشی سازی ابروی کاذب

ممکن است متوجه شوید که شکل یا حجم ابروهای شما کاملا آن چیزی نیست که شما میخواستید خوشبختانه میتوانید از پودر ابرو و مداد ابرو استفاده کنید تا ظاهر فعلی ابرو را تغییر دهید اگر فکر میکنید دارای ابروهای کوتاه هستید از مداد ابرو برای افزایش ابرو استفاده کنید و دم ابرو خود را با کشیدن موهای ریز افزایش دهید اگر احساس میکنید که ابروهای شما جاهای خالی دارند با استفاده از مداد ابرو این فضاهای خالی را پر کنید پس این کارها باید باید آرایش را در ابرو ترکیب کنید تا شکل ظاهری ابرو طبیعی به نظر برسد برای انجام این کار یک برس ابرو را بر روی ابروهای خود بکشید تا آرایش شما با ابرو ترکیب شود.

واقعی تر نشان دادن ابرو

خالکوبی کردن ابرو میتواند ابروهایتان را براق نشان دهد که بسیار جالب نیست برای از بین بردن براقی ابرو از یک پودر ابرو استفاده کنید و با یک برس ابرو ابروهای خود را مسواک بزنید برای اینکه پودر ابرو نرم تر به نظر برسد از یک قلمو استفاده کنید پودر ابرو باعث میشود تا ظاهر ابرو عمق گرفته تا طبیعی تر شدن آن بیشتر به نظر بیاید استفاده از مقدار کمی از پودر باعث میشود تا در طول روز درخشندگی ابرو از بین برود اگر از گذراندن روند پودر ابرو خسته شده اید استفاده مقدار کمی از آن بر روی ابرو از درخشان شدن ابرو جلوگیری میکند.

منبع

huffpost.com
headcovers.com
wikihow.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یک + سه =