چرا شیوه صحیح آرایش صورت مهم است؟

آرایش صورت یکی از مهمترین جلوه ها زیبایی هر شخص می باشد. در این میان نحوه صحیح آرایش صورت به بهتر دیده شدن و زیبا جلوه دادن صورت کمک شایانی می کند. اما این اصل مهم در هنگام آرایش و زیبایی صورت توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود و همین سهل انگاری باعث می شود که شخص با صرف زمان و لوازم آرایشی و هزینه به نتیجه مطلوبی نرسد و در افزایش زیبایی صورت خود با کمک آرایش صورت ناکام بماند و نه تنها به زیبایی صورت خود اضافه نکند بلکه از ظاهر زیبا خود در حالت طبیعی نیز دور شود.

متخصصان زیبایی در جهان تحقیقات زیادی راجع به نحوه آرایش صورت به طور صحیح انجام داده اند و پی به این نکته برده اند که با دانستن و رعایت چندین نکته در هنگام آرایش می توان یک آرایش صورت بسیار با کیفیت داشت و بر زیبایی صورت افزود.

آموزش آرایش صورت
آموزش آرایش صورت

یادگیری آرایش صورت به ساده ترین شکل ممکن

برخی بر این باورند که همیشه نیاز به صرف هزینه برای شرکت در کلاس ها آموزش آرایش صورت دارند تا بتوانند یک آرایش چهره خوب را داشته باشند. در صورتی که بر همگان واضح و روشن است که آرایش صورت از تکنیک ها بسیار ساده ای تبعیت می کند و در صورت رعایت این نکات بسیار ساده هر فرد می تواند به بهترین شکل ممکن یک آرایش چهره بسیار زیبا برای خود و یا دیگران انجام دهد و بر زیبایی صورت بیفزاید.

در ادامه چندین تکنیک بسیار ساده برای آرایش صورت را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با آرایش صحیح بر زیبایی صورت خود بیفزایید.

تمیزی صورت

یکی از مهمترین اصولی که اکثر افراد به آن بی توجه هستند تمیزی صورت قبل از شروع به آرایش صورت می باشد نکته ای که در حالی که بسیار برای زیبایی صورت مهم است نادیده گرفته می شود. به یاد داشته باشید که رعایت نکردن این اصل مهم حتی با وجود داشتن لوازم آرایش گران و صرف زمان زیاد و دانستن و رعایت تمام نکات زیبایی شناختی ممکن است شما را حتی برای یک آرایش ساده به نتیجه مطلوبی نرساند پس این نکته را در ابتدای هر آرایشی لحاظ کنید.

برای شروع حتی یک آرایش دخترانه هرگونه آرایش قدیمی را از صورت خود پاک کنید. حتی اگر می خواهید روی آرایش قدیمی تجدید آرایش انجام دهید پیشنهاد می شود با مواد پاک کننده مرغوب آرایش صورت خود را پاک کنید زیرا در صورتی که یک آرایش را روی آرایش دیگری انجام دهید ظاهر شما غیر طبیعی جلوه می کند.

چگونه به صورت صحیح آرایش کنم
چگونه به صورت صحیح آرایش کنم

نحوه صحیح شستن صورت

شستن صورت قبل از آرایش صورت علاوه بر کمک به زیبایی آرایش چهره و انجام حتی یک آرایش ساده فواید دیگری نیز دارد.

مقاله پیشنهادی: پاک کردن آرایش چشم با روش های مختلف

برای شست و شوی صحیح آرایش صورت ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده مرغوب و ملایم بشویید، سپس در حین شستن حدود یک دقیقه صورت را ماساژ دهید تا تمام باکتری ها و سلول ها مرده پوست از صورت جدا شوند.

این کار به پوست صورت کمک می کند تا منافذ پوست بسته نشوند زیرا در صورتی که منافذ پوست بسته شوند امکان ظهور جوش ها جدید در صورت فراهم می شود. کار را بدون در نظر گرفتن نوع پوست ، با استفاده از مرطوب کننده صورت به پایان برسانید.

آرایش صورت با لوازم آرایش
آرایش صورت با لوازم آرایش

پرایمر صورت

نکته مهم دیگری که برای آرایش صورت ضروری می باشد و می تواند به زیبایی صورت حتی در یک آرایش ساده کمک کند استفاده از پرایمر صورت می باشد. قبل از افزودن هرگونه آرایش به صورت، باید از پرایمر برای صورت خود استفاده کنید.

هدف از استفاده از پرایمر صورت افزایش زیبایی آرایش و افزایش ماندگاری آرایش می باشد. شما می توانید پرایمر را حتی با انگشتان خود به کل صورت پخش کنید و تمام صورت خود را با مقدار کمی پرایمر بپوشانید.

پرایمر همچنین به شما کمک می کند تا آرایش شما در صورت داشتن فعالیت زیاد فیزیکی ثابت بماند بنابراین اگر می خواهید، بدوید و امکان دارد عرق کنید و یا کاری انجام دهید که باعث از بین رفتن آرایش صورت و یا لکه شدن آرایش شود، پرایمر صورت برای شما یک انتخاب ضروری می باشد.

فوندیشن یا زیر سازی آرایش

برای داشتن حتی یک آرایش دخترانه ساده نیاز به فوندیشن یا زیر سازی پوست دارید. انواع متفاوتی از زیر ساز پوست وجود دارند. زیر ساز ها پوست به سه شکل مایع، پودری و چرب هستند. که همگی به داشتن آرایش صورت یکدست تر کمک می کنند و پایه ای یکنواخت برای آرایش ایجاد می کنند.

شما می توانید با استفاده از براش یا اسفنج مرطوب زیر ساز مورد نظر را به صورت بمالید، در صورت لزوم می توانید گردن و لاله های گوش خود را نیز زیر ساز بزنید.

بخاطر داشته باشید که زیر ساز پوست شما باید همرنگ پوست طبیعی شما باشد، و نباید خیلی تیره تر و یا روشن تر از رنگ طبیعی پوست باشد. این نکته کمک می کند تا رنگ صورت شما با بقیه بدن یکدست باشد. در غیر این صورت یک تفاوت رنگ واضح بین مناطقی که زیر ساز استفاده شده و استفاده نشده مشهود می شود.

روش صحیح آرایش صورت
روش صحیح آرایش صورت

استفاده از کانسیلر

برای داشتن یک آرایش صورت یکنواخت که به زیبایی صورت شما می افزاید باید از کانسیلر استفاده کنید.

خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت مناسب

هدف از استفاده از کانسیلر یک دست کردن رنگ پوست می باشد که در پی آن لکه ها یا تیرگی های زیر چشم محو می شوند و رنگ چهره یکنواخت تر به نظر می رسد. همچنین می توانید از کانسیلر با درجه رنگی کمی روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود استفاده کنید تا نواحی تیره صورت را روشن کند.

با استفاده از براش کانسیلر یا نوک انگشتان خود (که حتما باید قبل از انجام ارایش تمیز شده باشند) کانسیلر را در ناحیه زیر چشم خود به شکل یک مثلث وارونه، پایین پل بینی، چانه، مرکز پیشانی و بالای لب بالایی خود بزنید.

می توانید از کمی کانسیلر برای پوشاندن نقاط قرمز پوست (مانند قرمزی پوست دور بینی در برخی افراد) یا لکه ها جوش روی صورت استفاده کنید.

پودر فیکس

زیر ساز و کانسیلر با پودر فیکس تثبیت می شوند. اما استفاده از این پودر اختیاری است، اما اگر به دنبال آرایش صورت با ماندگاری بالا هستید، باید از پودر فیکس استفاده کنید.

اما نحوه استفاده از پودر فیکس به این صورت است که با یک اسفنج آرایشی یا براش تخت که با استفاده از آن کرم پودر میزنید لایه نازکی از پودر را برداشته به صورت ضربه ای به صورت خود بزنید سپس سه الی ده دقیقه صبر کنید و بعد از آن با یک براش پر مو اضافات پودر را از پوست صورت بگیرید بدین ترتیب زیبایی صورت شما دو چندان خواهد شد.

این مرحله در صورتی که زیر ساز مایع استفاده می کنید بسیار مفید است زیرا زیر ساز مایع را به خوبی تثبیت می کند و براق بودن و چسبندگی بیش از حد زیر ساز مایع را به خوبی از بین می برد.

راز آرایش صورت چیست
راز آرایش صورت چیست

هایلایتر

برای داشتن یک آرایش صورت زیبا با اتمام مرحله تثبیت، باید از هایلایتر استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که به دلیل رنگ یکنواختی که در صورت شما بعد از زیرسازی ایجاد شده است، صورت شما بدون برجستگی و صاف به نظر برسد.

برای ایجاد عمق و طبیعی شدن آرایش صورت در یک آرایش ساده، باید حالت برجستگی و سایه را در پوست خود ایجاد کنید. شما می توانید از کرم هایلایتر (قبل از استفاده از پودر فیکس) و یا پودر هایلایتر برای روشن کردن مناطقی مانند:

  • قسمت نوک یا تیغه بینی
  • انحنای لب بالایی
  • زیر کمان ابروها
  • بالای کمان ابروها
  • استخوان گونه
  • قسمت میانی پیشانی

استفاده از هایلایتر به صورت درست باعث می شود آرایش صورت بر زیبایی صورت بیفزاید و طبیعی تر به نظر برسد. برای استفاده از هایلایتر می توانید از انگشتان خود یا یک برس برجسته استفاده کنید.

استفاده از کانتورینگ

برای آرایش صورت طبیعی باید از کانتورینگ استفاده کرد کانتورینگ به آرایش ترمیمی نیز معروف است که به زیبایی صورت می افزاید. کانتورینگ به عمق صورت می افزاید و برعکس هایلایتر شامل کرم فشرده ای است که دو الی سه درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست می باشد.

مقاله پیشنهادی: کشیدن مداد ابرو با آموزش تصویری به زبان ساده

به طور معمول، شما باید زیر استخوان های گونه، در کناره های بینی و زیر خط فک خود از کانتورینگ استفاده کنید. با استفاده از کرم کانتور در نزدیکی خط موی خود می توانید پیشانی بزرگ را نیز کوچکتر نشان دهید. این باعث می شود که صورت شما باریکتر و از نظر ظاهری کشیده تر به نظر برسد. به طور کلی کانتور یعنی پوشاندن عیوب صورت و نمایان تر کردن نقاط قوت صورت.

کانتور کردن با توجه به نوع صورت متفاوت می باشد مثلا کانتورینگ برای صورت گرد و یا صورت کشیده و یا انواع دیگر صورت ها متفاوت می باشد.

چگونه زیباتر باشم
چگونه زیباتر باشم

رژگونه

برای آرایش صورت به ویژه آرایش دخترانه لازم است کمی رژگونه بزنید. گونه های همه افراد کمی رنگ دارد، اما این رنگ برای هر فرد متفاوت است. رژگونه خود را با یک برس بزرگ روی برجستگی گونه خود بمالید (قسمت گردی که هنگام لبخند زدن تشکیل می شود).

رنگ رژگونه با توجه به سن فرد متفاوت می باشد. مدل استفاده از رژگونه برای هر شخص با توجه به مدل صورت هر فرد متفاوت است. مقداری رژگونه روی بینی و چانه و پیشانی خود نیز بزنید تا رنگ صورت یک دست شود و رنگ رژگونه طبیعی تر به نظر برسد.

اگر احساس می کنید میزان رژگونه ای که زده اید زیاد است با براق کننده کمی آن را محو کنید.

در انتها آرایش میزان رژگونه خود را چک کنید اگر کمرنگ به نظر می رسد می توانید کمی رژگونه در انتها آرایش چهره بزنید.

زیبا سازی
زیبا سازی

آرایش ابروها

در این مرحله باید ابروهای خود را آرایش کنید. این مرحله بسته به پرپشت بودن ابروهای شما اختیاری است اما به طور کلی برای کسانی که ابروهای نازک یا پراکنده دارند توصیه می شود.

خرید انواع لوازم آرایش ابرو با قیمت مناسب

رنگی از مداد ابرو یا پودر را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ موی طبیعی ابروی شما باشد. ابتدا ابروها را به سمت بالا شانه بزنید این کار باعث می شود متوجه شوید کدام قسمت ابرو خالی است. سپس شکل کلی ابرو را با مداد بکشید خط بالای ابرو را بالاتر از تاج ابرو و خط پایین را نیز با کمی فاصله از ابتدا ابرو بکشید، با یک قلمو کوچک خط ها را محو کنید.

دوباره ابروها را به سمت بالا شانه کنید تا اگر فضایی خالی مانده بتوانید دوباره پر کنید اگر ایرادی نمی بینید می توانید ابروها را به حالت طبیعی خودشان کنید و کار را به اتمام برسانید.

پرایمر سایه

در این مرحله از آرایش صورت برای افزودن زیبایی صورت می توانید از یک پرایمر سایه چشم استفاده کنید. این یک مرحله اختیاری است. اما استفاده از پرایمر سایه چشم حتی در یک آرایش دخترانه ساده توصیه می شود و باعث می شود که سایه چشم شما برای مدت زمان طولانی روی چشم بماند.

اگر بدون پرایمر از سایه استفاده کنید بعد از یک مدت زمان نه چندان طولانی از گذشت آرایش چهره متوجه می شوید که سایه چشم کم رنگ تر یا چرب شده است و پس از چند ساعت سایه در چین و چروک های پلک شما جمع می شود.

از نوک انگشت خود استفاده کنید و کمی پرایمر سایه چشم روی چشم خود از ریشه مژه ها تا بالای پلک بزنید. با پودر فیکس کننده کمی روی پرایمر بزنید تا یک زیر ساز مناسب برای سایه چشم شما ایجاد شود و بعد به سراغ مراحل بعد بروید.

نکات ریز آرایش کردن
نکات ریز آرایش کردن

استفاده از سایه چشم

روش های زیادی برای استفاده از سایه چشم در آرایش صورت وجود دارد، اگرچه ابتدایی ترین و کلاسیک ترین حالت استفاده از یک رنگ روی تمام پلک است. با استفاده از برس سایه چشم سایه چشم خود را به پلک خود بزنید.

توجه کنید که با توجه به مدل چشم هر شخص نحوه سایه زدن متفاوت می باشد و حتی با استفاده درست از سایه چشم می توان عیوب چشم را پوشاند. برای زدن یک سایه چشم ساده سایه را تا جایی که خط پلک است بزنید.

می توانید گوشه داخلی چشم را سایه روشن بزنید این کار باعث می شود چشم کمی زاویه پیدا کند و شاداب تر به نظر برسد. سایه تیره را از گوشه خارجی چشم شروع کنید. سپس برس ترکیب کننده سایه را بردارید و رنگ ها را به سمت مرکز چشم بیاورید و با هم ترکیب کنید تا به خوبی ترکیب شوند و خطوط ناخواسته از میان بروند.

چرا خط چشم مهم است
چرا خط چشم مهم است

زدن خط چشم

برای داشتن یک آرایش صورت جذاب خط چشم بزنید. خط چشم باعث زیبایی دو چندان چشمان می شود اما باید برای کشیدن آن دقت به خرج دهید تا خطی صاف و تمیز بکشید زیرا خطوط کج و دارای بیرون زدگی از زیبایی آرایش می کاهد.

هدف از استفاده خط چشم پر تر نشان دادن مژه ها می باشد. بنابراین رنگی را برای خط چشم انتخاب کنید که شبیه رنگ طبیعی موی شما باشد. خط چشم را با مداد و یا خط چشم مایع می توانید بکشید، البته با خط چشم مایع خط چشمی صاف تر خواهید داشت.

اگر مبتدی هستید یک خط تکه تکه و یا نقطه دار کنار خط مژه خود ایجاد کنید و سپس نقاط را به هم متصل کنید. می توانید انتهای آن را به سمت عقب و بیرون بچرخانید، در غیر این صورت به سادگی باید خط مژه خود را از گوشه داخلی تا گوشه خارجی دنبال کنید.

زدن ریمل

برای تکمیل آرایش صورت خود، باید کمی ریمل بزنید. بسته به ظاهر مژه هایتان می توانید نوع ریمل را انتخاب کنید. اگر مژه های کوتاه دارید، از ریملی استفاده کنید که طول مژه را بیشتر می کند. اگر مژه های کم پشتی دارید، از ریمل حجم دهنده استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: کاربرد ریمل در آرایش چشم و ابرو

یک بار برس را به ریمل آغشته کنید و مقدار اضافی آن را روی لبه ظرف ریمل بزنید یا با یک دستمال کاغذی پاک کنید. با نگاه مستقیم به آینه نگاه کنید، با ضربه های رو به بالا ریمل را به مژه فوقانی بزنید.

از قسمت داخلی چشم شروع کنید و به بیرون حرکت کنید. به هر دو چشم دو لایه ریمل بزنید، سپس بگذارید خشک شود. در صورت تمایل می توانید ریمل را به مژه های پایین خود نیز بزنید. برس ریمل خود را داخل و خارج ریمل پمپ نکنید، زیرا این امر باعث خشک شدن ریمل می شود.

چگونه لب زیبا داشته باشم
چگونه لب زیبا داشته باشم

آرایش لب ها

برای این که ماندگاری آرایش لب خود را بالا ببرید از بالم لب استفاده کنید علاوه بر ماندگاری، بالم لب از لب شما لایه برداری می کند و لایه ها اضافی و سلول ها مرده لب را از بین می برد. این موضوع بر همگان واضح و روشن است که داشتن لب ها خشک و پوسته پوسته برای زدن رژ لب مناسب نیستند ولی در صورتی که از بالم لب استفاده کنید خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب از بین می رود و لب هایی نرم و زیبا بعد از زدن رژ خواهید داشت.

اگر می خواهید لب ها درشت به نظر برسند از سایه ای روشن و سبک برای مرکز لب بالایی و پایینی استفاده کنید. در هنگام خرید رژ لب دقت کنید که رژ لب خشک نباشد و از رژ لب ها با چربی گیاهی استفاده کنید تا وقتی روی لب قرار می گیرند ظاهری خشک ایجاد نکنند.

استفاده از خط لب

برای این که رژ لب خط مشخص و منظمی داشته باشد و رژ از لب بیرون نزند می توانید از خط لب استفاده کنید. اما انتخاب رنگ مناسب و کشیدن درست خط لب بسیار مهم است. خط لب باید یک درجه تیره تر از رژ لب باشد تا لب ها به طور کاملا طبیعی حجیم تر به نظر برسند. بنابراین با این روش ساده به صورت بسیار طبیعی لب ها باریک را تبدیل به لب ها قلوه ای می کنید.

برای پهن تر نشان دادن لب ها می توانید خط لب را مماس با خط اصلی لب و کمی رو به بیرون بکشید و سپس با نوک انگشتان کمی به آن ضربه بزنید تا پراکندگی حفظ شود. اما دقت کنید خط لب را زیاد خارج از لب نزنید زیرا این کار بسیار غیر معمول و غیر طبیعی می باشد.

زیبا سازی چهره
زیبا سازی چهره

استفاده از برق لب

برای تکمیل آرایش صورت می توانید از برق لب استفاده کنید. برق لب را می توانید به صورت مستقیم یا با استفاده از برس روی لب بزنید. برق لب باعث بهتر نشان داده شدن لب ها و رنگ رژ می شود. برای زدن برق لب از وسط لب خود شروع کنید و برق لب را به سمت خارج لب ببرید.

مطمئن شوید که برق لب را تا جایی که می شود نزدیک به لبه های لب خود زده اید. البته زیاده روی نکنید و از خط لب خود خارج نشوید. برای جلوگیری از رنگ شدن دندان ها توسط رژ لب، انگشت اشاره خود را مستقیم به دهان خود ببرید و سریع آن را بیرون بیاورید. هرگونه رنگ اضافی به انگشت شما می چسبد و این کار از رنگ شدن دندان جلوگیری می کند.

مراحل آخر و مهم آرایش صورت

برای اطمینان از این که آرایش صورت کاملا یک دست است و پودر یا سایه اضافه روی پوست باقی نمانده است می توانید از یک براش بزرگ استفاده کرده و به کل صورت بزنید تا یکنواختی ظاهر و آرایش صورت شما بیشتر شود. همچنین برای تثبیت آرایش می توانید از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید.

طریقه استفاده از اسپری تثبیت کننده به این صورت است که اسپری را حدودا در فاصله بیست تا سی سانتی متری از صورت خود نگه دارید و چهار الی پنج بار اسپری را به صورت خود اسپری کنید.

دقت کنید که در حین اسپری کردن سعی کنید نفس عمیق نکشید و تا جایی که می توانید نفس را حبس کنید تا کمتر مواد اسپری وارد ریه ها شما شود. این کار ماندگاری آرایش شما را بیشتر می کند به خصوص اگر احتمال می دهید صورتتان در حین داشتن آرایش تعریق زیادی داشته باشد.

بهترین لوازم زیبایی
بهترین لوازم زیبایی

نکات اضافی

لازم است تمامی برس هایی که برای آرایش استفاده می کنید حداقل یکبار در ماه به طور کامل بشویید. زیرا محل تجمع باکتری و قارچ ها هستند و آلودگی را به صورتتان منتقل می کنند و باعث ایجاد انواع بیماری ها پوستی به ویژه آکنه و اگزما می شوند.

برای ایجاد چشم هایی درشت تر می توانید از سایه تیره استفاده کنید. برای آن که رنگ کانسیلر و زیر ساز را به خوبی انتخاب کنید می توانید آن ها را زیر گردن خود امتحان کنید.

منابع

colorescience.com
wikihow.com
lorealparisusa.com
self.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 + پانزده =