فرولیک اسید از نمونه مواد مورد نیاز برای سلامتی پوست است که برای تولید محصولات مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در واقع فرولیک اسید یک ترکیب شیمیایی بوده که در گیاهان وجود دارد و به کمک آن گیاهان رشد بهتری خواهند داشت. در واقع فتوشیمیایی ها که در فرولیک اسید هستند برای بدن و سلامتی انسان مفید می باشند و خاصیت ضد التهاب و ضد سرطانی دارند. لازم است بدانید که در منابع طبیعی بسیاری فرولیک اسید وجود دارد که موجب حفظ سلامتی بدن می گردد. از جمله منابع طبیعی حاوی فرولیک اسید باید به شاخه های بامبو، چغندر، گوجه فرنگی، بادمجان، تربچه، کلم بروکلی، لوبیا سبز، کلم قرمز، هویج، موز، پرتقال، سیب، قهوه، بادام زمینی و گریپ فروت اشاره نمود که این خوراکی ها منبع غنی از فرولیک اسید هستند که برای سلامتی پوست فایده های زیادی دارند.

از فواید فرولیک اسید برای سلامتی بدن می توان به رساندن آنتی اکسیدان های متعدد به بدن اشاره نمود که این آنتی‌اکسیدان‌ ها به کاهش علائم پیری کمک می کنند. همچنین این محصول به دلیل این که خاصیت ضد التهابی دارد مانع از بروز چین و چروک بر روی پوست می شود. افرادی که می خواهند پوستی صاف داشته باشند هم می توانند از مواد طبیعی که حاوی این ماده هستند استفاده کنند و تاثیرات آن را در مدت زمان کوتاهی بر روی پوست خود مشاهده نمایند. امروزه برخی از تولیدکنندگان محصولات مراقبت از پوست برای تهیه سرم های روشن کننده پوست هم از این ماده استفاده می کنند.

فرولیک اسید
فرولیک اسید

فرولیک اسید چه کاربردهایی دارد؟

فرولیک اسید(FA) یک نوع آنتی اکسیدان است که برای اقدامات ضد پیری از مناسب ترین گزینه ها می باشد. این نوع ماده در رژیم غذایی برخی از افراد که گیاه خوار هستند وجود دارد. این ماده در تهیه بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این نوع اسید در کاهش چین و چروکها بسیار بوده و موجب از بین بردن چین و چروک های پوستی می شود. استفاده از فرولیک اسید باعث کاهش لک های پوستی ناشی از نور خورشید می گردد و بسیاری از آکنه های پوستی را از بین می ‌برد بنابراین می توان از کاربرد این نوع ماده به استفاده از آن برای پوست اشاره نمود.

 خاصیت های اسید فرولیک برای پوست بسیار زیاد می باشد و در کاهش التهابات و جوش ها تاثیر زیادی می‌ گذارد. در اغلب سرم های ویتامین ث ماده فرولیک اسید وجود داشته و سبب جوانسازی پوست می ‌شود. افرادی که می خواهند پوستی شاداب و شفاف داشته باشند، حتماً باید از کرم‌ های حاوی فرولیک استفاده کند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی پوستی جوان و شاداب داشته باشند. اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که پوست‌ حساس دارید و به انواع محصولات بهداشتی و آرایشی بهداشتی حساسیت دارید می توانید اقدام به خرید محصولاتی نمایید که حاوی فرولیک اسید و عصاره گیاهان هستند. این نوع محصولات برای پوست های حساس هم هیچ گونه عوارضی نداشته و مانع از بروز قرمزی، خارش، کهیر و پوسته پوسته شدن پوست می گردند. البته دوز مصرف اسید فرولیک با توجه به نوع پوست و همچنین عوارض پوستی متفاوت است.

کاربردهای متداول اسید فرولیک برای پوست

اسید فرولیک یا فرولیک اسید از آنتی اکسیدانهای مخصوص برای مراقبت از پوست است که به کاهش تغییرات رنگدانه های پوستی کمک می کند و مانع از پیری پوست می شود. این نوع ماده نقش زیادی در آزاد کردن رادیکال های سلولی دارد و در نتیجه از بروز سرطان های پوستی هم پیشگیری می کند. در سبزیجات اسید فرولیک به وفور یافت می ‌شود که در کنار ویتامین سی موجب محافظت از پوست می گردد. به عنوان یک آنتی اکسیدان مستقیم می توان این ماده را به شمار آورد که برای مراقبت از پوست قابل استفاده است.

 افرادی که به دنبال پوستی بدون آکنه هستند حتما باید از این محصول استفاده کنند. در ساختار برخی مواد غذایی این نوع ماده معدنی وجود دارد که سبب کاهش آکنه های پوستی می شود. این نوع ماده که برای جوانسازی پوست بسیار موثر است، امروزه در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست وجود دارد. افرادی که به پوست خود اهمیت می ‌دهند هم این نوع محصولات مراقبت از پوست را انتخاب نموده و استفاده می ‌کنند تا بتوانند از پیری پوست جلوگیری نمایند. با افزایش سن و به مرور زمان بر روی پوست خطوط ریز و چین و چروک ایجاد می‌ شود که با مصرف مواد غذایی حاوی فرولیک اسید و همچنین محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده می ‌توان تا حد زیادی چروک ها را کاهش داد.

فرولیک اسید در رژیم غذایی

فرولیک اسید برای چی خوبه
فرولیک اسید

بیشتر افراد در رژیم غذایی خود فرولیک اسید را بدون اطلاع استفاده می کنند. اما افرادی که از مواد غذایی حاوی این ماده استفاده می کنند قطعا پوستی جوان و شاداب خواهند داشت. اگر قرار است از مواد غذایی حاوی فرولیک اسید استفاده شود باید میزان مصرف آن متعادل باشد. همچنین در کنار مصرف فرولیک اسید، مصرف ویتامین سی نیز تاثیرات این محصول را بر روی پوست و مو بیشتر می ‌کند. در واقع فرولیک اسید یک ماده عالی برای ضد پیری محسوب می ‌شود که برای افرادی که دارای پوست های حساس هستند مناسب می باشد.

 این نوع ماده منشا گیاهی دارد که از مواد گیاهی به دست می ‌آید و در ترکیب بسیاری از کرم های روز و شب و پوست وجود دارد. امروزه بیشتر پزشکان و متخصصان پوست و مو به افرادی که پوست‌ های چروکیده دارند مصرف فرولیک اسید را توصیه می کنند. فرولیک اسید در انواع کرم ها به کاهش چین و چروک ها کمک می کند. اگر شما هم خواهان خرید کرم های مرغوب برای کاهش چین و چروک های پوستی خود هستید و می خواهید با استفاده از مواد غذایی پوستی شاداب داشته باشید بهتر است محصولات را انتخاب کنید که حاوی فرولیک اسید هستند.

 این ماده معدنی بیشترین میزان استفاده را در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دارد و امروزه برندهای معتبر و بزرگ محصولات بهداشتی برای تولید انواع کرم ها از این نوع ماده استفاده می‌ کنند. به این خاطر که از کیفیت آن مطمئن هستند و تاثیرات آن را بر روی پوست خارق العاده و شگفت انگیز می‌ دانند؛ بنابراین استفاده از محصولات این چنینی در جوانسازی پوست تاثیر زیادی می گذارد. 

اسید فرولیک چه کاری برای پوست انجام می دهد؟

از مهم‌ ترین کارایی اسید فرولیک برای پوست می‌ توان به ترمیم و محافظت از سلول های آسیب دیده پوست اشاره نمود. این محصول با خنثی کردن اتم های موجود در رادیکال های آزاد به کاهش آسیب‌ های پوستی کمک نموده و سرعت تولید آنزیم ها را در رادیکال های سلولی افزایش می‌ دهد؛ درنتیجه می‌ تواند از سلول های پوست هم محافظت نماید. کاربرد دیگر اسید فرولیک برای پوست محافظت از آن در برابر اشعه های مضر خورشید است. همان طور که خود نیز مطلع هستید اشعه‌ های خورشید به افزایش سرعت پیری پوست کمک می کنند و موجب آسیب رساندن به پوست می شوند. اما اسید فرولیک که در برخی کرم‌ های ضدآفتاب وجود دارد می‌ تواند سبب افزایش spf پوست شود و در نتیجه بسیاری از التهابات پوستی را درمان نماید. 

فرولیک اسید یک ماده ضد التهابی نیز است که برای انواع آکنه ها و همچنین درماتیت سبورئیک هم فایده زیادی دارد و اثربخشی آن بسیار زیاد است. از این نوع محصول گاهی اوقات در روش‌ های میکرونیدلینگ برای افزایش زیبایی پوست و صاف شدن سطح پوست استفاده می شود. این نوع محصول می تواند با تولید کلاژن بیشتر در پوست و کاهش چین و چروک ها کمک نماید و اثربخشی آن بسیار قابل توجه است. کارایی دیگر اسید فرولیک برای پوست کاهش تیرگی های پوستی است. این ماده روشن کننده نیز می باشد که بسیاری از لکه های خورشیدی یا ملاسما را نیز کاهش می دهد.

کاتریج ۳۶ سوزنه میکرونیدلینگ

مشاهده و خرید

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن مدل A1W

مشاهده و خرید

عوارض جانبی استفاده از فرولیک اسید

استفاده موضعی از ماده ای به نام فرولیک اسید باعث می‌ شود تا مشکلات پوستی به بهترین شکل کاهش پیدا کنند. این نوع محصول را می توان در برنامه پوستی خود جای دارد؛ همانطور که می‌ دانید در طول روز عوامل محیطی سبب می‌ شود تا پوست نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد. بنابراین برای کاهش آسیب های پوستی بهتر است پاک کننده های پوستی را که حاوی این ماده هستند انتخاب کنید. سپس با یک تونر مناسب پوست را تمیز نمایید و در نهایت با کرم های شب و روز که حاوی فرولیک اسید هستند خستگی پوست خود را از بین ببرید. اما لازم است عنوان شود که این ماده بی خطر گاهی اوقات ممکن است که عوارض و یا آلرژی به وجود آورد.

 اگر شما جزو افرادی هستید که به مواد غذایی مثل غلات حساسیت دارید، ممکن است که این نوع ماده بر روی پوست شما واکنش نشان دهد. بهتر است که این نوع محصولات را از نوع سبوس انتخاب کنید. همچنین هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست که حاوی فرولیک اسید هستند، آنها را تست کنید. اگر پوست شما حساسیت زیادی دارد مقداری از ماده مراقبت از پوست مد نظر خود را بر روی قسمت هایی مثل پشت گوش ماساژ دهید و اگر پس از یک روز هیچگونه واکنشی نشان نداد می توانید آن را برای خرید انتخاب کنید. اما اگر پوست شما دچار خارش و قرمزی شد از مصرف مجدد آن محصول خودداری نمایید. بهتر است که قبل از استفاده از هر نوع کالایی که حاوی فرولیک اسید است ابتدا با متخصصین پوست مشورت نمایید؛ به این خاطر که پزشکان با توجه به نوع پوست میزان دوز مصرف این محصول را هم مشخص می کنند.

نحوه مصرف و دوز استفاده از فرولیک اسید 

جوانسازی پوست

از بهترین محصولات مراقبت از پوست می‌ توان به فرولیک اسید اشاره نمود که این محصول به عنوان یک سرم عالی مورد استفاده قرار گرفته و می‌ تواند موجب کاهش بی قراری های پوستی شود. وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین c در کنار فرولیک اسید به کاهش التهابات پوست کمک می‌ کند. این محصول که در بیشتر سرم های پوستی و یا پاک کننده ها وجود دارد موجب رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست می شود و سبب پیشگیری از بروز انواع آسیب های پوستی می گردد. از محصولاتی که حاوی فولیک اسید هستند می توان در هنگام صبح و شب استفاده نمود.

 البته برخی از متخصصین پوست مصرف محصولاتی مثل سرم فرولیک اسید را به عنوان محصولات روزانه پوست به افراد پیشنهاد می‌ دهند؛ به این خاطر که این افراد بر این باورند که محصولاتی مثل فرولیک اسید در محصولات مراقبت از پوست سبب کاهش جذب آلودگی های هوا بر روی پوست می شود و به کاهش اثرات تابش اشعه ماورا بنفش خورشید هم کمک می‌ کند. بنابراین اگر می‌ خواهید میزان تاثیرگذاری فرولیک اسید بر روی پوست شما بیشتر باشد می توانید سرم های پوستی را در هنگام صبح بر روی پوست خود مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده از مکمل های فرولیک اسید هیچگونه دوز مشخصی وجود ندارد و شما می توانید قبل از استفاده از این محصولات، با پزشک متخصص مشورت کنید.

ویژگی های سرم های حاوی اسید فرولیک چیست؟

همانطور که قبل تر نیز ذکر شد از مهمترین فایده های سرم های حاوی اسید فرولیک می توان به کاهش آسیب های پوستی اشاره نمود. این محصولات از بین برنده ناهمواری های سطح پوست می باشند و برای به وجود آوردن پوستی با بافت صاف و یکدست از مناسب ترین گزینه ها هستند همچنین سرم های اسید فرولیک می توانند علائم پیری مثل چین و چروک و لکه‌ های پوستی را هم از بین ببرند. از این نوع سرم های پوستی می توان برای انواع پوست های نرمال، خشک یا مختلط و چرب هم استفاده نمود.

سرم های حاوی این ماده بافتی بسیار سبک داشته و غلظت آنها بالا است و استفاده از این محصولات باعث به وجود آوردن پوستی جوان و شاداب می شود. افرادی که دارای لکه های تیره پوستی هستند هم می توانند با مصرف محصولاتی که حاوی اسید فرولیک می باشد لکه های تیره پوست خود را کاهش دهند. این محصولات که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز می باشند، برای پیشگیری از پیری پوست موثر هستند. برای استفاده از سرم های حاوی این ماده بهتر است که پس از شستشوی صورت چندین قطره از سرم حاوی اسید فرولیک را بر روی پوست ریخته و با انگشتان ماساژ دهید تا به صورت کامل جذب پوست شود و حساسیت های پوستی را درمان کند. 

منابع

majalesalamat.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − نوزده =