تکنیک فولیاژ foilyage یکی از تکنیک های جدید رنگ مو می باشد  که از آن برای ایجاد سایه روشن های طبیعی روی موها بدون اینکه مرزی مشخص شود ( برخلاف هایلایت) استفاده می شود. این تکنیک در واقع نسخه کامل شده ی بالیاژ است که در آن استفاده از فویل برای عمق دادن به رنگ موها استفاده و تبدیل به روشی منحصر به فرد شده است.  

رنگ موی فولیاژ برای کسانی مناسب می باشد که طرفدار موهای طبیعی و در عین حال روشن و درخشان باشد. جذب رنگ، در موها در این روش سرعت بیشتری دارد و رنگ نهایی بدست آمده قدرت تاثیر گذاری بهتری دارد. استفاده از این تکنیک برای همه افراد آزاد است زیرا طیف رنگی مورد استفاده در این روش بر اساس رنگ پوست و رنگ طبیعی موها است. امروز قصد داریم در مورد تکنیک فولیاژ و شما را با این روش رنگ مو آشنا کنیم.

تکنیک فولیاژ چیست؟

تکنیک فولیاژ foilyage در واقع واژه ای ترکیبی است و شامل فویل و بالیاژ می شود بالیاژ با فویل روش جدیدی برای رنگ کردن مو و افزودن عمق بیشتر و روشن شدن رنگ موها به صورت طبیعی تر است. استفاده از این تکنیک این روزها باعث شده که مورد توجه خیلی از افراد خصوصا افراد مشهور قرار گیرد در واقع این تکنیک برای افرادی مناسب است که مایل نیستند موهایشان ظاهر طبیعی خود را از دست بدهد اما با ایجاد سایه روشن های زیبا دارای عمق و جذابیت بیشتری شود. در واقع فولیاژ یکی از بهترین روش ها برای برجسته کردن سایه های روشنی است که تمایل دارید روی موها شما ایجاد شود.

مقاله پیشنهادی: تبخال تناسلی چیست؟ ۱۲+ راه برای درمان تبخال

دلایلی که باعث می شود فولیاژ، بالیاژ را کامل کند

اینکه می گوییم فولیاژ نسخه کامل شده بالیاژ می باشد باید آن را مورد آزمایش قرار دهید تا متوجه شوید که طیف رنگی که از تکنیک فولیاژ بدست می آورید کاملا متفاوت تر از بالیاژ خواهد بود. زیرا فویل و گرمای درون آن باعث انتقال بهتر رنگ به موها می شود بنابراین رنگ درخشنده تر، طبیعی تر و زیباتر خواهد بود.

نیازی نیست که تمامی تکنیک به یکباره بر روی مو اجرا شود بلکه می توانید با زمان دادن و تقویت موها آن را برای انجام مراحل بعدی آماده تر کنید در مورد اینکه چه رنگ سایه ای بر روی رنگ زمینه ای موی شما مناسب است باید با آرایشگر خود بر سر میزان روشنی مو به توافق برسید و اینکه رنگ نهایی به پوست و حتی رنگ چشمان شما بیاید در زیبایی شما تاثیر فوق العاده ای دارد.

تکنیک فولیاژ foilyage
تکنیک فولیاژ foilyage

تفاوت فولیاژ با بالیاژ

با وجود اینکه تکنیک فولیاژ کامل کننده بالیاژ است اما این دو تفاوت هایی نیز دارند. برخلاف فولیاژ زمانی که از بالیاژ برای روشن شدن موها استفاده می کنید معمولا قسمت های ریشه مو تیره تر است و هرچه به سمت نوک مو می رود موها روشن تر می شود به طوری پایین موها بسیار روشن تر از ریشه موها خواهد بود اما در فولیاژ رنگ کمی پایین تر از ریشه زده می شود و تا نوک موها ادامه دارد در واقع ساقه مو به طور یک دست روشن می شود بدون اینکه مرزی از تیرگی و روشنی مشخص شود.

نحوه اجرای فولیاژ بر روی موها

برای اینکه تکنیک فولیاژ foilyage به خوبی روی موها اجرا شود، آرایشگر ابتدا به روش بالیاژ موها را رنگ می کند سپس رشته هایی از موها را از نواحی مختلف سر ( معمولا در بالا و جلوی سر) که نور خورشید به طور طبیعی بازتاب دارد جدا کرده و رنگ می کند در فویل می پیچد دلیل استفاده از فویل در این تکنیک به این دلیل می باشد که رشته موها در هنگام تغییر رنگ به خوبی کنترل شده و تیرگی آن مهار شود همچنین تجمع گرما در فویل باعث اثر پذیری بهتر رنگ در موها می شود نتیجه نهایی اینکه سایه روشن حاصل شده در قسمت های بالا و جلوی سر باعث برجسته تر شدن و ایجاد سایه روشن در موها می شود. معمولا استفاده از رنگ های طلایی و مسی به ایجاد رنگ با ظاهری طبیعی ولی در عین حال خاص و زیبا کمک زیادی می کند.

خرید انواع رنگ مو با کیفیت بالا و قیمت مناسب

فولیاژ برای چه موهایی مفید است؟

فولیاژ روی موهایی با رنگ متوسط و روشن بسیار خوب جواب می دهد اما گاهی افرادی که موهای تیره ای دارند نیز تمایل دارند که موهایی بسیار روشن داشته باشند در این صورت تکنیک فولیاژ بسیار خوب روی آنها جواب می دهد استفاده از فویل باعث می شود که رنگ به طور برابر در تمامی نقاط موها جذب شود بنابراین موها به خوبی روشن و سبک می شود.

بهترین قسمت استفاده از این تکنیک بر روی موها براق شدن آن به طور خاص است به طوری نور را انعکاس داده و شاهد درخشیدن روشن ترین قسمت های مو می شوید و در این حال کاملا متوجه عمق و برجستگی رنگ در موها می شوید.  برخلاف سایر تکنیک های رنگ مو، فولیاژ foilyage با گذشت زمان و رشد ریشه مو از زیبایی آن کم نمی شود و اتفاقا موها را به سمت طبیعی تر نشان دادن سوق می دهد این می تواند نقطه عطف استفاده از این روش باشد.

روش های جدید رنگ کردن مو
روش های جدید رنگ کردن مو

برای سالم ماندن موها بعد از اجرای تکنیک فولیاژ foilyage چه کار کنیم؟

تکنیک فولیاژ foilyage  در مقایسه با سایر روش های رنگ کردن مو آسیب بیشتری به مو می زند ( خصوصا در افرادی که تمایل دارند موهای تیره خود را خیلی روشن کنند) به همین دلیل است که می گوییم بین انجام روش به موهای خود استراحت دهید و آن را تقویت کنید می توانید از آرایشگر خود بخواهید در لا به لای مراحل رنگ کردن از ماسک مو مغذی برای موهایتان استفاده کند همچنین بعد از رنگ کردن می توانید در خانه از محصولات جانبی تقویت مو مانند سرم  و روغن های اساسی استفاده کنید.

در نهایت باید بگوییم که رنگ موی فولیاژ برای کسانی مناسب است که تمایل دارند جسورانه موهای خود را از تک رنگی، تغییر اساسی دهند و به رشته هایی از مو که تیرگی ها و روشنی های بسیار نزدیک به هم بدون هیچ گونه مرزی تبدیل کنند در عین حال رنگ نهایی بسیار طبیعی، درخشان و زیبا خواهد بود.

منابع

schwarzkopf.international
allure.com
signaturestyle.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

16 + 18 =