ضدآفتاب مناسب پوست من
ضدآفتاب مناسب پوست من

ضد آفتاب مناسب برای پوست من باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

ضد آفتاب مناسب برای پوست من چیست؟ این سوالی است که شاید بارها و بارها از خود پرسیده باشید. می‌توان گفت کرم ضد آفتاب یکی از بهترین محصولات ضد پیری برای پوست به حساب می آید و پوست شما را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. همچنین داشتن پوست حساس و پیدا کردن کرم ضد آفتاب مناسب برای آن کار دشواری است ما آنچه را که باید در مورد ترکیبات SPF بدانید به اشتراک میگذاریم تا بتوانید به راحتی بهترین کرم های ضد آفتاب را برای پوستهای حساس پیدا کنید.

ضدآفتاب برای پوست حساس
ضدآفتاب برای پوست حساس

کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس

افرادی که دارای پوست حساس هستند و بیماری‌هایی مانند اگزما یا پسوریازیس دارند، باید در هنگام انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب دقت بیشتری داشته باشند. در اکثر موارد نور خورشید می‌تواند علائم اگزما را کاهش دهد، اما در موارد دیگر ممکن است عکس این مورد باشد. شاید بپرسید در این صورت ضد آفتاب مناسب برای پوست من باید چه ویژگی ای داشته باشد. شما‌ باید هنگام خرید کرم ضد آفتاب به لیست ترکیبات آن نگاه کنید و از خرید کرم ضد آفتابی که می‌دانید پوست شما را تحریک می‌کند، دوری کنید.

شما می‌توانید از محصولاتی برای پوستتان استفاده کنید که مناسب پوست‌های حساس باشند. خورشید می‌تواند پوست را بسیار خشک کند، بنابراین مطمئن شوید که هر روز پوست خود را به خوبی مرطوب نگه داشته‌اید. قبل از بیرون رفتن از خانه، کرم ضد آفتاب استفاده کنید، این روند به سالم ماندن و تسکین پوست شما کمک می‌کند.

افراد دارای حساس تیره و SPF 30
افراد دارای حساس تیره و SPF 30

پوست های حساس و مستعد به آلرژی

برخی از افراد پس از قرار گرفتن در نور خورشید ، پوستشان ورم می‌کند و این ناشی از گرمای خورشید است. شما می‌توانید با خنک نگه داشتن خود، پوشیدن لباس‌های گشاد و آبرسانی به بدن از گرمازدگی جلوگیری کنید، اما با این وجود دوری از گرما به طور کلی و به ویژه در خارج از کشور یا در یک روز گرم، دشوار است. اگر به گرما حساسیت دارید می‌توانید از کرم هایی با خواص پیشگیری از آلرژی استفاده کنید این ضد آفتاب ها پوست شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند همچنین یک سد محافظ بر روی پوست ایجاد می‌کنند که می‌تواند از تاول، قرمزی، خارش جلوگیری کند.

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، مواد معطر استفاده شده در کرم ضد آفتاب است که غالباً برای پوشاندن بوی طبیعی مواد ضد آفتاب استفاده می‌شوند، اما این خبر بدی برای پوست بسیار حساس است. مواد تشکیل دهنده رایحه عطر و بوی خود را از طریق یک واکنش فرار، که تقریباً همیشه باعث ایجاد یک واکنش حساس بر روی پوست می‌شود منتقل می‌کنند. در حقیقت، تحقیقات ثابت کرده‌اند که رایحه در محصولات مراقبت از پوست از شایع ترین علت واکنش های منفی پوست است پس ضد آفتاب مناسب برای پوست من نباید حساسیت ایجاد کند

افراد دارای پوست تیره و SPF 30
افراد دارای پوست تیره و SPF 30

خرید ضد آفتاب مخصوص پوست چرب، خشک و حساس

پوست تیره

من پوستی تیره دارم ضد آفتاب مناسب برای پوست من باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ یک تصور غلط و رایج وجود دارد که اگر پوست تیره ای دارید، به آفتاب سوختگی مبتلا نمی‌شوید اما خورشید می‌تواند باعث آسیب به فرد با هر نوع پوستی شود. اگر پوست تیره‌ای داشته باشید، احتمالاً کمتر دچار آفتاب سوختگی می‌شوید، اما خورشید می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. افرادی که پوست تیره‌ای دارند ممکن است در مناطقی از پوست که رنگدانه کمتری دارند، مانند کف پا و کف دستها، دچار آفتاب سوختگی شوند. شما می‌توانید برای پوست تیره‌ی خود از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید. این اسپری ۱۰۰٪ شفاف هستند و همچنین سریع خشک می‌شود. آنها حاوی ویتامین E نیز هستند که به پوست کمک می‌کند تا آبرسانی و تغذیه شود.

افراد دارای پوست روشن و SPF 30
افراد دارای پوست روشن و SPF 30

پوست روشن

پوست روشن من خیلی حساس است بنابراین ضد آفتاب مناسب برای پوست من چه ضد آفتابی است؟ اگر پوست روشنی دارید ممکن است در برابر آفتاب حساسیت بیشتری نشان دهد و سوزش داشته باشد. به همین خاطر برای محافظت از پوست خود باید بیشتر مراقب باشید چون افرادی که پوستی روشن دارند ممکن است در ۵ یا ۱۰ دقیقه در مقابل آفتاب، دچار آفتاب سوختگی شوند این افراد چه در خانه و چه بیرون از خانه باید از کرم ضد آفتاب با  SPF بالا مانند (SPF 30+) استفاده کنند برای مناطق حساس پوست مانند لب ، می‌توانید یک محافظ لب استفاده کنید.

دلیل نیاز به ضدآفتاب SPF 30
دلیل نیاز به ضدآفتاب SPF 30

آیا من به ضد آفتاب نیاز دارم؟

همه افراد باید هر روز از یک ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنند ضد آفتاب برای روشن نگه داشتن پوست، جوانی و درخشندگی ضروری است. استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده ای و مصرف آن به جلوگیری از پیری زودرس، لکه های آفتاب، افزایش فشار خون، سرطان کمک می‌کند هر روز با استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده‌ای، از سلامتی و چهره خود مراقبت کنید اما خرید ضد آفتاب مناسب برای پوست من بسیار مهم و ضروری است.

ضد آفتاب مخصوص کودکان
ضد آفتاب مخصوص کودکان

نکاتی مهم قبل از خرید کرم ضد آفتاب

اگرچه مصرف کرم ضد آفتاب بسیار مهم است اما به تنهایی کافی نمی‌باشد شما می‌توانید از یک کلاه پهن و عینک آفتابی محافظ اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید تا یک استراتژی کامل در برابر محافظت از آفتاب داشته باشید.

  • عوامل خطر سرطان پوست: نوع پوست و تاریخچه خانوادگی شما میزان حفاظت لازم برای پوست شما را تعیین می‌کند.
  • حساسیت به نور: بدون توجه به نوع پوست شما، داروهای خاص و بیماری ها باعث می‌شوند پوست شما نسبت به خورشید بسیار حساس شود، بنابراین باید بیشتر از پوست محافظت شود.
  • شرایط پوستی: شما می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های خشک، پوست‌های روغنی، پوست دارای آکنه و پوست‌های حساس استفاده کنید.
نکات اولیه در استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست من
نکات اولیه در استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست من

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت کرم ضد آفتاب طبیعی و ارگانیک

نکاتی مهم که باید هنگام استفاده از ضد آفتاب رعایت شود

پیشگیری بهتر از درمان است خرید کرم ضد آفتاب مناسب به پوست شما کمک می‌کند تا سالم ، جوان و زیبا بماند به دنبال کرم ضد آفتاب ای باشید که مناسب نوع پوست شما باشد در زیر نکاتی برای یافتن ضد آفتاب مناسب برای پوست من را گرد آورده ایم.

  • ۳۰ دقیقه قبل از پیاده روی در آفتاب، از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • شما میتوانید زیر آرایش از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • هنگام پیاده روی لباس پنبه ای بپوشید.
  • هنگامی که تابش اشعه ماوراء بنفش در بالاترین حد خود است، یعنی در ظهر و اوایل عصر در منزل خود بمانید.
  • هنگام بیرون رفتن از خانه عینک آفتابی استفاده کنید.
  • برای محافظت در برابر آفتاب از یک کلاه یا روسری استفاده کنید.
نکات اساسی در زمان انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست من
نکات اساسی در زمان انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست من

چند نکته که باید هنگام خرید کرم ضد آفتاب در نظر بگیرید

یک ضد آفتاب برای همه ی افراد ضروری است موقع خرید ضد آفتاب انواع مختلفی از محصول ها وجود دارد بعضی از افراد ممکن است فقط برای استفاده ی روزمره به آن نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به دنبال پوششی در برابر آب هستند نوع پوست شما هم در انتخاب ضد آفتاب تاثیر دارد. این موارد شما را برای رسیدن به ضد آفتاب مناسب برای پوست من بسیار کمک خواهد کرد.

از SPF 30 شروع کنید تا به ۵۰ درجه برسید

پرتوهای UVA و UVB هر دو می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند، به علاوه پرتوهای UVA باعث ایجاد چین و چروک و سرعت بخشیدن علائم پیری می‌شوند و پرتوهای UVB باعث آفتاب سوختگی می‌شوند. شما حداقل باید ضد آفتاب  SPF 30 را استفاده کنید چون می‌تواند در برابر ۹۷٪ از اشعه UVB خورشید محافظت کند. SPF های بالاتر برای پوست سالم و یا افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است. ضد آفتاب مناسب برای پوست من باید دارای SPF 30 و بالاتر باشد.

عناصر اصلی ضد آفتاب خود را بدانید

ممکن است بگویید که ضد آفتاب مناسب برای پوست من باید حاوی چه عناصری باشد مشاهده ترکیبات ضد آفتاب می‌تواند راهنمایی خوبی برای شما باشد شما قصد دارید پوست خود را از پرتوهای UVA و UVB محافظت کنید، بنابراین عبارت “طیف گسترده یا (broad-spectrum)” را روی برچسب ضد آفتاب پیدا کنید کرم ضد آفتاب طبیعی با استفاده از مواد معدنی طبیعی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم کار بازتاب اشعه خورشید از پوست را انجام می‌دهد از طرف دیگر، کرم های ضد آفتاب شیمیایی از ترکیبات شیمیایی مانند bemotrizinol ، avobenzone و biscotizole استفاده می‌کنند همچنین ممکن است بخواهید از ترکیبات خاصی مانند اکسی بنزون اجتناب کنید چون می‌تواند باعث واکنش های آلرژیک پوستی شود و ممکن است هورمون ها را مختل کند. نگهدارنده متیلیزوتیازولینون همچنین می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

خرید ضد آفتاب با SPF بالا

نوع پوست خود را در نظر بگیرید

بسیاری از کرم های ضد آفتاب برای افرادی که پوست خشک، روغنی یا حساس دارند ساخته شده است. افرادی که پوست خشک دارند باید به دنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین ، روغن ها ، سیلیکون ها (مانند دی متیکون) و آلوئه ورا باشند و استفاده از اسپری های ضد آفتاب یا ژل های حاوی الکل خودداری کنند. برای پوست های روغنی، لوسیون یا ژل با ترکیباتی مانند سیلیس یا ایزودودکان بهترین هستند برای پوست های حساس، هایپوآلرژنیک و ضد آفتاب های بدون عطر گزینه های خوبی هستند، مانند ضد آفتاب های معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی همچنین باید از الکلها و مواد نگهدارنده اجتناب شود.

در صورت مبتلا بودن به بیماری روزاسه، ضد آفتاب حاوی الکل استفاده نکنید

بنیاد سرطان پوست توصیه میکند افرادی که روزاسه دارند یا پوستشان حساس است، باید استفاده از ضد آفتاب های حاوی الکل خودداری کنند. با این حال، افرادی که آکنه دارند ممکن است از فرمول های ژلی استفاده کنند، که معمولاً حاوی الکل هستند. استفاده از این ژل‌ها احتمال آکنه را کمتر می‌کند همچنین می تواند برای این افراد بهتر از کرم های ضدآفتاب روغنی و خامه‌ای باشند.

کدام ضدآفتاب مناسب پوست من است؟
کدام ضدآفتاب مناسب پوست من است؟

ضد آفتاب مناسب برای پوست من باید از چه نوعی باشد

 در استفاده از ضد آفتاب باید مطمئن شوید که از طیف گسترده پرتوهای (UVA و UVB) محافظت می‌کند و باید SPF 30 یا بالاتر داشته باشد. نوع ضد آفتاب مورد استفاده شما یک انتخاب شخصی است و نوع پوست شما ممکن است متفاوت باشد. ضد آفتاب‌های موجود شامل لوسیون‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها، پمادها، موم‌ها و اسپری‌ها است.

  • کرم، برای پوست های خشک و صورت بهتر هستند.
  • ژل ها برای نواحی مویی مانند پوست سر یا سینه برای مرد ها مناسب هستند.
  • محافظ دور چشم.

بعضی از والدین از اسپری برای کودکان خود خود استفاده می کنند از این محصول به اندازه ی کافی استفاده کنید تا پوست را بپوشاند. توجه داشته باشید که اسپری را بو نکنید و در نزدیکی آتش یا هنگام سیگار کشیدن استفاده نکنید همچنین کرم های ضد آفتاب ساخته شده برای اهداف خاص مانند پوست های حساس و نوزادان ساخته شده است.

ضد آفتاب مناسب برای پوست من چگونه از پوست محافظت میکند
ضد آفتاب مناسب برای پوست من چگونه از پوست محافظت میکند

فاکتور محافظت از خورشید (SPF) را در نظر بگیرید

متخصصین پوست استفاده از SPF حداقل ۳۰ را توصیه می‌کنند مهم است که روزانه ضد آفتاب را برای پوست خود استفاده کنید. روزهایی که خارج از خانه هستید نیم ساعت قبل از ترک خانه از ضد آفتاب با پایه ی SPF 30 استفاده کنید دهید به یاد داشته باشید که هیچ ضد آفتابی نمی‌تواند کاملاً شما را از آفتاب محافظت کند، بنابراین مهم است که همیشه در طول روز مجدداً از آن استفاده کنید.

کدام ضدآفتاب برای من مناسب است؟
کدام ضدآفتاب برای من مناسب است؟

انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست من

برای جلوگیری از آسیب پرتوهای خورشید، یک ضد آفتاب با پایه SPF 15 ساخته شده است با این حال برای موقعیت های دیگر ممکن است سطح پایه ضد آفتاب تغییر کند انواع مختلفی از کرم های ضد آفتاب هستند که شما می‌توانید انتخاب کنید.

  • ضد آفتاب ضد آب: کرم ضد آفتاب ضد آب می‌تواند محافظ خوبی در برابر آب باشد، اما ممکن است مناسب نباشد چون موقع ورزش کردن ممکن است در چشمان شما فرو رود، همینطور توجه داشته باشید که هیچ ضد آفتابی واقعا ضد آب نیست.
  • اسپری ضد آفتاب: اسپری کرم ضد آفتاب در بین والدین بسیار محبوب است با این حال ، برخی از متخصصان توصیه می‌کنند والدین به جای اسپری ، ابتدا از کرم ضد آفتاب استفاده کنند چون اسپری ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی مضر است و ممکن است بچه ها هنگام اسپری آن را تنفس کنند.
  • طیف گسترده: ضد آفتاب با طیف گسترده بدان معنی است که می تواند از اشعه UVA و UVB جلوگیری کند بنابراین این ایده خوبی است که همیشه یک ضد آفتاب با طیف گسترده انتخاب کنید.
  • ضد آفتاب طبیعی: کرم های ضد آفتاب با عنوان “طبیعی” معمولاً دارای مواد معدنی هستند. اگر به دنبال یک ضد آفتاب طبیعی هستید، یک منبع معتبر از مطالعات نشان داده است که انتخاب ضد آفتاب با پایه روغن زیتون یا روغن نارگیل می‌تواند بیشترین محافظت از پوست را داشته باشد. به ضد آفتاب‌هایی که از آنها به عنوان پایه استفاده می‌کنند دارای پایه طبیعی SPF خوبی هستند.
  • SPF کم در مقابل SPF بالا: گزارش ها نشان داده است که بسیاری از کرم های ضد آفتاب به درستی کار نمی‌کند. بنابراین هنگام انتخاب SPF کم مراقب باشید بعد از SPF 50 هیچ گونه محافظ دیگری وجود ندارد.
دلایل استفاده از ضدآفتاب
دلایل استفاده از ضدآفتاب

مقاله پیشنهادی: چه ضد آفتابی خوبه و کدام یک مناسب پوست من است

مزایای استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب برای سلامتی و ظاهر کلی پوست شما بسیار مهم است استفاده از ضد آفتاب هر روز بخش مهمی از روال مراقبت از پوست شما است. هنگامی که از ضد آفتاب استفاده می کنید، پوست سالم تر است ضد آفتاب می‌تواند از پروتئین های ضروری پوست مانند کراتین محافظت کند در این اینجا ۵ مزایای استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست من توضیح داده شده است.

  • حفظ زیبایی: استفاده از کرم ضد آفتاب باعث حفظ زیبایی است استفاده از آن روی صورت شما به صافی پوست شما کمک می‌کند آسیب آفتاب باعث ایجاد ناهمواری روی پوست می‌شود و کرم ضد آفتاب به جلوگیری از اثرات آن کمک می‌کند.
  • محافظت: محافظت در برابر خورشید یکی از بارزترین و قابل توجه ترین فواید ضد آفتاب است این کرم از پوست شما در برابر طیف گسترده خورشید و اشعه UV مضر محافظت می‌کند ضد آفتاب نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست را به حداقل می‌رساند حتی خفیفترین آفتاب سوختگی می تواند اثرات مخربی داشته باشد، بنابراین محافظت از پوست شما مهم است.
  • جلوگیری از پیری زودرس: همه ما پوستی جوان، درخشنده و سالم را می‌خواهیم اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک را افزایش دهد به عبارت دیگر، استفاده از ضد آفتاب می‌تواند در برابر اثرات مضر پیری زودرس یا پیری پوست محافظت کند.
  • کاهش خطر سرطان : استفاده از کرم ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد خوشبختانه، ضد آفتاب در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان های پوستی به ویژه ملانوما  بسیار موثر است این نوع سرطان می‌تواند برای بسیاری از خانمها به ویژه در دهه ۲۰ تهدید کننده باشد. با این حال ، شما باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.
چگونه بهترین ضدآفتاب را تهیه نمایم؟
چگونه بهترین ضدآفتاب را تهیه نمایم؟

نحوه انتخاب بهترین ضد آفتاب

ممکن است این سوال در ذهن شما پیش بیاید که ضد آفتاب مناسب برای پوست من چیست؟ در زیر ۱۲ نکته اساسی که در هنگام انتخاب بهترین ضد آفتاب باید به خاطر داشته باشید ذکر شده است.

یک ضد آفتاب با مارک خوب

کرم ضد آفتاب هرچه تازه تر باشد باشد، اثربخشی محصول بهتر می شود مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب تمایل دارند خیلی راحت از بین بروند از این رو، خرید تازه ترین ضد آفتاب بسیار مهم است قبل از خرید ضد آفتاب تاریخ آن را بررسی کنید.

یک ضد آفتاب با مارک خوب

خرید ضد آفتاب از یک مارک خوب همیشه مهم است در صورت امکان از مارک های بین المللی استفاده کنید .

ضد آفتاب نباید حاوی مواد خطرناک باشد

لیست مواد تشکیل دهنده موجود در ضد آفتاب را بررسی کنید این به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا ضد آفتاب حاوی اکسی بنزون(یک هورمون ایجاد کننده واکنش های آلرژیک) است یا نه.

همیشه به جای اسپری یا پودر ، کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید

کرم‌های ضد آفتاب اسپری و پودری دارای مواد معدنی هستند و حاوی نانوذرات هستند که می‌توانند وارد جریان خون شوند و مشکلات مختلف سلامتی را ایجاد کنند از چنین محصولاتی خودداری کنید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

یک ضد آفتاب با محافظت SPF 30 یا بالاتر را استفاده کنید

همیشه محدوده SPF ذکر شده در بسته بندی ضد آفتاب را بررسی کنید هر چیزی بالاتر از SPF 15 برای استفاده مناسب است اما اگر می‌خواهید به طور حتم از پوست محافظت کنید، به دنبال ضد آفتابی باشید که SPF 30 یا بالاتر را ارائه می‌دهد.

دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی

هنگام چک کردن لیست مواد تشکیل دهنده، به دنبال دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی باشید اینها ترکیباتی هستند که برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به کار می‌روند اما اکسید روی می‌تواند صورت شما را کمرنگ و بی حال جلوه دهد. همچنین ممکن است برای پوست مضر باشند.

مقاومت در برابر آب و عرق

ضد آفتاب مناسب برای پوست من در هنگام پیاده روی یا هنگام پیاده روی در ساحل کدام است؟ شما می‌توانید از کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

ضد آفتاب کودک

کودکان به اندازه بزرگسالان به کرم های ضد آفتاب احتیاج دارند، اما هنگام خرید کرم ضد آفتاب برای بچه ها بسیار مراقب باشید. کودکان دارای پوستی حساس هستند و مواد موجود در ضد آفتاب ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک شوند شما باید برای خرید کرم ضد آفتاب مناسب برای بچه ها بسیار مراقب باشید.

اسپری ضد آفتاب

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، بهتر است از اسپری های ضد آفتاب استفاده نکنید. مصرف اسپری ها باعث هدر رفتن محصول می شود اما اگر هنوز می‌خواهید به دنبال اسپری بروید، از استنشاق غبار بعد از پاشیدن خودداری کنید.

ضد آفتاب بدون سوزش

ضد آفتاب شما نباید صورت و بدن شما را بسوزاند و خارش ایجاد کند. اگر ضد آفتابی دارید که پوست شما را اذیت میکند‌ وقت آن است که آن را بیرون بیندازید و یک ضد آفتاب دیگری را تهیه کنید که با پوست شما سازگار باشد.

پوست دارای آکنه

کرم‌های ضد آفتاب مبتنی روغنی موجود است. اگر پوستی روغنی یا مستعد آکنه دارید، از کرم ضد آفتاب مبتنی بر آب استفاده کنید.

تاریخ انقضا

تاریخ انقضا را کرم را بررسی کنید این نکته باید هنگام خرید هر محصولی برای همه ما عادت شود محصولی که از تاریخ انقضا گذشته است، می‌تواند آسیب جدی وارد کند زیرا مواد با نزدیک شدن به تاریخ انقضا کارایی خودشان را از دست می‌دهند.

منبع:

glamourmagazine.co.uk

skincancer.org

dermstore.com

aad.org

nbcnews.com

healthline.com

bioelements.com

www.katesomerville.com

stylecraze.com

paulaschoice.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهارده + هفت =