خواص ویتامین E برای پوست، مو و ناخن بسیار زیاد است و آن را به عنوان یک ویتامین محلول در چربی می شناسند. این ماده غذایی در بسیاری از غذاها از جمله روغن های گیاهی، غلات، گوشت، مرغ، تخم مرغ، میوه ها، سبزیجات و روغن جوانه گندم یافت می شود که علاوه بر آنها به صورت مکمل نیز موجود است.

خواص ویتامین ای برای بدن

بیماری افرادی که به صورت نادر دیده می شوند می توان با خواص ویتامین E برای درمان آنها اقدام کرد. کمبود ویتامین ای در افرادی با اختلالات ژنتیکی خاص و در نوزادان نارس با وزن بسیار کم رخ دهد. ویتامین ای برای مو و بدن یک ویتامین بسیار مهم است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام های بدن لازم و ضروری می باشد و آن را به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته اند. این بدان معنی است که به کاهش سرعت فرآیندهایی که به سلول ها آسیب می رسانند کمک می کند.

خواص ویتامین E برای پوست
خواص ویتامین E برای پوست

آشنایی با خواص ویتامین E برای پوست و مو

یک بیماری ارثی که کنترل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد آتاکسی نام دارد. آتاکسی همراه با کمبود ویتامین E یا اختلال حرکتی ژنتیکی به نام آتاکسی سبب کمبود شدید ویتامین E می شود. مکمل و خواص ویتامین E برای بخشی از درمان آتاکسی استفاده می شود. از جمله مشکلات کمبود ویتامین ای شامل:

  1. خشکی پوست
  2. آب مروارید
  3. کم خونی خفیف
  4. کاهش میل جنسی
  5. مسائل تولید مثل و باروری
  6. گرفتگی عضلات پا
  7. مشکلات دستگاه گوارش

خواص ویتامین E برای درمان آلزایمر

برخی از تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف روغن ویتامین ای برای پوست چرب در روال مراقبت از پوست و یا برنامه غذایی با احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است، به نظر نمی رسد مصرف مکمل های ویتامین E مانع از بروز بیماری آلزایمر شود و می تواند پوست سالم تری را برای شما به همراه داشته باشد. در افرادی که قبلا به بیماری آلزایمر مبتلا شده اند، مصرف مکمل و خواص ویتامین E برای درمان حداقلی این بیماری جوابگو بوده است.

خواص ویتامین E برای افرادی که ممکن است در از دست دادن استقلال و نیاز به کمک مراقب، مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ​​را به تاخیر بیندازد. برخی تحقیقات نشان می دهد که خواص ویتامین E برای بهبود پاسخ به داروی اریتروپویتین می شود که بر تولید گلبول های قرمز خون تاثیرگذار است و در بزرگسالان و کودکان تحت همودیالیز می باشد.

خواص ویتامین E برای مو
خواص ویتامین E برای مو

خواص ویتامین E برای دوره قاعدگی

گرفتگی قاعدگی یا دیسمنوره یکی از مشکلات شایع می باشد که به نظر می رسد با خواص ویتامین E برای مدت ۲ روز قبل از خونریزی و ۳ روز پس از شروع خونریزی می توان درد را کاهش داده و از دست دادن خون قاعدگی را کاهش داد.

توجه داشته باشید که مصرف ویتامین E با روغن ماهی ممکن است حتی در مقایسه با مصرف به تنهایی ویتامین E تاثیر چشمگیرتری در کاهش درد داشته باشد. به نظر می رسد خواص ویتامین E برای کاهش اضطراب، ولع مصرف و افسردگی در برخی از زنان مبتلا به PMS نیز بی تاثیر نیست.

مقاله پیشنهادی: تقویت مو سر با رازیانه | فواید رازیانه برای پوست

درمان آفتاب سوختگی توسط ویتامین ای

از دیگر خواص ویتامین E برای درمان آفتاب سوختگی است که بسیاری از افراد بدون هیچ دغدغه ای در مقابل آفتاب قرار می گیرند و پس از آن با مصرف ویتامین ای در رژیم غذایی خود به درمان آفتاب سوختگی می پردازند. مصرف مقادیر بالای ویتامین E (RRR – آلفا توکوفرول)، همراه با ویتامین C می تواند از التهاب پوست پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش محافظت کند.

با این حال، خواص ویتامین E برای افراد به تنهایی فواید یکسانی را تامین نمی کند. استفاده از ویتامین E روی پوست، همراه با ویتامین C و ملاتونین، هنگام استفاده قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش، محافظت می کند.

 خواص ویتامین E برای بدن
خواص ویتامین E برای بدن

چرا افراد باید ویتامین E مصرف کنند؟

بسیاری از افراد از مکمل های ویتامین E استفاده می کنند به این امید که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین از بیماری جلوگیری کرده یا حتی برخی از آنها را معالجه کند. کمبود ویتامین E نادر است، اما این موارد در افرادی که بیماری هایی مانند مشکلات گوارشی و فیبروز کیستیک دارند بیشتر می باشد. افرادی که رژیم های غذایی بسیار کم چربی دارند نیز ممکن است سطح ویتامین E کمی داشته باشند بنابراین مصرف این ویتامین در بدن هر فرد بسته به نیاز بدن آنها می توان کمک رسان عالی باشد.

خرید محصولات بهداشتی حاوی ویتامین E

خواص ویتامین E برای تقویت و سلامت مو

خواص ویتامین E برای مو به گونه ای است که اغلب به عنوان یک ماده جادویی برای پوست، مو و ناخن شناخته شده است که طرفداران بیشماری دارد. اساسا، ویتامین E به مجموعه ای از هشت ویتامین محلول در چربی معروف است که به توکوفرول ها و توکوترینول ها معروف می باشد. بهترین چیز در مورد ویتامین E این است که آنتی اکسیدان قوی می باشد، بنابراین می تواند حاوی آسیب سلول باشد و رادیکال های آزاد مضر را خنثی کند.

خواص ویتامین E برای بدن

تاثیر و خواص ویتامین E برای براق کردن موها

با استفاده بیش از حد از اتو و سشوار کشیدن، ویتامین ای برای موهای شما می تواند درخشش طبیعی را زنده و آن را به موهای شما هدیه دهد. بدون شک شما باید از الگوی متداول شکستگی مو به نام تریکورکسی نودوزا آگاه باشید، چرا که می تواند با گرم شدن بیش از حد مو یا استفاده از کل محصولات موی شیمیایی، تشدید شود.

که در کنار این موارد قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش UV نه تنها می تواند به پوست شما آسیب برساند، بلکه می تواند باعث تخریب و شکنندگی و باعث آسیب به رنگدانه موهای شما می شود. خواص ویتامین E برای موهای آسیب دیده همانند یک معجزه است که می تواند به مقابله با تابش اشعه ماورا UV بنفش برود و کمک خوبی در بازگشت درخشش طبیعی موهای شما باشد.

ویتامین E برای سلامت پوست سر شما چقدر مهم است؟

به دلیل اهمیت و خواص ویتامین E برای بدن در چندین داروی خوراکی شاهد ویتامین E هستیم، زیرا این ماده می تواند یک منبع غنی برای بهبود زخم های بدن بیماران باشد؛ جالب است بدانید استفاده موضعی از ویتامین ای برای مو می تواند در این موارد نجات دهنده باشد.

از دیگر خواص ویتامین E برای بدن این است که می تواند یک محافظ در برابر انواع بیماری هایی مانند درماتیت سبورئیک باشد. در واقع، این یک بثورات قرمز خارش دار، همراه با پوسته های سفید یا زرد است. درماتیت سبورئیک همچنین به قارچی به نام Malassezia مرتبط است که در پوست سر دیده می شود و به طور معمول از روغن ترشح شده فولیکول های مو به وجود می آیند. در حقیقت، خشکی و خارش پوست سر می تواند نشانه کمبود ویتامین E باشد. ویتامین E دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تحریکات پوست سر را برطرف کند.

  خواص ویتامین E برای افتادگی پوست
خواص ویتامین E برای افتادگی پوست

غذاهایی که غنی از ویتامین E هستند کدامند؟

جدا از استفاده موضعی مایعات یا روغن ویتامین E، شما باید سلامت داخلی خود و همچنین غذاهایی را که مملو از این ویتامین هستند را جهت تقویت دریافت کنید:

دانه های انار : منبع غنی از ویتامین E، C، فیبر و پتاسیم هستند.

دانه های آفتابگردان : غنی از سلنیوم، کلسیم، ویتامین E و منیزیم است. می توانند به شما کمک کنند تا با میگرن و استرس کنار بیایید.

آجیل : منابع عالی ویتامین E، بادام، فندق و بادام زمینی هستند که به دلیل داشتن ویتامین E بیشتر شناخته شده اند.

اسفناج و کلم بروکلی : این سبزیجات انبار قدرتمندی از ویتامین E هستند.

روغن زیتون : هم زیتون و هم روغن زیتون از بهترین منابع ویتامین E به حساب می آیند.

آووکادو : آووکادو یک ماده غذایی فوق العاده است که نه تنها سرشار از فیبر و کاروتنوئید است، بلکه دارای خواص ویتامین E برای بدن می باشد.

   خواص ویتامین E برای ریزش مو
خواص ویتامین E برای ریزش مو

دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E، ویتامین B1، منیزیم، مس و فیبر هستند. آنها را به عنوان یک میان وعده سالم خام یا بو داده می توانید استفاده کنید. یک مشت دانه آفتابگردان ۱۶٪ دوز مورد نیاز روزانه ویتامین E را برای شما تامین می کند.

مقاله پیشنهادی: صابون ابرو چیست؟

زردآلو خشک

یک ماده غذایی فوق العاده حاوی ویتامین E ، ۱۵۰ گرم یا ۸ – ۹ زردآلو می تواند ۲۸٪ از دوز مورد نیاز روزانه ویتامین E را به شما بدهد. آنها در بهبود سلامت پوست و مو موثر هستند.

روغن جوانه گندم

در حالی که تمام روغن های گیاهی از منابع مهم ویتامین E هستند، روغن جوانه گندم غنی ترین منبع می باشد. برای حداکثر فواید سلامتی، روغن جوانه گندم را با فشار سرد یا ارگانیک بخرید.

ویتامین مفید برای بدن
ویتامین مفید برای بدن

فندق

فندق مملو از ویتامین E است که حاوی ۲۱٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E می باشد. خواص ویتامینE برای سلامت کلی بدن لازم و ضروری است زیرا غنی از ویتامین A، ویتامین C، پروتئین و مواد فولادی هستند.

علائم کمبود ویتامین E چیست؟

متخصصان می گویند، به طور متوسط، سطح ویتامین E در بدن ما باید بین ۵.۵ میلی گرم تا ۱۷ میلی گرم در لیتر باشد. کمبود ویتامین E می تواند کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله به پوست و مو آسیب می رساند که این یک آنتی اکسیدان ضروری برای بدن ما است.

کمبود ویتامین E می تواند منجر به استرس اکسیداتیو که سبب ضعف عضلات می شود. چنین کمبودی همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن ما را ویران کند. کمبود ویتامین همچنین می تواند در نتیجه بیماری هایی مانند بیماری سلیاک و فیبروز کیستیک ایجاد شود.

برای ترک پوستی چی خوبه
برای ترک پوستی چی خوبه

مصرف زیاد ویتامین E چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

درست است که خواص ویتامین E برای بدن لازم و ضروری هستند اما این بدان معنا نیست که در مصرف این ویتامین باید زیاده روی کنیم! برخی مطالعات از عوارض جانبی معمول ویتامین E را ثبت کرده اند که علت اصلی آن استفاده بیش از حد این ویتامین می باشد. این موارد شامل:

  • حالت تهوع
  • اسهال
  • بثورات
  • حتی تاری دید

آیا ویتامین E می تواند با طاسی زنانه مبارزه کند؟

طاسی الگوی زنانه آلوپسی آندروژنتیک نیز نامیده می شود و زنان و مردان به آن مبتلا می شوند. خبر بد این است که در بسیاری از تحقیقات اثبات شده است که این مشکل ارثی است. در حقیقت، طاسی با الگوی زنانه، خصوصا در زنان پس از یائسگی بسیار شایع می باشد.

با شروع جمع شدن فولیکول ها و افزایش عوامل دیگر، موها روی پوست سر شروع به نازک شدن می کنند. فولیكول های موی پوست سر می توانند تحت تاثیر تستوسترون قرار بگیرند که در زنان نیز وجود دارد. این هورمون می تواند باعث كاهش بیشتر فولیكول ها و در نتیجه كاهش موهای كوتاه و كوتاه تر شود. همچنین، ممکن است لکه های طاسی روی پوست سر وجود داشته باشد. خواص ویتامین E برای این مشکل در بسیاری از بانوان جوابگو بوده است و توانسته بسیاری از مشکلات و دغدغه های آنها را برطرف کند

با چی جلوی شوره مو رو بگیرم
با چی جلوی شوره مو رو بگیرم

خواص ویتامین E برای درمان شوره سر

ویتامین ای برای مو مزایای بیشماری دارد که بعد از استفاده ویتامین ای برای مو می توانید تاثیر آن را در زمان کوتاهی مشاهده کنید. شوره سر می تواند توسط چندین عامل ایجاد شود، که استرس روزمره یکی از آنهاست. اگر زیاد شامپو بزنید، تعادل چربی پوست سر را برهم میزنید که منجر به ایجاد شوره می شود. استفاده بیش از حد می تواند باعث تحریک پوست سر شود. خواص ویتامین E برای پوست سر و مو می تواند شما را حیرت زده کند. زیرا این ویتامین علاوه بر درمان شوره سر می تواند در رشد و تقویت موها نیز موثر باشد.

خواص ویتامین E برای جریان خون بسیار چشمگیر است، ویتامین ای برای مو ضامن سلامتی است که دوزهای بالای ویتامین E باعث افزایش جریان خون در چشم در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می شود. افزایش خون رسانی باعث رشد مو و افزایش فولیکول و اندازه مو نیز می شود.

خرید بهترین شامپوهای ضد شوره سر

از تاثیرات ویتامین ای برای مو بیشتر بدانید

عدم تعادل در سطح PH پوست سر شما ممکن است باعث ایجاد شرایط حادی شود، یعنی تولید روغن ناکافی (واتا تشدید شده) یا تولید روغن بیش از حد (کافا تشدید شده)، در هر دو حالت منجر می شوند تا ریزش مو اتفاق بیفتد. ویتامین ای برای مو بدین شکل عمل می کند که با قفل کردن رطوبت طبیعی و تسکین غدد چربی در طبیعی سازی تولید روغن و سطح pH پوست نقش حیاتی دارد. این کمک می کند تا پوست سر شما احیا شود و شرایط ایده آل برای رشد موهای سالم و سالم را فراهم می کند.

براق کردن مو
براق کردن مو

ویتامین ای رشد مو را تقویت می کند

شاید شما از ویتامین ای برای موهای آسیب دیده و دیگر مشکلات پوست سر استفاده کنید اما این ویتامین در رشد موثر موها بی تاثیر نیست. ویتامین E سنتز کلاژن را که در ساختمان کراتین، پروتئین اصلی مو شما استفاده می شود را تقویت می کند. همچنین، با تقویت ریشه های پوست سر باعث رشد قوی مو می شود. به نوعی، ویتامین E با تقویت سیستم ایمنی بدن، احتمال بیماری هایی مانند پسوریازیس را نیز کاهش می دهد.

روغن ویتامین E برای پوست چرب

شما از روغن ویتامین ای برای پوست چرب استفاده کرده اید؟ اگر از روغن ویتامین ای برای پوست چرب تا به امروز استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید پشیمان نخواهید شد. روغن ویتامین E برای پوست چرب، خشک و معمولی می تواند معجزه آسا باشد. مطالعات نشان می دهد که ترکیب ویتامین ای برای مو با ویتامین C می تواند به عنوان یک محافظ طبیعی مو در برابر آفتاب عمل کند و از طرفی باعث افزایش رنگدانه سازی پوست شود. اگر از ماندن در معرض نور خورشید برای ساعت های طولانی لذت می برید، روغن ویتامین E برای پوست چرب می تواند بهترین دوست باشد!

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E گردش خون را بهبود می بخشد. روغن ویتامین E و سایر اشکال موضعی این ویتامین روند پیری پوست شما را کند می کند، این روغن می تواند پوست شما را محکم و جوان نشان دهد!

قرص ویتامین ای خوبه؟
قرص ویتامین ای خوبه؟

قرص ویتامین E برای جوش

آیا از قرص ویتامین E برای جوش استفاده کرده اید؟ وقتی باکتری ها، به طور طبیعی در سطح پوست ما به ریشه های موی و منافذ باز پوست وارد می شوند (از طریق بریدگی های کوچک، خراش، بیماری دیابتی یا عادت های بهداشتی ضعیف) منجر به جوش می شوند و باعث گرفتگی غده های مو می شوند که در نهایت با عفونت و التهاب روبرو می شوید.

قرص ویتامین ای برای مو یکی از داروهای خانگی و درمان های طبیعی (دفاعی) در برابر باکتری هایی است که دوست دارند شما را با جوش درگیر کنند. استفاده مداوم از قرص ویتامین E برای جوش می تواند علاوه بر درمان جوش و لکه های قدیمی شما را برای همیشه از شر آنها خلاص شوید.

خواص ویتامین E برای جلوگیری از بیماری قلبی

ویتامین E یک آنتی اکسیدان طبیعی است و گفته می شود دارای چندین ویژگی محافظ قلبی می باشد که می تواند در جلوگیری از بیماری های قلبی و درمان آن کمک کند. تجمع کلسترول بد خون در رگ ها باعث می شود تا قلب شما برای گردش خون بیشتر پمپاژ کند و در نتیجه خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

همچنین از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند، که می تواند منجر به حمله قلبی شود. ویتامین E با جلوگیری از اکسیداسیون و لایه بندی رگ ها، اثرات کلسترول بد را نفی می کند. مصرف غذاهای غنی از ویتامین E با کاهش خطر بیماری های کرونر قلب در مردان و زنان میانسال ارتباط دارد.

ویتامین از کجا تامین کنم
ویتامین از کجا تامین کنم

ویتامین ای از بروز علائم پیری جلوگیری می کند

از برترین خواص ویتامین E برای پوست افزایش تولید کلاژن است، پروتئینی مانند فیبر که مسئول حفظ خاصیت ارتجاعی پوست است. بنابراین، باعث کاهش خطوط و چین و چروک می شود، ویتامین E همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش آسیب رادیکال های آزاد کمک کند و روند پیری سلول ها را کند می کند.

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در روغن است و از این رو سنگین تر از محصولات محلول در آب می باشد. روی پوست خشک و آسیب دیده بهترین عملکرد را دارد زیرا رطوبت از دست رفته را بازیابی می کند. بنابراین، پوست کم آب را بازیابی و جوان می کند.

شواهد حاکی از آن است که ویتامین E دارای برخی از خواص درمانی می باشد که در ترمیم زخم کمک می کند. ویتامین E مهمترین آنتی اکسیدان محلول در لیپیدهای پوستی است و می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند.

مقاله پیشنهادی: ویتامین های رشد مو چه نام دارند؟

اطلاعات مفید از خواص ویتامین E برای بدن و موارد استفاده از آن

تا به اینجا متوجه شدید که ویتامین ای برای مو، پوست و ناخن ها به چه اندازه می تواند اهمیت داشته باشد. چرا که این ویتامین یک ماده مغذی بسیار مهم است و همه باید روزانه ۱۵ میلی گرم از آن را دریافت کنند. همانطور که قبلا اشاره شد برای درمان و پیشگیری از بیماری ها استفاده می شود. که به گردش خون نیز کمک می کند، بنابراین از مشکلاتی مانند انسداد عروق و حملات قلبی نیز می تواند جلوگیری کند.

سایر کاربردهای پزشکی و خواص ویتامین E برای بیماران دیابتی یا پیشگیری از سرطان است. در واقع، برای دیابت نوع ۱ می تواند به بهبود جریان خون در چشم کمک کند. از ویتامین E حتی در موارد آلزایمر، پارکینسون، سندرم پای بی قرار، ورم هانتینگتون و صرع در میان سایر موارد استفاده می شود.

کدوم غذاها ویتامین ای دارن؟
کدوم غذاها ویتامین ای دارن؟

آشنایی با خواص ویتامین E برای هر چیزی

به طور کلی، فواید و خواص ویتامین E برای بسیاری از مسائل بهداشتی که شامل مشکلات پوستی، آسم، فیبروز کیستیک، ناباروری و بیماری های چشم نیز استفاده می شود. برای خانم ها از ویتامین E برای جلوگیری از پره اکلامپسی در حین زایمان که می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد و با فشار خون بالا همراه است استفاده می شود که تاثیرات بی نظیری دارد.

همچنین می تواند به دوره های دردناک و یائسگی و همچنین عوارض جانبی سرطان های گوناگون مانند گرگرفتگی کمک کند. برای افرادی که درمان سرطان از طریق دیالیز یا پرتودرمانی عبور می کنند، خواص ویتامین E برای کاهش عوارض جانبی می تواند در این بین کمک شایانی کند.

خواص ویتامین E برای ورزشکاران خارج از لطف نیست، انرژی، استقامت و همچنین مراقبت از عضلات بعد از تمرین نیاز به یک مکمل و ماده غذایی مقوی دارد که ویتامین فوق می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

کپسول و خواص ویتامین E برای سوختگی

اگر سوختگی یا زخم کوچکی دارید ویتامین ای گزینه بسیار خوبی است. استفاده از روغن موجود در کپسول ها به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده می تواند به تسکین و بهبود سریعتر کمک کند. همین کار را می توانید مستقیما روی ناخن ها و کوتیکول هایتان انجام دهید تا تقویت شوند.

فراموش نکنید که مالیدن روغن از کپسول ویتامین ای به ناحیه زیر چشم می تواند به رفع تیرگی چشم کمک کند. خوردن کپسول های ویتامین ای نیز گزینه خوبی برای وارد کردن این ویتامین در رژیم غذایی روزانه می باشد. که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی پوست، ناخن و موهای شما داشته باشد که باعث سلامتی و براق شدن آنها می شود.

روغن ماساژ سر
روغن ماساژ سر

حرف پایانی

ویتامین E یک مکمل غذایی است که برای حفظ سلامتی کلی لازم است. این ماده مغذی اساسی محلول در چربی در بسیاری از غذاها به طور طبیعی موجود می باشد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. که شامل:

  • از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
  • سلامت چشم را تقویت و از علائم پیری جلوگیری می کند.
  • بسیاری از اختلالات پوستی را درمان

با این حال، مصرف بیش از حد ویتامین E ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند واکنش آلرژیک، نارسایی قلبی و افزایش خطر خونریزی را ایجاد کند.

منابع

webmd.com
femina.in
vedix.com
stylecraze.com
beautyofe.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − پانزده =