خواص شکوفه گیلاس فقط محدود به پر کردن چشمان از زیبایی و اشباع شدن مشام از رایحه مسرت بخش نیست. شاید جالب باشد که بگوییم در صنعت تولید لوازم بهداشتی از شکوفه های گیلاس نه تنها در تولید عطر و اسپری بلکه برای ساخت محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. تحقیقات زیادی بر روی این گل های لطیف زیبا شده که ثابت کرده خاصیت شفا بخشی دارد و لطافت پوست شما می تواند ارمغان گلبرگ های ظریف و نرم شکوفه های گیلاس باشد. خاصیت شکوفه های گیلاس به قدری با ارزش است که در فرهنگ ژاپن به عنوان گل ملی (ساکورا) شناخته شده و از نظر آنها شکوفه های گیلاس نماد بهار، امید، نوسازی است و هر ساله برای رویش آن جشنی به نام هانامی برگزار می کنند. در این مقاله بنا داریم که در مورد خواص و کاربرد عصاره شکوفه گیلاس صحبت کنیم.

تاریخچه

درخت گیلاس از جمله درختان میوه دهنده می باشد دارای شکوفه های به رنگ صورتی و یا سفید است در جهان حدود ۴۰۰ نوع درخت گیلاس وجود دارد. درختان گیلاس های شیرین بیشتر در نیمکره شمالی رشد می کنند و بیشترین تعداد گونه های درختان گیلاس در شرق آسیا است زیستگاه بومی گیلاس های زراعی را غرب آسیا و شرق اروپا می دانند که از دریای خزر شروع می شود و تا منطقه بالکان ادامه دارد.

شکوفه های گیلاس در اوایل فصل بهار می رویند و پس از گذر از یک زمستان سرد درختان آماده میوه دهی می شوند. در ژاپن از درختان گیلاس به عنوان گیاه زینتی استفاده می شوند البته گونه هایی که در ژاپن وجود دارند میوه نمی دهند.

از شکوفه های گیلاس در چه مواردی استفاده می شود؟

شکوفه های گیلاس رایحه ای گرم و شیرین دارد که بسیار آرامبخش می باشد از بوی آن در تولید عطر و ادکلن استفاده فراوان می شود همچنین گلبرگ های گل گیلاس دارای فواید زیادی می باشد که درادامه شرح خواهیم داد. حتی استفاده از خشک شده شکوفه های گیلاس نیز خالی از لطف نیست و می توانید به عنوان دمنوش از  فواید بی نظیر آن بهره مند گردید.

از عصاره شکوفه گیلاس و حتی گلبرگ های طبیعی یا خشک شده آن در صنعت غذایی در تولید دسرها، نوشیدنی ها، شیرینی ها، کیک و کلوچه  و بستنی نیز استفاده می شود.

خواص شکوفه گیلاس
خواص شکوفه گیلاس

خواص شکوفه گیلاس برای بدن

از لحاظ طبع شناسی شکوفه های گیلاس دارای طبعی گرم است و طعم شیرینی دارد این گل زیبا علاوه بر طعم خوش و رایحه آرامبخش سرشار از کاروتن و VC می باشد میزان پروتئین موجود در این شکوفه ها چندین برابر سیب است همچنین از کلسیم، فسفر و آهن نیز تشکیل شده که می تواند دربهبود سیستم دفاعی بدن، افزایش جریان خون، کاهش فشار خون، تخلیه بدن از سموم مثمر ثمر می باشد.

مزایای شکوفه های گیلاس برای پوست

شکوفه های گیلاس را چه در غذاهای خود مصرف کنید و یا از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی آن استفاده خواص یکسانی دارد اگر بخواهیم اشاره ای به خواص شکوفه گیلاس کنیم موارد زیر از مهمترین این فواید است:

حاوی اسیدهای چرب ضروری می باشد

همانطور که میدانید اسیدهای چرب ضروری در سلامتی بدن بخصوص پوست و مو نقش مهمی دارد از برجسته ترین خواص شکوفه گیلاس داشتن مقادیر زیادی از این عناصر می باشد که در ابتدا به خوبی پوست را هیدراتاسیون می کند و موجب ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده پوست می شود و در نهایت به حفظ و تقویت پوست می پردازد.

مقاله پیشنهادی: شایع ترین بیماری های پوستی فصل تابستان کدام ها هستند؟

دارای خاصیت ضد التهابی می باشد

ضد التهاب بودن شکوفه های گیلاس باعث تسکین پیدا کردن هر نوع تحریک می شود بنابراین هر نوع  التهاب و قرمزی و خشکی ناشی از آسیب های محیطی را رفع می کند همچنین در روشن کردن رنگ پوست و از بین بردن لک های پوستی نقش موثری دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان از مهمترین عناصر تقویت سد دفاعی پوست در برابر آسیب های اشعه های مضر خورشید می باشد همچنین صدمات ناشی از برخورد رادیکال های آزاد را خنثی کرده و در ترمیم مناطق ناهموار پوست بسیار تاثیر گذار است از دیگر خواص شکوفه گیلاس از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز می باشد.

مانع از پیری زودرس پوست می شود

گلیکاسیون به فرایندی گفته می شود که برخی عناصر مضر باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین در پوست و بروز علائم پیری شوند اما یکی از خواص شکوفه گیلاس دارا بودن عنصر ضد گلیکز است. این ماده به تحریک سلول های پوست می پردازد که تولید کلاژن و الاستین را افزایش دهند در نتیجه مانع از بروز پیری می شود.

موجب روشن شدن رنگ پوست می شود

بیشترین آسیب های پوستی مربوط به اشعه های ماوراء بنفش می باشد اما عصاره شکوفه گیلاس مانع از تولید ملانین در پوست شده و با جلوگیری از تیرگی پوست روشنی و یک دستی رنگ پوست را باعث می شود.

روغن شکوفه گیلاس
خواص شکوفه گیلاس

عصاره شکوفه گیلاس

یکی از بهترین مواردی که  از خواص شکوفه گیلاس به خوبی استفاده می شود تهیه عصاره آن است که به طور گسترده ای به اشکال مختلف می توان مصرف کرد. مراحل استخراج عصاره شکوفه گیلاس به شرح زیر است:

  1. شکوفه های گیلاس را در الکل اتیلن قرار داده و چندین بار شستشو می دهند
  2. برای حذف ناخالصی ها از فیلتر عبور می دهند
  3. عمل تقطیر را برای بازیابی الکل اتیلن انجام می دهند
  4. شیرابه باقی مانده را غلیظ می کنند
  5. شیرابه را در شرایط خلاء UUM قرار می دهند
  6. الکل اتیلن را به طور کامل حذف می کنند و در آن را تصفیه می کنند

عصاره به دست آمده بدون هیچ ناخالصی می باشد، با توجه به اینکه تمامی خواص شکوفه گیلاس نیز حفظ شده است.

محصولات بهداشتی حاوی شکوفه های گیلاس

یکی از موارد مصرف شکوفه های گیلاس استفاده از آن در تولید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست است. این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب کمک زیادی در درمان مشکلات پوستی می کند. از جمله محصولاتی که از خواص این گیاه به خوبی در آنها استفاده شده می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بهترین ماسک پوست
خواص شکوفه گیلاس

ماسک ورقه ای BEOTUA عصاره شکوفه گیلاس

ماسک های ورقه ای این روزها سروصدای زیادی به پا کرده به دلیل استفاده آسان و جذب راحت مواد مغذی، طرفداران زیادی پیدا کرده است ماسک ورقه ای BEOTUA یکی از بهترین نوع این محصول می باشد که حاوی عصاره شکوفه گیلاس می باشد. از آنجا که مدت زمان رویش گل گیلاس محدود است از اسانس آن که در محصولات مختلف از جمله ماسک ها وجود دارند می توان بهترین استفاده را کرد. از جمله خواص بی نظیر این ماسک برای پوست شامل:

  • هیدرارته کردن پوست
  • بستن منافذ
  • مناسب برای انواع پوست
  • روشن کننده رنگ پوست
  • جذب سریع در پوست
  • جلوگیری از تبخیر رطوبت
  • رفع چین و چروک
  • جلوگیری از بروز علائم پیری
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • تقویت سد دفاعی پوست

خرید ماسک ورقه ای BEOTUA عصاره شکوفه گیلاس با قیمت مناسب

ست مراقبت از پوست بیوآکوا
خواص شکوفه گیلاس

ست ۵ عددی مراقبت از پوست بیوآکوا عصاره شکوفه گیلاس

داشتن برنامه روتین مراقبت از پوست این روزها تبدیل به ضروری ترین کار شده و همچنین انتخاب محصولاتی که بتواند در مراحل مختلف مراقبت تاثیرات خوبی روی پوست بگذارد کاری سخت است اما انتخاب یک ست که تمامی محصولات مربوط به مراحل مختلف روتین را داشته باشد می تواند انتخاب شما را لذت بخش کند.

برند بیوآکوا برای راحت تر شدن انتخاب محصول توسط مشتریان با تولید ست ۵ عددی خدمت بزرگی به طرفداران خود کرده است این پکیج ۵ عددی شامل:

فوم شستشو

که برای پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی مناسب است، منافذ پوست را از آلودگی ها پاک کرده و به دلیل استفاده از عصاره شکوفه گیلاس سموم پوست را رفع می کند بسیار ملایم است و برای هر نوع پوستی مناسب می باشد.

کرم لوسیون

کرم لوسیون رطوبت زیادی را جذب پوست می کند از مقدار زیادی مواد مغذی تشکیل شده که نیازهای روزانه پوست را برآورده می کند.

تونر صورت

تونر نیز با رساندن رطوبت کافی شادابی پوست را باعث می شود تونر از مواد ضد چین و چروک تشکیل شده که نه تنها چین و چروک و خطوط ریز را برطرف می کند بلکه از بروز علائم پیری جلوگیری می کند همچنین باعث سفت شدن پوست نیز می شود.

کرم ضد چروک و ضد پیری

کرم ضد چین  چروک نیز با همپوشانی با خواص تونر به استقبال چین و چروک های عمیق تر می رود و با ترمیم و تحریک سلول های پوستی باعث افزایش میزان کلاژن و الاستین شده و پوست را سفت، خاصیت ارتجاعی را افزایش و باعث صاف شدن آن می شود.

کرم هیدراته یا مرطوب کننده

پنجمین محصول که در واقع آخرین و تکمیل کننده پکیج است کرم مرطوب کننده است که با ایجاد عایقی قوی روی پوست مانع از هدر رفت رطوبت پوست در طول روز می شود.

مزایای استفاده از ست پنج عددی بیوآکوا:

  • مناسب انواع پوست
  • محصولاتی کاملا ارگانیک بدون مواد مضر شیمیایی
  • لایه برداری از پوست
  • برطرف کننده مشکلات پوست
  • محافظت کامل از پوست در طول شبانه روز
  • قیمت مناسب و به صرفه

خرید ست پنج عددی مراقبت از پوست بیوآکوا عصاره شکوفه گیلاس اصل با قیمت مناسب

منابع

litharose.com
britannica.com
cosmehunt.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × 1 =