روش های درمان خانگی موخوره چیست ؟

موهای دارای موخوره برای هر کس ناخوشایند است و بنابراین ما در اینجا به برخی از بهترین درمان خانگی موخوره اشاره کرده ایم. بدون قرار باشد موهای خود را کوتاه کنید. برای شروع بهتر است بدانید که موخوره چیست ؟ موخوره در واقع به انتهای شکسته شده ی مو گفته می شود. وقتی متوجه موخوره های انتهای مو می شویم، معمولا اولین کاری که میکنیم این است که موهای خود را کوتاه کنیم زیرا این کار مرسوم ترین روش برای از بین بردن موخوره می باشد. اما مطمئناً بعد از خواندن این مقاله نظر شما تغییر خواهد کرد. بنابراین ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید بهترین درمان خانگی برای موخوره چیست.

درمان خانگی موخوره چگونه امکان پذیر است
درمان خانگی موخوره چگونه امکان پذیر است

 درمان خانگی موخوره با روغن بادام شیرین و عسل

از بین تمام درمان های خانگی موخوره، این روش درمانی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. چون مواد اولیه در دسترس است. همچنین ساخت این درمان خانگی موخوره بسیار آسان است و نتایج بسیار خوبی را خواهید دید. روغن بادام شیرین موها را ترمیم و نرم می کند. آنها را محکم، انعطاف پذیر و قابل کنترل می کند. عسل پر از آنتی اکسیدان، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. موها را حالت می بخشد، آنها را سالم و صاف نگه می دارد و رطوبت را بازیابی می کند. شما برای ساخت این درمان خانگی موخوره به ۳ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین، ۲ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خام و چند قطره روغن اساسی به انتخاب خود نیاز دارید.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در یک کاسه کوچک، روغن بادام شیرین و عسل را خوب مخلوط کنید. تا خمیر روان بدست آورید. 

مرحله ۲ : از ریشه تا انتهای مو این مخلوط را به موهای مرطوب خود بمالید. 

مرحله ۳ : بگذارید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو بماند، سپس موهای خود را بشویید.

 درمان طبیعی موخوره
درمان طبیعی موخوره

درمان خانگی موخوره با سرکه سیب و چند گیاه

سعی کنید از این از سرکه سیب برای درمان خانگی موخوره ماهی یک یا دو بار استفاده کنید. به وضوح می تواند تفاوت را در موهای خود مشاهده کنید. سرکه سیب باعث جوان سازی موها، کنترل کوتیکول های مو، موخوره را کاهش می دهد و موها را صاف و براق می کند. با استفاده از این روش برای درمان خانگی موخوره سلامت مو و پوست سر خود را بهبود ببخشید. برای ساخت این درمان به ۱ فنجان آب، ۱ قاشق غذاخوری گزنه خشک، ۲ قاشق چای خوری رزماری خشک، ۱ قاشق مرباخوری مریم گلی خشک و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب نیاز دارید.

خرید محصولات ضد موخوره با قیمت مناسب

طرز استفاده :

مرحله ۱ : همه گیاهان را درون یک کاسه بریزید. آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه گیاهان در ظرف باشند.

مرحله ۲ : مخلوط را صاف کرده، اجازه دهید خنک شود. سپس سرکه سیب را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ۳ : موهای خود را شامپو بزنید و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از آبکشی بگذارید به مدت چند دقیقه مرطوب کننده روی موهای شما بماند.

درمان موخوره بدون کوتاه کردن مو
درمان موخوره بدون کوتاه کردن مو

درمان خانگی موخوره سرشار از پروتئین با آووکادو و روغن ماکادمیا

این ماسک مو بهترین درمان خانگی برای موخوره، موهای خشک و آسیب دیده می باشد. این ماده بسیار مغذی و مرطوب کننده است، موها را قوی و قابل کنترل می کند، موخوره را کنترل می کند و خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد. آووکادو غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و غیراشباع، بیوتین، پتاسیم، منیزیم است. مو را ابریشمی و صاف می کند. تخم مرغ غنی از پروتئین و اسیدهای آمینه است. موخوره را کاهش می دهد و به موهای شما حجم و درخشندگی می بخشد. روغن آجیل ماکادمیا مملو از رطوبت و مواد مغذی است. شما به ۱ آووکادو رسیده، ۱ تخم مرغ خام کامل و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن ماکادمیا نیاز دارید.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : آووکادو را خوب له کنید. میتوانید با میکسر این کار را انجام دهید.

مرحله ۲ : بعد از آنکه آووکادو به حالت خمیری درآمد، تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. و در پایان روغن ماکادمیا را نیز به مواد اضافه و مخلوط کنید.

مرحله ۳ : مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و در پوست سر ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه می توانید موهای خود را بشویید.

موخوره چیست
موخوره چیست

 درمان خانگی موخوره با ماست و روغن زیتون

ماست یک نرم کننده طبیعی است که از مو محافظت می کند و آن را نرم و قابل کنترل می کند. با تقویت ساقه مو از آسیب دیدن مو و شکاف آن جلوگیری می کند. روغن زیتون یکی از بهترین روغن های طبیعی است که می توانید روی موهای خود استفاده کنید. این ماده حاوی نرم کننده هایی است که مو را نرم می کنند. روغن زیتون به ساقه مو نفوذ کرده و به مو در حفظ رطوبت کمک می کند. همچنین کوتیکول خارجی مو را صاف کرده و باعث جلوگیری آسیب دیدگی و موخوره می شود. برای این درمان خانگی موخوره شما به نصف فنجان ماست، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ تا ۳ قطره روغن ضروری مورد علاقه خود نیاز دارید.

طرز استفاده : 

مرحله ۱ : مواد اولیه را در یک کاسه کوچک بریزید و مخلوط کنید تا خمیر یکدست به دست بیاید.

مرحله ۲ : موهای خود را شامپو بزنید. بعد از تا جایی که میتوانید آب اضافی موهای خود را با حوله بگیرید.

مرحله ۳ : مخلوط را به موهای خود بمالید و موهای خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید.

مرحله ۴ : بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

چرا موی من موخوره داره
چرا موی من موخوره داره

 درمان خانگی موخوره با روغن داغ 

روغن های نام برده تقویت کننده های طبیعی مو هستند و هرکدام مزایای خاص خود را برای موهای شما دارند. برای این درمان خانگی موخوره می توانید از روغن های مختلفی استفاده کنید. این روغن ها عبارتند از: زیتون، آووکادو، آرگان، کرچک، بادام شیرین، فندق، دانه آفتابگردان، دانه کدو تنبل، دانه انگور، کنجد می باشند. شما می توانید از ۳ قاشق غذاخوری روغن بذر کتان، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و ۵ تا ۱۰ قطره روغن اساسی اسطوخودوس استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: ماسک مو برای مو مختلف را چگونه در خانه بسازیم؟

طرز استفاده : 

مرحله ۱ : روغن بذر کتان، روغن نارگیل و روغن کرچک را در قابلمه بریزید. آن را گرم کنید تا روغن نارگیل ذوب شود و مخلوط گرم شود. از روی حرارت برداشته، اسانس اسطوخودوس را اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله ۲ : مخلوط را در یک کاسه بزرگ بریزید و روی انتهای موهای خود بمالید. به آرامی روغن ها را روی موهایتان کار دهید. تا زمانی که موهای شما چرب نباشد، مخلوط را به پوست سر نیز بمالید و آن را ماساژ دهید.

مرحله ۳ : از یک کلاه دوش استفاده کنید و سر خود را در یک حوله گرم بپیچید. بعد از ۴۰ تا ۵۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

چجوری موخوره رو درمان کنم
چجوری موخوره رو درمان کنم

درمان خانگی موخوره با تخم مرغ

دلیل استفاده از تخم مرغ برای رفع موخوره چیست؟ تخم یکی از راهکارهای درمان خانگی موخوره می باشد. مادران و مادربزرگ های ما تخم مرغ را بهترین درمان برای زیبایی مو می دانستند. بنابراین، جای تعجب نیست که ماسک تخم مرغ نیز در درمان موخوره نیز مفید باشد. تخم مرغ منبع غنی پروتئین و اسیدهای چرب ضروری است. موهای ما در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است. بنابراین ماسک های تخم مرغ برای درمان خانگی موخوره بسیار موثر هستند. زیرا باعث تقویت پیاز مو می شوند و موها را صاف و مقاوم می کنند. برای تهیه این درمان خانگی شما به یک زرده تخم مرغ، -۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : زرده تخم مرغ را به هم بزنید. روغن زیتون و عسل را به آن اضافه کنید.

مرحله ۲ : مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گره ای در مو وجود نداشته باشد.

مرحله ۳ : اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک شامپو آبکشی کنید.

راز داشتن موی سالم چیست
راز داشتن موی سالم چیست

درمان خانگی موخوره با آووکادو

آووکادو نه تنها برای سلامتی ما بلکه برای موهای ما نیز مفید است و می توانید در درمان خانگی موخوره از آن استفاده کنید. آووکادو منبع غنی از ویتامین ها مانند ویتامین A، D و E و همچنین آهن، پتاسیم، منیزیم، اسیدهای آمینه و غیره است که به بازگشت زندگی به موهای آسیب دیده و شکننده کمک می کند. آووکادو به علاوه حاوی مقدار زیادی ویتامین H است که به تقویت موهای ما کمک می کند. همچنین به عنوان بهترین درمان خانگی موخوره محسوب می شود. ماسک آووکادو یک نرم کننده طبیعی عالی برای موهای ما است که سدی ایجاد می کند و از موهای ما در برابر موخوره و آسیب های دیگر محافظت می کند. برای این ماسک به یک آووکادو، ۱ سفیده ی تخم مرغ نیاز دارید.

مقاله پیشنهادی: فرق شامپو بدن با شامپو مو چیست؟

طرز استفاده : 

مرحله ۱ : آووکادو را له کنید و سپس سفیده ی تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ۲ : این ماسک مو را مستقیماً به قسمتهای دارای موخوره بزنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهای شما بماند.

مرحله ۳ : موهای خود را با شامپو بشویید. این درمان خانگی موخوره را هفته ای یکبار تکرار کنید.

موهای صاف درخشان
موهای صاف درخشان

استفاده از سس مایونز برای درمان خانگی موخوره

سس مایونز یک سس خامه ای غلیظ است که از زرده تخم مرغ، سرکه و روغن تهیه می شود. سس مایونز خانگی یکی از بهترین درمان خانگی برای موخوره است. تخم مرغ، سرکه و روغن های طبیعی موجود در سس مایونز موهایمان را مرطوب و تغذیه می کنند. سرکه به حفظ تعادل pH سالم برای موهای ما و بازیابی موهای آسیب دیده کمک می کند. پروتئین موجود در سس مایونز از شکستن مو جلوگیری می کند و به ترمیم موهای ما از موخوره کمک می کند. 

خرید انواع سرم مو با قیمت های مناسب

طرز استفاده :

مرحله ۱ : موهای خود را از ریشه تا انتها با دو قاشق غذاخوری سس مایونز آغشته کنید. 

مرحله ۲ : بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه روی موهای شما بماند. سپس موهای خود را شامپو زده و از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید.

درمان بیماری های موی سر
درمان بیماری های موی سر

برای درمان موخوره از کره درخت روغن قلم استفاده کنید

استفاده از کره درخت روغن قلم یکی از ساده ترین درمان خانگی موخوره است. این نوعی کره است که برای مو و پوست ما بسیار مغذی است. این ماده یک لایه محافظ کامل بر روی موهای ما ایجاد می کند و از آسیب های خارجی جلوگیری می کند. کره درخت روغن قلم، غنی از چربی سالم است که باعث تغذیه انتهای موهای ما می شود و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند. علاوه بر این، کره درخت روغن قلم دارای خواص ضد التهابی است که روند بهبود موخوره را تسریع می کند. 

طرز استفاده :

مرحله ۱ : بعد از شستن موها، مقداری کره درخت روغن قلم روی موهای خود بمالید. قرار دادن مقداری درخت روغن قلم روی شانه و سپس شانه زدن یکی از ساده ترین راه ها برای این کار است. 

مرحله ۲ : بگذارید روی موهای بماند و به طور طبیعی خشک شود. 

موز برای مو خوبه
موز برای مو خوبه

درمان خانگی موخوره با موز

موز یکی از محبوب ترین درمان خانگی موخوره است. موز سرشار از کربوهیدرات، پتاسیم و روغن های طبیعی است که موهای ما را تغذیه و آسیب موها را ترمیم می کند. همچنین به مهر و موم شدن کوتیکول ها و خلاص شدن از موخوره کمک می کند. همچنین، خاصیت کشش طبیعی موهای ما را بازیابی کرده و آن را فوق العاده ابریشمی و صاف می کند. موز یکی از بهترین درمان ها برای موهای خشک نیز در نظر گرفته می شود. زیرا این توانایی را دارد که روغن های طبیعی از دست رفته مو را دوباره پر کند و در نتیجه از خشکی آن جلوگیری کند. مواد لازم برای ساخت این درمان خانگی موخوره شما به یک موز رسیده، ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده، کمی گلاب و آب لیمو نیاز داریم.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : در مخلوط کن یک موز رسیده، ماست، گلاب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲ : مخلوط را روی موهای خود بمالید، یک ساعت صبر کنید و سپس بشویید. این درمان خانگی موخوره را هفته ای دوبار استفاده کنید.

چرا موهای من موخوره داره
چرا موهای من موخوره داره

موخوره چیست؟

در جواب اینکه موخوره چیست باید بگوییم به تقسیم انتهای مو که نتیجه پارگی یا جدا شدن رشته مو به دو یا چند قطعه است، را موخوره می گویند. این رفتار مو نتیجه صدمات ناشی از فشار بیش از حد بر فولیکول است، مانند استفاده از رنگ های شیمیایی با ابزار های حرارتی. حتی اگر تنها راه خلاص شدن از شر موخوره، کوتاه کردن و جدا کردن آن هاست، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از رشد آنها انجام دهید. مانند درمان خانگی موخوره و روش های صحیح مراقبت از مو.

محصولاتی که به مو آسیب میرسانند
محصولاتی که به مو آسیب میرسانند

دلیل ایجاد موخوره چیست؟

موخوره نتیجه شکننده شدن و ضعیف شدن موها است، که باعث می شود آنها بیشتر در معرض شکستگی قرار بگیرند، خواه این شکاف شکسته شود یا کاملاً جدا شود. متاسفانه استفاده از بعضی محصول ها می تواند روند آسیب را تسریع ببخشد.

مقاله پیشنهادی: ماسک صورت لایه بردار خانگی را چگونه بسازم

رنگ کردن مو

دلیل آسیب مو و ایجاد موخوره چیست؟ یکی از دلایل ایجاد موخوره رنگ کردن مو است. این روند ساختار مو را تغییر می دهد تا ظاهر آن را تغییر دهد. متأسفانه، این کار باعث ضعیف شدن موها می شود و موها در معرض آسیب قرار می گیرد و باعث ایجاد موخوره می شود. بنابراین، بعد از رنگ کردن موها باید به خوبی از موها مراقبت شود، چون موها بعد از رنگ کردن خشک و شکننده می شوند. شما باید بیشتر به موها رسیدگی کنید. حتی می توانید از درمان خانگی موخوره استفاده کرده تا از ایجاد موخوره جلوگیری کنید.

درمان های شیمیایی

در جواب به این دلیل موخوره چیست باید بگوییم دکلره کردن مو، صافی مو با مواد شیمیایی ساختار مو را به شدت از بین می برد. ظاهر شما جوان می شود. اما موها ضعیف، و حساس به آسیب می شوند. وقتی موها بیش از حد خشک می شوند، قسمت های انتهایی آن ممکن است از بین بروند و این روند می تواند موها را به موخوره مبتلا کند. 

ابزار های حرارتی

آیا میدانید علت ایجاد موخوره چیست؟ گرما یکی از عوامل ایجاد موخوره می باشد. گرما نیز به میزان قابل توجهی موهای شما را ضعیف می کند، به خصوص اگر هر بار که موهای خود را حالت می دهید از اسپری محافظ در برابر حرارت استفاده نکنید. دمای بالا موهای شما را تحت فشار زیاد قرار داده و رطوبت را از بین می برد و باعث خشک شدن و ضعیف شدن آن در طول زمان می شود. ممکن است در مورد موضوعی که باعث ایجاد تقسیم می شود – کمبود رطوبت – متوجه یک موضوع شوید. 

چگونه از موی خود مراقبت کنم
چگونه از موی خود مراقبت کنم

راهکارهای خلاص شدن از موخوره چیست ؟

۱. با موهایتان ملایم باشید

بسیاری از ما حتی نمی دانیم که چقدر با مو های خود خشن رفتار می کنیم. از شانه زدن بیش از حد شدید یا استفاده از برس های بی کیفیت، استفاده نکردن از بالش های مناسب، مالیدن موهای مرطوب با حوله، تا برداشتن عمدی از موخوره، وخیم تر شدن اوضاع. سعی کنید برای تغییر موهایتان آماده باشید . شما می توانید این کار را از درمان خانگی موخوره شروع کنید.

۲. کمتر از ابزارهای حرارتی استفاده کنید

معمولاً توصیه هایی که برای جلوگیری از موخوره استفاده میکنید، این است که استفاده از ابزارهای حرارتی را متوقف کنید. اما واقعاً چه تعداد از ما می توانیم به این توصیه پایبند باشیم؟ در عوض، سعی کنید به درستی استفاده کنید. قبل از اینکه موهایتان را با سشوار خشک کنید، صبر کنید ۷۰ تا ۸۰ درصد از موهای شما به طور طبیعی خشک شود. همچنین تا آنجا که ممکن است حرارت اتوی موی خود را کاهش دهید.

۳. محصولات موی خوبی را انتخاب کنید

اگر موهای شما خشک و شکننده است و شاهد موخوره روی موهایتان هستید، سعی کنید از شامپوهای خشن کمتر استفاده کنید. استفاده از شامپوی خشن است باعث می شود، تمام روغن های مو از بین برود و حتی با استفاده از این محصولات موهای شما بیشتر آسیب می بیند. حالا که میدانید دلیل ایجاد موخوره چیست سعی کنید از یک شامپوی ملایم و طبیعی استفاده کنید، تا موهای شما به خوبی تغذیه شود. همچنین یک نرم کننده مو با کیفیت می تواند موهای شما را تغذیه کند، انعطاف پذیری آن را بهبود بخشد، مو را نرم و قابل کنترل کند و البته از ایجاد موخوره نیز جلوگیری کند.

۴. تغذیه مو

موهای شما به رطوبت، مواد مغذی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان های بیشتری نیاز دارد. افزودن یک مرحله تغذیه ای اضافی به رژیم مراقبت از مو می تواند تفاوت زیادی در سلامتی و ظاهر مو ایجاد کند. می توانید یک ماسک موی مرطوب کننده (مانند درمان خانگی موخوره با روغن نارگیل)، یک سرم ترمیم کننده مو، مرطوب کننده مو استفاده کنید.

۵. آنچه می خورید مهم است

مانند هر چیز دیگری، عادات غذایی شما تاثیر زیادی بر روی موهای شما دارند. غذای مناسب پوست سر و مو را سالم نگه می دارد، از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کند و باعث درخشش می شود. غذا به تنهایی نمی تواند موخوره را متوقف کند، اما می تواند به ترمیم و بازسازی موهای شما کمک کند. چه غذاهایی برای جلوگیری از موخوره چیست؟ موهای شما تغذیه مناسب احتیاج دارد. این مواد شامل: آجیل، دانه های کتان (بیشتر دانه ها)، شکلات تلخ، توت فرنگی، تخم مرغ، آووکادو، اسفناج، گوجه فرنگی می باشد.

۶. موهای خود را مرتب کنید

حتی اگر می خواهید موهای بلندی داشته باشید. حداقل هر ۳ تا ۵ ماه یکبار، کمی از انتهای موهای خود را کوتاه کنید. بخاطر بسپارید، زیبایی موهای بلند با هیدراته بودن و بدون موخوره جذاب هستند.

۷. روش درمان خانگی موخوره 

شما می توانید با استفاده از درمان خانگی موخوره، این مشکل را حل کنید. اینها داروهای طبیعی فوق العاده مغذی و مرطوب کننده طبیعی برای موهای شما هستند.

منابع

bespotted.org
pantene.co.uk
beautifulhameshablog.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × یک =