به نظر شما چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه ؟

داشتن پوست خشک باعث می‌شود همیشه فکر کنیم چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه و بهترین برند ضد آفتاب مخصوص پوست خشک چیست؟ استفاده روزانه از ضد آفتاب با طیف گسترده، به همراه سایر اقدامات محافظت در برابر آفتاب (مانند عینک آفتابی، کلاه های و لباس های مناسب)، از پوست شما نه تنها در برابر علائم پیری مانند خطوط ریز، تغییر رنگ پوست، چین و چروک محافظت می‌کند، بلکه در برابر سرطان پوست نیز محافظت می‌کند.

بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک
بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک

مقاله پیشنهادی: پوست خشک چیست و چگونه از آن مراقبت کنیم

طیف گسترده ای SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید

اولین قدم برای دانستن اینکه چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه انتخاب فرمول هایی با طیف گسترده ای است که دارای SPF 30 یا بالاتر هستند. طیف گسترده به این معنی است که ضد آفتاب از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند، این موضوع اهمیت بسیاری دارد زیرا در صورت عدم محافظت باعث نور خورشید به پوست شما آسیب برساند ممکن است شما محصولاتی با SPF  پایین تر از ۳۰ مشاهده کنید، اما متخصصان بهداشت و درمان و پزشکان سراسر کشور همیشه استفاده از SPF 30 یا بالاتر را توصیه می کنند.

بهترین ضد آفتاب ایرانی
بهترین ضد آفتاب ایرانی

ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده

فکر می کنید که چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه؟ بهترین ضد آفتاب برای پوست های خشک ضد آفتابی است که حاوی مرطوب کننده و مواد ضد پیری باشد یک ضد آفتاب برای پوست های خشک باید حاوی مواد مغذی مانند روغن های گیاهی غیر معطر و یا مقدار کمی روغن میوه باشد این دو برای مرطوب کردن و محافظت از پوست بسیار مناسب هستند همچنین مواد ترمیم کننده پوست مانند سرامیدها و پپتیدها باشد باعث تقویت کننده پوست و کاهش چین و چروک می شوند. ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده با عملکرد دوگانه برای پوست های خشک با SPF 50 به بهبود پوست های آسیب های کمک می کند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

ضد آفتاب بی رنگ برای پوست خشک
ضد آفتاب بی رنگ برای پوست خشک

جدیدترین محصولات مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست

ضد آفتاب عاری از مواد تحریک کننده انتخاب کنید

برای اینکه بدانید چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه باید ضد آفتابی انتخاب کنید که ملایم باشد منظور از ملایم بودن این است که ضد آفتاب باید عاری از مواد تحریک کننده، از جمله عطر (اعم از مصنوعی یا طبیعی است)، الکل، اسانس، مرکبات و سایر عصاره های گیاهی که می توانند پوست را حساس کند همچنین اگر ضد آفتابی حاوی این گونه مواد بود باعث می شود که پوست خشک تر و قرمز به نظر برسد.

کرم ضد آفتاب و ضد چروک
کرم ضد آفتاب و ضد چروک

علل خشکی پوست

خشکی پوست هنگامی رخ می دهد که پوست نتواند مرطوب کننده طبیعی خود را حفظ کند به عبارت دیگر، توانایی دوباره مرطوب کردن خود را از دست می دهد  بسته شدن سد پوست، تمیز کردن بیش از حد با صابون و قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون هیچ محافظتی و بسیاری از عوامل دیگر باعث ایجاد خشکی پوست می شود شما باید بدانید که چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه و به طور روزانه از آن استفاده کنید اما اگر روال مراقبت از پوست خشک را به صورت روزانه انجام ندهید ممکن است پوست شما به حالت قبلی برگردد.

مقاله پیشنهادی: آنتی اکسیدان چیست و چه کمکی به پوست می کند؟

برخی از افرادی که پوست خشکی دارند، ممکن است آن را به ارث برده باشد که در برخی موارد با افزایش سن بیشتر می شود، زیرا روغن طبیعی پوست کم می شود عادات روزانه پوست مانند شستن با صابون های نامناسب، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و تمیز کردن پوست با آن ها باعث خشکی پوست می شوند پس قدم بعدی برای پاسخ به سوال چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه یافتن علت خشکی پوست است.

قیمت کرم ضد آفتاب
قیمت کرم ضد آفتاب

راه حل برای پوستهای خیلی خشک

اگر می خواهید از پوست خشک خود محافظت کنید باید طیف خوبی از محصولات پوستی خشک برای تغذیه و پوست انتخاب کنید و همچنین باید از این موضوع مطلع باشید که چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه همیشه در انتخاب محصولات پوستی دقت کنید و روغنهای گیاهی مغذی، غیر معطر و مواد پاک کننده بسیار ملایم را انتخاب کنید. از آنجا که بیشتر مشکلات پوست های خشک به دلایل خارجی وجود دارد، به خوبی به درمان موضعی پاسخ می دهد. فقط انجام مراقبت های روزمره از پوست می تواند به شما کمک کند. مهم نیست که علت آن چیست، کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید پوست خشک را صاف و نرم کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار

فروش محصولات بهداشتی پوست و مو

استراتژی های مراقبت از پوست خشک هنگام شستشو

علاوه بر این که دانستید چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه  باید مراقبت های لازم برای پوست خشک را نیز رعایت کنید درمان خشکی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا خشکی زیادی پوست می تواند منجر به درماتیت، التهاب شدید پوست شود این نکات را هنگام حمام امتحان کنید:

  • دوش گرفتن طولانی مدت با آب گرم : آب گرم باعث می شود که چربی پوست شما از بین برود در واقع دوش گرفتن طولانی باعث می شود که پوست شما خشک شود شما باید سعی کنید دوش گرفتن را به ۵ یا ۱۰ دقیقه محدود کنید
  • پاک کننده ملایم : از یک پاک کننده ملایم یا ژل دوش با مرطوب کننده استفاده کنید. به جای پاک کننده های خشن و تند، به دنبال صابون های بدون بو و ملایم باشید.
  • بعد از حمام مرطوب کننده بزنید : بعد از دوش گرفتن یا شستن دست و صورت، پوست را با حوله خشک کنید و در حالی که هنوز مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید
یه ضد آفتاب خوب می خوام
یه ضد آفتاب خوب می خوام

۵ نکته مهم برای تسکین پوست خشک

برای تسکین پوشک خشک شما باید روال مراقبت پوست را به طور صحیح انجام دهید و همچنین بدانید که چه ضد آفتابی برای پوست خشک خوبه علاوه بر این راهکارهایی وجود دارد که می تواند کمک کند تا پوست شما صاف و یکدست شود:

  • برای مرطوب نگه داشتن پوست خشک در زمستان می توانید در خانه از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد
  • غذاهای امگا ۳ میل کنید : اسیدهای چرب ضروری می توانند به تقویت موانع طبیعی نگهدارنده روغن در پوست کمک کنند. غذاهای سرشار از امگا ۳ شامل ماهی آب سرد (ماهی سالمون، هالیبوت، ساردین) گردو هستند.
  • برای کاهش خارش یا التهاب، یک هفته کمپرس خنک یا کرم هیدروکورتیزون را روی ناحیه بمالید. اگر این موارد باعث تسکین پوست شما نشد، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع

paulaschoice.com
medicinenet.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

ده + 7 =