خاصیت پوست میوه ها در شادابی و طراوت صورت امری ثابت شده است. آنها مانند خود میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. پوست خود را بدون صرف هزینه های گزاف جوان و شاداب کنید برای این کار از پوست میوه برای صورت خود استفاده کنید و آن را در برنامه روتین روزانه خود بگنجانید. همان قدر که خوردن میوه در سلامت بدن و پوست تاثیر دارد استفاده از پوست آن نیز در بهبود مشکلات پوستی و حفظ سلامتی آن بسیار مفید خواهد بود.

در این مقاله قصد دارم در مورد اهمیت پوست میوه و خواص آن برای درمان ناراحتی های پوستی بگویم و همچنین خواهم گفت که پوست کدام میوه ها برای صورت خوب است و به معرفی و آموزش برخی از ماسک های میوه های قابل استفاده در روتین پوستی خواهم پرداخت.

اهمیت پوست میوه ها برای صورت

در اغلب اوقات زمانی که از میوه استفاده می کنید پوست آن را دور می اندازید زیرا به نظر می رسد که کارایی دیگری ندارد. اگر بدانید که تاثیر پوست میوه برای لک صورت چیست در استفاده از آن عجله خواهید کرد. البته که رفع لک صورت فقط یکی از کارکردهای پوست میوه می باشد و می توان بسیاری از دیگر ناراحتی های پوستی را نیز رفع کرد فقط باید بدانید که پوست هر میوه چه خواصی دارد و مورد نیاز کدام مشکل پوستی می باشد.

استفاده از خاصیت پوست میوه ها برای صورت، روشی مقرون به صرفه است و شما می توانید لا به لای محصولات مراقبتی خود از فواید آن نیز بهره مند شوید. مزیت دیگر پوست میوه عدم ایجاد عوارض در پوست است بر خلاف برخی محصولات شیمیایی که با رفع یک مشکل پوستی ممکن است عارضه ای به وجود آورد اما مهمترین خاصیت پوست میوه ها ارگانیک بودن آنها است که صورت را درگیر عارضه نمی کند.

پوست کدام میوه ها برای صورت خوب است؟

خاصیت پوست میوه ها برای صورت به اندازه خواص غذاهایی که مصرف می کنید مهم هستند و پوست به آن احتیاج دارد. انواع پوست میوه مانند قهرمان هایی هستند که تا به حال شناخته نشده بودند تا نقش خود را در بازگرداندن رطوبت، شادابی و جوانی ایفا کنند وقت آن رسیده که فرصتی به خود بدهید و از این اکسیر کمتر شناخته شده برای پوست خود استفاده کنید تا شاهد زیبا شدن چهره خود شوید.

خاصیت پوست میوه ها برای صورت شامل آبرسانی پوست، بستن منافذ باز، روشن شدن، از بین بردن سموم و سلول های مرده می باشد. پوست میوه ها با داشتن آنتی اکسیدان در تولید کلاژن و جوانسازی صورت نقش موثری دارند. علاوه بر آن در از بین بردن اثرات رادیکال های آزاد و تقویت سد دفاعی پوست نیز تاثیر دارد. خاصیت پوست میوه ها برای لک صورت نیز ثابت شده هستند. بنابراین نگران چه هستید؟ به جای دور ریختن پوست میوه های خود بدون فوت وقت دست به کار شوید و از مزایای این تفاله های بازیافتی نهایت استفاده را ببرید.

مقاله پیشنهادی: تمام خواص هل سبز تمام و کمال در یکجا

خود را محدود به استفاده از تعداد محدودی از میوه ها نکنید زیرا تقریبا پوست تمامی میوه ها می تواند برای صورت مفید باشد. اما از پوست میوه چطور می توان استفاده کرد که تمامی خواص آن جذب پوست شود؟  در ادامه مقاله به جواب این سوال می پردازم.

ماسک پوست میوه چیست؟

خاصیت پوست میوه ها
خاصیت پوست میوه ها

می دانم که تاکنون ماسک های متعددی را روی پوست خود امتحان کرده اید انواع ماسک های آماده شیمیایی و یا ماسک هایی با عصاره گیاهان و حتی ماسک های میوه ای از جمله مواردی هستند که تاکنون برای حفظ سلامتی پوست و رفع ناراحتی های آن استفاده می شده است اما تا به حال به فکر درست کردن ماسک با پوست میوه افتاده اید؟ بله درست شنیدید ماسک پوست میوه نیز می تواند به اندازه سایر ماسک های موجود برای پوست مفید باشد شما از مواد غیر خوردنیِ دور انداختنی می توانید اکسیر جوانی صورت خود را تهیه  و استفاده کنید و از نتایج خوب آن شگفت زده شوید.

ماسک لایه بردار پوست پرتقال

پوست پرتقال نیز خاصیت میوه خود را دارد از این ماسک برای تولید کلاژن می توان استفاده کرد بدن ما قادر به تولید ویتامین C نیست و پرتقال سرشار از این ویتامین که جذب آن برای پوست ضروری است. ماسک لایه بردار پوست پرتقال موجب روشن شدن رنگ پوست و افزایش خاصیت کشسانی می شود. همین طور سلول های مرده پوست را نیز جدا کرده و به تولید سلول های جدیدتر می پردازد.

خرید بهترین ماسک های صورت با قیمت مناسب و کیفیت بالا

طرز تهیه ماسک لایه بردار پوست پرتقال

مقداری پوست پرتقال را به مدت چند روز در مقابل نور خورشید گذاشته تا خوب خشک شود سپس آنها را پودر کرده و در ظرفی که عاری از هوا باشد بریزد. برای تهیه ماسک لایه بردار به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

پودر پوست پرتقال  2 قاشق غذاخوری

ماست  1 قاشق غذاخوری

مواد فوق را در ظرفی ریخته و خوب هم بزنید سپس آن را به صورت بزنید و بگذارید تا کاملا خشک شود بعد از آن با آب ولرم بشویید.

 نکته: این ماسک برای کسانی پیشنهاد می شود که دارای پوست چرب و منافذی باز هستند. به علت خاصیت لایه برداری آن را ۱-۲ بار در هفته استفاده شود.

خواص پوست موز
خاصیت پوست میوه ها

ماسک پوست موز

موز میوه مفید دیگری است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و B6 می باشد که پوست به آن احتیاج دارد. از خاصیت موز برای پوست می توانم به سفت کردن و افزایش انعطاف و همچنین درخشان شدن پوست صورت اشاره کرد.

طرز تهیه ماسک پوست موز

برای تهیه ماسک پوست موز:

مقداری پوست موز را خوب له کنید، مقداری ماست و عسل اضافه نموده و مخلوط کنید و روی پوست صورت به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. بعد از آن با آب گرم صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

نکته: ماسک پوست موز برای انواع پوست مفیداست اما پوست هایی که دارای لک و آکنه هستند بهترین تاثیر را از این ماسک خواهند دید.

ماسک پوست میوه انبه

میوه انبه نیز سرشار از ویتامین های A, C, E, K است همچنین فلاونوئیدها، پلی فنول ها، بتاکاروتن، گزانتوفیل ها، قند و فیبر غذایی می باشد همه این مواد برای پوست و به طور کلی بدن نیاز است. از پوست میوه انبه نیز می توان برای جذب مواد ذکر شده برای پوست استفاده کرد.

طرز تهیه ماسک پوست میوه انبه

برای تهیه ماسک پوست میوه انبه ابتدا باید پوست آن را خشک کرده و آسیاب کنید. سپس مقداری از این پودر را به همراه آرد گندم و میزان کمی آب هم بزنید تا خمیری حاصل شود. آن را روی پوست صورت بزنید و بعد از مدتی بشویید. برای از بین لکه های صورت می توانید پوست تازه انبه را به صورت خود بزنید و چند دقیقه صبر کنید سپس صورت را بشویید. برای گرفتن نتیجه مطلوب ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

منابع

femina.in
zerowastewisdom.com
thebetterindia.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 × 1 =