روغن مار برای مو سلامت جسمی، پوست و حتی ناخن ها موثر می باشد. که برخی از مزایای روغن مار شامل تسکین درد آرتروز، بهبود سلامت پوست از جمله آکنه و لک های قدیمی، کاهش تحریکات پوستی، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از سلامت قلب و کاهش بیماری های قلبی، متعادل سازی خلق و خوی افراد و … می باشد. البته عوارض روغن مار به صورت خفیف در بعضی افراد دیده شده است که این موارد در درجه اول به استفاده بیش از حد روغن مار یا مواد بی کیفیت بودن آن برمی‌گردد. توجه به سابقه و محبوبیت این روغن موجب شده است که سوالات بسیاری در ذهن افراد ایجاد شود.

جالب است بدانید که روغن مار از چربی خود مار گرفته می شود، گرچه دنیایی از مار و روغن های مار وجود دارد اما هدف اصلی استفاده از آنها یکسان است. در حقیقت چربی حاصل از مار در یک روغن غلیظ فرآوری و تصفیه می شود که دارای مقادیر زیادی اسید چرب امگا ۳ به نام ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) است و به طور مستقیم روی سیستم سلامتی انسان تاثیری مستقیم دارد. آیا شما میدانید که روغن مار را چگونه میشه گرفت؟ آیا از عوارض روغن مار چیزی میدانید؟

روغن مار برای چی خوبه؟

با شنیدن روغن مار چه فکری می کنید؟ آیا با فواید معجزه آسا و تاثیرات عجیب آن آشنا هستید؟ بسیاری از افراد معمولا وقتی از درد مفصل و آرتروز، التهابات موضعی، سیستم ایمنی ضعیف، مشکلات قلبی و عروقی، زوال عقل، استرس، اضطراب، افسردگی، موخوره، شوره سر، ریزش مو و درد مزمن و … رنج می برند به دنبال راه درمان برای مشکل خود به صورت سنتی هستند و این امر باعث شده تا بسیاری روغن های درمانی از جمله روغن مار را تست کنند و از آن نتایج فوق العاده را دریافت کنند. به راستی روغن مار برای چی خوبه؟

اگر می خواهید بدانید روغن مار برای چی خوبه به خواندن ادامه دهید، مرطوب کننده، تقویت کننده، ضد ریزش و ضد شوره می باشد و که با اگزما و بیماری های پوست سر به شدت مبارزه می کند. اما روغن مار برای چه چیزهایی خوب است؟

  • تقویت مژه و پر پشت کردن ابرو
  • تقویت ریش و پر شدن آن
  • درمان زخم های قدیمی در دراز مدت
  • نرم کننده ای قوی و مناسب برای انواع پوست
روغن مار برای مو
روغن مار برای مو

روغن مار چه خواصی دارد؟

پوست مار حاوی کلسترول و سایر چربی های مفید است و به دلیل ضخامت و محتوای چربی آن را به روغن مار تبدیل کرده اند که از آن برای درمان های زیر استفاده می شود:

  1. زخم، آبسه، خارش
  2. پوسته پوسته شدن و خارش پوست (پسوریازیس)
  3. عفونت چشم، گلو درد
  4. تشنج، اختلالات کیسه صفرا، فشار خون بالا و …

البته برای این که به این سوال یعنی روغن مار چه خواصی دارد جواب دقیق تری بدهیم نیاز به زمان بیشتری داریم زیرا هر چه از این روغن طلایی و پر خواص بگوییم کم گفته ایم.

مراحل تولید روغن مار

حتما در تصور خود به این فکر می کنید که تهیه روغن مار کار آسانی نیست و برای تهیه روغن مار اصول خاصی را می طلبد و این به دلیل ترسناک و خطرناک بودن مار می باشد و شاید تا حدودی درست حدس زده باشید اما این به خود شما بستگی دارد که چقدر در مراحل تولید روغن مار احتیاط می کنید. تا کنون به این فکر کرده اید که روغن مار را چگونه میشه گرفت؟ طبق روشی که از گذشته بوعلی سینا به افراد در تهیه روغن مار پیشنهاد کرده است ابتدا ۱۰ مار سمی را پیدا کنید و آنها را بکشید و در یک دیگ سفالی بزرگ بیندازید و روی آنها مقداری روغن کنجد بریزید و سر آن را محکم ببندید و روی حرارت قرار دهید.

اگر کشتن مارها را فاکتور بگیریم دیگر مراحل تولید روغن مار کار چندان سختی نیست، بعد از این که دیگ را روی حرارت قرار دادید صبر کنید تا استخوان و گوشت ها از هم جدا و به طور کامل له شوند، کمی صبر کنید تا دیگ سرد شود و سپس در آن را با فاصله سر از دیگ جدا کنید و مواد را از یک صافی رد کنید و روغن را جدا و در یک ظرف بریزید.

توجه داشته باشید که مارهای سیاه و برخی دیگر از مارها مانند کبری که سمی تر هستند دارای خواص بیشتری می باشند. یک نکته شایان ذکر که باید گفته شود این است که تهیه روغن مار با وجود پیشرفت علم و دستگاه های پیشرفته به شیوه های مختلفی انجام می شود.

فواید روغن مار برای مو
روغن مار برای مو

چه افرادی می توانند از روغن مار استفاده کنند؟

روغن مار یک محصول بی نظیر و یک راه حل عالی برای جلوگیری از ریزش مو شناخته شده است. حال سوال این است که چه کسی می تواند از روغن مار استفاده کند:

  • افرادی که دوستدار موهای بلند و سالمی هستند.
  • روغن مار به رشد مو در مدت زمان کوتاه کمک می کند.
  • ویتامین های موجود در روغن مار برای مو باعث تغذیه، مراقبت و تقویت می شود.
  • موهای ضعیف، ژولیده و شکننده را حجیم و زنده می کند و باعث مرطوب شدن پوست سر می شود. اگر موهای شما حالت خشک و شکننده دارند، حتما باید برای یکبار که شده روغن مار برای مو را امتحان کنید.
  • موهایی که بر اثر شرایط آب و هوایی، گرد و غبار و آلودگی کدر شده اند را احیا می کند.
  • روغن مار برای مو و پوست سر همتا ندارد و از ایجاد عفونت های قارچی و مضر در سر جلوگیری و آنها را از بین می برد.
  • برای لکه های پوستی اعم از اگزما، حساسیت و …
  • رشد سریع ناخن ها و جلوگیری از شکننده بودن آنها
  • برای درمان بسیاری از بیماری های درونی

یک قطره روغن را به شوینده های صورت و یا شامپو اضافه کنید تا به مرور شاهد تاثیر فوق العاده آن روی پوست باشید.

مقاله پیشنهادی: چرا باید از روغن زردآلو برای سلامتی پوست و مو استفاده کنیم؟

کاهش انواع التهاب با روغن مار

روغن مار به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده موضعی برای بیماری های التهابی، مانند درد مفاصل، آرتروز، نقرس، دردهای عضلانی و سایر موارد مزمن مورد استفاده قرار گیرد و با تکرار و استفاده مداوم از آن میتوان به تمامی این دردها خاتمه داد. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن مار می تواند باعث سست شدن مفاصل و رفع التهاب در قسمت های مختلف بدن شود. از آنجایی که روغن مار دارای خواص ضد درد می باشد علاوه بر درمان التهاب هرگونه درد در هر رده سنی را تسکین می دهد، در صورت محل مورد نظر شما دچار زخم و یا کبودی باشد می توانید به جهت بهبودی سریع زخم ها و درمان کبودی از روغن مار استفاده کنید.

اگر از دسته افرادی هستید که با مشکلات پوست سر و پسوریازیس و موارد این چنینی دست و پنجه نرم می کنید بهتر است بدانید که حین استفاده از روغن مار برای مو می تواند تمامی این مشکلات را به واسطه ضد التهابی بودنش درمان کند.

سلامت قلب با استفاده از روغن مار

برخلاف چیزی که تصور می کنید همیشه همه چربی ها برای بدن مضر نیستند! همانطور که در مورد اسید چرب امگا ۳ یا اسید ایکوزاپنتانوئیک موجود در روغن مار صحبت شد باید بدانید که این چربی اشباع نشده چندگانه با کاهش سطح فشار خون مرتبط است و به کاهش فشار در سیستم قلبی عروقی کمک می کند و خطر حملات قلبی و مغزی را به طور چشمگیر کاهش می دهد. چربی موجود در جریان خون انسان با افزایش سن دچار گرفتگی می شود و در اصل رسوبات چربی در دیواره های شریانی و در قلب علت اصلی این امر هستند. هر ماده شیمیایی که قلب را تقویت کند از تجمع چربی نیز جلوگیری می کند، پیتون ها مهمترین مواردی هستند که در سلامت قلب نقش بسزایی دارند.

روغن مار برای پوست
روغن مار برای مو

روغن مار و مراقبت از پوست

وقتی صحبت محافظت از پوست می شود هر فرد ایده های زیادی را در ذهن مرور می کند اما هیچ کدام نمی تواند به اندازه روغن مار برای آنها مفید باشد، زیرا روغن مار می تواند به روش های مختلف پوست را مرطوب، محافظت و درمان کند و این دقیقا همان چیزی است که هر پوستی به آن احتیاج دارد. خواه پوست به دلیل عفونت یا حین حال لایه برداری تحریک و یا به دلیل خشکی ترک دچار التهاب شده باشد، قرار دادن روغن مار در روتین مراقبت از پوست و استفاده کمی از آن می تواند التهاب را تسکین داده و پوستی سالم و جوان را به شما هدیه دهد و تمام دغدغه های پوستی را از بین ببرد. بیشتر مشکلات مو مربوط به پوست سر می شود و اگر راههای زیادی را برای درمان مشکلات مو و پوست امتحان کرده اید پیشنهاد می کنم روغن مار برای مو را فراموش نکنید.

مزایای روغن مار برای مو چیست؟

مزایای روغن مار برای مو بسیار زیاد هستند و برای این که شما تا حدودی با این روغن و فواید آن آشنا شوید به اصلی خصوصیات روغن مار برای مو اشاره کرده ایم. توجه داشته باشید که با ماساژ دادن مقدار کمی از روغن مار برای مو در پوست سر به منظور جلوگیری از ریزش و درمان شوره سر می تواند شما را حیرت زده کند. اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتر از چیزی که تصورش را دارید می توانند برای سلامت درونی و بیرونی شما مفید باشند و این اسید در مورد روغن مار برای موها مستثنا نیست و ترکیبات فعال موجود در این روغن می تواند پوست سر را مرطوب و سلامت فولیکول های مو را بهبود بخشد که در نهایت از ریزش زودرس مو، موخوره و هر مشکل دیگری جلوگیری و آن را می کنند.

تجربه داشتن موهای سالم با روغن مار

روغن مار نه تنها برای پوست و دیگر مواردی که به صورت جزئی به آنها اشاره شد بلکه برای موها می تواند بهترین باشد. امگا ۳ موجود در روغن مار برای مو می تواند مشکلاتی همچون نازکی و تغییر رنگ که بر اثر نازک و ضعیف شدن موها به وجود می آید را درمان کند. روغن مار بهترین دوست برای هر نوع مو با هر مشکلی می باشد و زیبایی طبیعی را دوباره به آنها هدیه می دهد، پوست سالم سر برای تقویت موها بسیار تاثیرگذار است و روغن مار در درجه اول پوست سر را تقویت می کند و شرایط را برای رشد و مستحکم تر شدن موها فراهم می کند.

روغن مار در طول استفاده یک لایه از پوشش عالی برای موها ایجاد می کند که موجب انعطاف پذیری مو و جلوگیری از آسیب رسیدن مواد مضر بیرونی به موها می شود، همچنین روغن مار برای موهایی که بر اثر تکرار دفعات رنگ و دکلره سوخته اند به دلیل وجود پروتئین و مواد مفید فراوان قابلیت ترمیم و بازسازی را دارد.

تقویت و تاثیر روغن مار روی سیستم ایمنی بدن

از بحث روغن مار برای مو که کمی فاصله بگیریم باید بگوییم این روغن برخلاف موجودی که از آن روغن گرفته شده است خواص شگفت انگیزی دارد. ترکیبات محافظتی که در روغن مار وجود دارد به طور کلی ضد باکتری یا ضد ویروس نمی باشد، اما به طرز عجیبی عملکرد آنها به عنوان آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی فوق العاده است و فشار سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند، به این معنی که می توانند به عنوان یک ماده مقوی برای سلامت کلی بدن و بسیاری از بیماری های خاص را درمان کنند.

اسید ایکوزاپنتانوئیک یکی از ماده های فعال موجود در روغن مار برای مو و بدن می باشد که با بهبود توانایی های درونی و کاهش اختلالات عصبی رابطه ای مستقیم دارد، اسکیزوفرنی، افسردگی، زوال عقل و آلزایمر از مواردی هستند که روغن مار می تواند در طول دوره آنها را درمان کند. ماهیت ضد التهابی و تسکین دهندگی روغن مار بر تعادل هورمونی، اضطراب و خلق و خو نیز موثر می باشد. اگر بدون هیچ دلیلی عصبی می شوید کافیست مقدار کمی از روغن مار را روی شقیقه ها بمالید و منتظر نتایج بی نظیر آن باشید.

جلوگیری از ریزش مو
روغن مار برای مو

روغن مار برای ریزش مو 

به نظر شما آیا روغن مار برای ریزش مو می تواند مفید باشد؟ روغن مار ارگانیک در درمان ریزش مو موثر است، بهترین روش برای جلوگیری از ریزش طبیعی رژیم غذایی متعادل و در کنار آن استفاده از روغن مار می باشد که بارها به این موضوع اشاره کرده ایم. وجود امگا ۳ در هر چیزی می تواند بهترین در نوبه خود باشد و روغن مار برای ریزش مو به دلیل داشتن این ویتامین در جلوگیری از ریزش و بازسازی موها نقش مهمی را ایفا می کند.

فراموش نکنید با وجود کمبود آهن، مشکلات وراثتی، مراقبت غلط از موها هر چقدر از روغن مار برای ریزش مو و یا هر مشکلی که به مو مربوط می شود استفاده کنید نتیجه ای نخواهد داشت. حین استفاده از روغن مار برای ریزش مو شاهد مرطوب شدن پوست سر می شوید و به موها کمک می کنید تا رطوبت را در خود حفظ کنند. گفته می شود روغن مار دارای خواص محافظتی است که مانعی بین مو و عوامل بیرونی مانند دکلره، اشعه های مضر نور خورشید و دیگر موارد می شود.

خرید برای مو روغن موی مار طلایی نیترو NITRO اصل

روغن مار برای ریش

نمی توان منکر این شد که آقایان با ریش چقدر می توانند تغییر کنند و جذاب تر شوند. متاسفانه برخی از افراد به دلایل مختلف ذاتا ریش کمتری دارند و آن طور که باید و شاید ریش آنها رشد نمی کند و حجم کمی دارند. روغن مار برای ریش آقایان مانند معجزه می ماند زیرا در رشد، پر و ضخیم شدن آنها بسیار موثر است و این دقیقا چیزی است که بسیاری از آقایان به دنبال آن هستند. استفاده از روغن های طبیعی در ریش باعث تحریک فولیکول های مو، تقویت ریشه ریش ها و موجب رویش مجدد ریش می شود. روغن مار برای ریش به دلیل جذب سریع به پوست باعث شده تا پوست چرب نماند و دچار جوش نشود و این یکی از مزایای مهم روغن مار می باشد. برای استفاده از روغن مار برای ریش کافیست مقداری از این روغن را کف دست یا نوک انگشتان بریزید و قسمتی که می خواهید بیشتر تقویت شود را ماساژ دهید.

فواید دیگر روغن مار

بیشترین فواید روغن مار برای مو حاصل از استخراج روغن های فشرده از مارهای سمی است. روغن مار برای درد عضلات و مفاصل بسیار مفید می باشد که شدت درد مفاصل و عضلات را کاهش می دهد، ماساژ بدن با این روغن باعث تسکین عضلات و مفاصل و بیرون رفتن خستگی روزانه فرد از بدن می شود.

از مزایای روغن مار برای مو می توان به مرطوب سازی پوست سر، تامین رطوبت مورد نیاز و تغذیه مو اشاره کرد. این روغن درمانی دارای اثر ضد باکتری می باشد که باعث بازسازی سلول های پوستی و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود. پوست آسیب دیده را ترمیم، توسط لایه برداری که روی پوست انجام می دهد پوست کدر را تمیز و روشن می کند و باعث سرزنده و درخشان شدن آن می شود.

درخشان کردن پوست
روغن مار برای مو

نحوه استفاده از روغن مار برای موها

خوشبختانه برای استفاده از روغن مار برای مو محدودیتی تعریف نشده است و به راحتی می توان از آن در شامپو و ماسک موها استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر حین استفاده از روغن مار برای موها بی حس در سر و یا نقطه مورد نظر ایجاد شد بدون شک روغن مار مورد نظر از مار کبری گرفته شده است که یک امر کاملا طبیعی است. حدود ۳ بار در هفته بعد از این که موها را کاملا شستید مقداری از روغن را کف دست بریزید و برای ۵ دقیقه ریشه موها و ساقه آنها را ماساژ دهید. بعد از آن اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سر بماند تا به خوبی جذب شود سپس موها را با یک شامپوی مناسب بشویید.

بعد از چند ماه استفاده مداوم از این روغن شاهد پر و حجیم شدن موها می شوید، حال اگر موهای خشک و مدام درهم ریخته داشته باشید با کمک این روغن به راحتی این مشکل برطرف می شود. همچنین اگر قصد دارید از ماسک موهای مختلفی استفاده کنید می توانید به منزله مراقبت بهتر از موها از روغن مار برای موهای آسیب دیده در ماسک استفاده و طی مدتی که این ماسک روی موها می ماند روغن مار تاثیرات مثبت خود را به موها تزریق می کند.

روغن مار برای دندان درد

دندان درد سن و سال نمیشناسد و در هر سنی ممکن است آن را تجربه کنیم، روغن مار برای دندان درد مسکن قوی است که به محض استفاده از آن درد دندان به مرور کم و در نهایت به طور کامل از بین میرود. دندان درد بیشتر به دلیل عفونت اتفاق می افتد، اعصاب و رگ های خونی بسیار حساس هستند و با کمترین تحریک می توانند شرایط را بدتر کنند و این به دلیل وجود پالپ در دندان ها می باشد که می توانیم گرما، سرما و لمس در آنها را احساس کنیم. روغن مار برای دندان درد می تواند مانند یک بی حس کننده قوی عمل کند زیرا حاوی پالپیت است که می تواند تاثیرات زیر را علاوه بر بی حسی به همراه داشته باشد:

  1. پوسیدگی دندان
  2. بیماری لثه
  3. ضربه

با قطره چکان یا یک گوش پاک کن می توانید مقداری از روغن را روی دندان بزنید و شاهد آرام شدن آن شوید، روغن مار برای دندان درد به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند التهاب دندان را کاهش و آن را ضدعفونی کند. حین استفاده از روغن مار برای دندان درد بهتر است دندان را روی هم قرار دهید و مراقبت باشید روغن را نخورید و برای افراد کم سن و سال استفاده نشود.

مراقبت از پوست
روغن مار برای مو

عوارض روغن مار کدامند؟

از آنجا که عوارض روغن مار زیاد نیستند به همین دلیل زیاد به چشم نمی آیند اما با اشاره به تمام مزایا روغن مار برای جسم، پوست و مو بد نیست جزئی ترین عوارض روغن مار را بدانید. عوارض روغن مار در صورتی که تاریخ انقضا این محصول گذشته باشد، روغن مورد نظر اصل نباشد و یا بیش از حد استفاده شود می توان به عوارض روغن مار که شامل التهاب پوست، واکنش های آلرژیک و ناراحتی دستگاه گوارش اشاره کرد. واکنش های آلرژیک جزو عوارض روغن مار به شمار می آید که در برخی از افراد بدین شکل که بلافاصله بعد از استفاده روغن مار حساسیت خود را نشان می دهند و  بعضی با علائمی همچون ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ، نفخ و گرفتگی ظاهر می شوند.

اگر با تورم گلو یا لب، مشکل تنفسی یا گرفتگی قفسه سینه که از عوارض روغن مار هستند روبرو شدید سریعا مصرف روغن مار را قطع کنید و بلافاصله در صورت حاد شدن شرایع به پزشک مراجعه کنید. مواد تشکیل دهنده اضافی عامل بعدی عوارض روغن مار می باشد که اغلب منجر به ایجاد شرایط خطرآفرینی برای مصرف کنندگان می شود، از آنجا که این روغن بسیار قوی است باید در انتخاب و مواد تشکیل دهنده آن دقت بیشتری به خرج داد تا از مشکلات بعدی جلوگیری کرد. التهاب پوست شایع ترین عوارض روغن مار بعد از استفاده روغن مار در بعضی از افراد می باشد که احتمال التهاب پوستی، قرمزی، خارش یا متورم شدن آن می شود. بهتر است قبل از استفاده و پیشگیری از عوارض روغن مار مقداری از آن را روی مچ دست تست کنید.

منابع

organicfacts.net
ihair.com
dodgecityformen.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده − دو =