پیشگیری از ریزش مو یکی از دغدغه های مهم در میان خانم ها و آقایان است که در برخی منجر به طاسی آنها شده است. روغن ماهی از بافت انواع خاصی از ماهی ها گرفته شده است که می تواند به عنوان بخشی از رژیم روزانه یا به عنوان مکمل غذایی مصرف شود. ماهی های دارای روغن مانند سالمون، ماهی تن، شاه ماهی و ماکرال به عنوان منابع غذایی قابل اطمینان شناخته شده اند.

امگا ۳ و روغن ماهی

بسیاری از موارد مربوط به فواید روغن ماهی در سال های اخیر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است که در اینجا سعی داریم از مزایا روغن ماهی برای پوست، امگا ۳ برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، طریقه مصرف روغن ماهی، زمان مصرف قرص امگا ۳ بیشتر صحبت کنیم. شما برای پیشگیری از ریزش مو از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا برای پیشگیری از ریزش مو از ویتامین امگا مصرف کرده اید؟

پیشگیری از ریزش مو با امگا 3
پیشگیری از ریزش مو با امگا ۳

عمده علل ریزش مو چیست؟

موها به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود رشد می کنند و در نهایت می ریزند. این می تواند روی برس مو، بالش و … جمع شوند و شما شاهد ریزش آنها باشید که بدون شک همانند دیگر افراد به دنبال پیشگیری از ریزش مو هستید. اکثر مردم متوجه ریزش طبیعی موی روزانه نمی شوند، زیرا ضخامت و خط مو معمولا ثابت است. اما در برخی به دلیل یک بیماری و یا شرایط مختلف موجب ریزش مو می شود. علائم ریزش بیش از حد مو شامل موارد زیر است:

  1. ریزش ناگهانی مو
  2. از دست دادن دسته ای موها
  3. نازک شدن قابل توجه مو

راههای جلوگیری از ریزش مو

مکمل های امگا ۳ متداول ترین محصول طبیعی هستند که جز ویتامین ها و مواد معدنی توسط بزرگسالان مصرف می شود. آنها تعدادی از مزایای بالقوه سلامتی مانند محافظت و پیشگیری از ریزش مو در برابر بیماری های قلبی، کاهش التهاب آرتریت روماتوئید، قرص امگا ۳ و چاقی صورت و بهبود روحیه را فراهم می کنند.

پیشگیری از ریزش مو چگونه ممکن است
پیشگیری از ریزش مو چگونه ممکن است

ریزش مو

علل ریزش مو برخی طبیعی است، شما به طور طبیعی روزانه ده ها تار مو از دست می دهید. اما ریزش بیش از حد مو یا ریزش جایگزین با رشد مو جدید، منجر به کم پشتی و طاسی مو می شود. اگرچه بسیاری از اشکال ریزش مو به دلیل ژنتیک یا استرس عاطفی است، که در برخی ریزش مو به دلیل رژیم غذایی نامناسب اغلب توسط ویتامین امگا ۳ برای رشد مو و پیشگیری از ریزش مو قابل جبران است.

مقاله پیشنهادی: فواید روغن نارگیل برای پوست و مو

درمان ریزش مو

کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم های غذایی دلیل اصلی کمبود تغذیه در اثر ریزش مو است. پیشگیری از ریزش مو اغلب با اضافه کردن روزانه ۱ تا ۲ قرص امگا ۳ برای پوست یا ۱ قاشق غذاخوری روغن ماهی برای پوست و تقویت رشد مو منجر به کاهش التهاب و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود.

پیشگیری از ریزش مو با ویتامین
پیشگیری از ریزش مو با ویتامین

روش صحیح جلوگیری از ریزش مو

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش یا توقف و پیشگیری از ریزش مو انجام دهید. اما این که دقیقا چه کاری انجام شود به دلیل ریزش مو بستگی دارد. برخی شرایط، مانند ریزش مو پس از بارداری ممکن است به خودی خود برطرف شوند و به یاد داشته باشید که همه روزانه به میزان مشخصی ریزش مو دارند که کاملا طبیعی است. اما در صورت ریزش بیش از حد مو بدون شک به دنبال روش صحیح برای پیشگیری از ریزش مو هستید که علل آن می تواند ناشی از مشکلات تیروئید، استرس، عفونت های پوست سر، آلوپسی آندروژنیک یا موارد دیگر است.

امگا ۳ چیست؟

امگا ۳ خانواده ای از اسیدهای چرب ضروری هستند که نقش مهمی در بدن شما دارند و به دلیل پیشگیری از ریزش مو و درمان برخی از بیماری ها مورد توجه عموم قرار گرفته است و بسیاری به جهت دریافت بیشتر این ویتامین از قرص امگا ۳ برای پوست و مو استفاده می کنند. از آنجا که بدن شما نمی تواند به تنهایی آنها را تولید کند، باید آنها را از رژیم غذایی یا از طریق مصرف قرص امگا ۳ برای پوست و مو آن را دریافت کرد.

غذاهای رایج که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ شامل ماهی های چرب، روغن ماهی، دانه های کتان، روغن بذر کتان، گردو و … هستند. افرادی که با این غذاها میانه خوبی ندارند و دغدغه مشکلات پوستی دارند و می خواهند علاوه بر مشکلات پوستی به پیشگیری از ریزش مو خود خاتمه دهند می توانند از قرص امگا ۳ برای پوست استفاده کنند و در کنار آن ویتامین مورد نیاز بدن خود را از این طریق تامین کنند.

امگا 3 و پیشگیری از ریزش مو
امگا ۳ و پیشگیری از ریزش مو

آشنایی با انواع امگا ۳

همراه با مصرف پروتئین کافی امگا ۳ به پیشگیری از ریزش مو کمک می کنید. جالب است بدانید که سه نوع مهم از امگا ۳ وجود دارد که عبارتند از:

  1. اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA)
  2. اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA)
  3. اسید آلفا لینولنیک (ALA)

خرید بهترین برندهای محصولات آرایشی صورت با قیمت های مناسب

این اسیدهای چرب را می توانید با خوردن ماهی ها، آجیل، روغن های گیاهی بیشتر یا با مصرف مکمل روغن ماهی، قرص امگا ۳ برای پوست آن را به صورت مستقیم بدست آورید. از جمله مزایا امگا ۳ برای پوست شامل:

  • سطح پوست را تقویت و صاف کنید
  • هیدراتاسیون را بدون احساس سنگینی افزایش می دهد و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.
  • درمان و کاهش قرمزی و حساسیت
  • درمان علائم پوستی مانند پوسته پوسته شدن و کم آبی
  • پوست را در برابر علائم آسیب محیطی به طور مشهودی تقویت می کند.
  • آنتی اکسیدان هایی را برای کاهش قابل توجه خطوط و چین و چروک پوست ارائه می دهد.
نقش  امگا 3 در پیشگیری از ریزش مو
نقش امگا ۳ در پیشگیری از ریزش مو

اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA)

DHA عمدتا در غذاهای دریایی مانند ماهی، صدف و روغن ماهی یافت می شود که در بعضی از انواع جلبک ها نیز وجود دارد. در حقیقت، DHA بیش از ۹۰٪ از اسیدهای چرب امگا ۳ در مغز شما و تا ۲۵٪ از محتوای کل چربی آن را تشکیل می دهد که برای پیشگیری از ریزش مو تاثیر بسزایی دارد.

میانگین دریافت DHA نزدیک به ۱۰۰ میلی گرم در روز است. که کودکان تا سن ۲ سالگی ممکن است به ۴.۵ تا ۵.۵ میلی گرم اسید آلفا لینولینک نیاز داشته باشند، و این در حالی است که کودکان بزرگتر به میزان بیشتری از این امگا ۳ در روز نیاز دارند.

گیاهخواران اغلب فاقد DHA هستند و باید مصرف مکمل های ریز جلبکی حاوی آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند. جالب اینجاست که کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه ممکن است جذب DHA بدن شما را افزایش دهد.

چرا امگا 3 برای مو خوبه
چرا امگا ۳ برای مو خوبه

اسید آلفا لینولنیک (ALA)

اسید آلفا لینولنیک (ALA) یکی دیگر از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی است که این فرآیند بسیار ناکارآمد است. فقط ۰.۱ تا ۰.۵٪ از ALA در بدن شما به DHA تبدیل می شود. علاوه بر این، تبدیل به میزان کافی ویتامین ها و مواد معدنی دیگر به مقدار اسیدهای چرب امگا ۶ در رژیم غذایی شما بستگی دارد. از آنجا که بدن شما نمی تواند مقدار DHA را به میزان قابل توجهی ایجاد کند، شما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کرده یا مکمل هایی مصرف کنید زیرا در پیشگیری از ریزش مو بی تاثیر نیست.

چرا امگا 3 برای پوست خوبه
چرا امگا ۳ برای پوست خوبه

چه غذاهایی امگا ۳ را تامین می کنند؟

اسیدهای چرب امگا چربی های ارزشمندی برای رژیم غذایی و پوست و مو هستند. ۱۱ اسید چرب امگا وجود دارد که دو اسید چرب (امگا ۳ و امگا ۶) اسیدهای چرب ضروری در نظر گرفته شده اند. امگا ۳ به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود و به برخی از غذاهای غنی شده اضافه می شود. با خوردن قرص امگا ۳ برای پوست و یا غذاهای مختلف از جمله موارد زیر می توانید مقدار کافی ویتامین امگا ۳ را دریافت کنید و به درمان قطعی و پیشگیری از ریزش مو کمک کنید.

  1. ماهی و سایر غذاهای دریایی (ماهی های چرب آب سرد، ماهی آزاد، ماهی تن، شاه ماهی و ساردین)
  2. آجیل و دانه (بذر کتان، دانه چیا و گردو)
  3. روغن های گیاهی (روغن بذر کتان، روغن سویا و روغن کانولا)
  4. غذاهای غنی شده (مارک های خاصی از تخم مرغ، ماست، آب میوه، شیر، نوشیدنی های سویا و شیر خشک)

امگا ۳ برای رشد مو

بسیاری از افراد برای تقویت رشد مو و پیشگیری از ریزش مو از مکمل های ماهی یا روغن ماهی استفاده می کنند. مزایا امگا ۳ موجود در روغن ماهی شامل:

  • پروتئین ها و مواد مغذی ضروری را برای فولیکول های مو و پوست فراهم می کند.
  • از التهاب فولیکول مو جلوگیری می کند که می تواند مستقیما در ریزش مو نقش داشته باشد.
  • گردش خون در پوست سر را تقویت می کند که رشد مو را تحریک می کند.

یکی از روش های ساده افزودن روغن ماهی به برنامه های روزمره، قرار دادن ماهی های چرب بیشتر در رژیم غذایی است. از جمله:

  • ماهی سالمون
  • شاه ماهی

مصرف اسیدهای چرب امگا می تواند به بهبود ریشه مو و پیشگیری از ریزش مو کمک کند، زیرا سرشار از مواد مغذی و پروتئین هستند. مصرف امگا منبع مورد اعتماد همراه با آنتی اکسیدان ها به بهبود تراکم، قطر مو کمک و ریزش مو را کاهش می دهد.

امگا 3 و جلوگیری از پیری پوست
امگا ۳ و جلوگیری از پیری پوست

رشد مو را تحریک می کند

ماهی های خاصی که سرشار از چربی غنی و مواد مغذی هستند می توانند در تحریک رشد موها و پیشگیری از ریزش مو دخالت داشته باشند. روغن ماهی تخمیر شده ماهی خال مخالی باعث افزایش تکثیر سلول های پاپیلای پوستی شده و در نتیجه رشد مو را تحریک می کند. از طرفی روغن فاز آناژن رشد فولیکول مو را طولانی کرده و باعث افزایش طول عمر ساقه مو می شود.

مقاله پیشنهادی: فواید نور خورشید برای سلامتی و زیبایی

سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

از عمده علل ریزش مو به پوست سر و مشکلات حاکی از آن برمی‌گردد که برای پیشگیری از ریزش مو باید ابتدا مشکلات پوست سر را برطرف کرد. روغن ماهی دارای خواص ضد باکتری می باشد که به عنوان منبع غنی از امگا ۳ شناخته شده است. این روغن به تمیز نگه داشتن پوست سر و بهبود سلامت مو کمک می کند. همچنین به محافظت از پوست در برابر پیری و درماتیت از خود مقاومت نشان می دهد.

امگا 3 تو چی هست
امگا ۳ تو چی هست

اهمیت روغن ماهی در سلامت مو

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ مانند DHA است که باعث کاهش درماتیت آتوپیک و استرس اکسیداتیو می شود. این نشان می دهد که این روغن می تواند تا حدودی به پیشگیری از ریزش مو ناشی از استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. امگا ۳ با افزایش تراکم مو و کاهش فاز تلوژن رشد مو می تواند به کاهش ریزش مو موثر باشد.

چگونه از روغن ماهی برای رشد مو استفاده می کنید؟

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به بهبود سلامت پوست سر و پیشگیری از ریزش مو کمک می کند. ماهی های توصیه شده شامل ماهی خال مخالی، شاه ماهی، قزل آلا، ماهی ساردین، ​​ماهی تن و … هستند. سعی کنید روغن ماهی را به دستورالعمل ها و برنامه غذایی خود اضافه کنید.

امگا 3 چجوری بخورم
امگا ۳ چجوری بخورم

از ماسک مو با روغن ماهی استفاده کنید

روغن ماهی به دلیل بویی که دارد زیاد به صورت موضعی استفاده نمی شود. اما شواهد حاکی از آن است که استفاده از مخلوط روغن زیتون و روغن ماهی بر روی موها به تغذیه، مرطوب شدن و پیشگیری از ریزش مو کمک شایانی می کند.

چقدر روغن ماهی باید مصرف کنید؟

دوز مصرف این ویتامین شگفت انگیز بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم اسیدهای چرب امگا ۳ در روز است. که بسته به سیستم بدنی و آسیب دیدگی موها و دغدغه های افراد این میزان می تواند متغیر باشد. فراموش نکنید که استفاده بیش از هر چیزی نه تنها سودی برای پیشگیری از ریزش مو ندارد بلکه می تواند پیامدهای منفی زیادی به همراه داشته باشد.

جلوگیری از ریزش مو با مواد غذایی مناسب
جلوگیری از ریزش مو با مواد غذایی مناسب

قرص امگا ۳ برای پوست

روغن ماهی می تواند برای سلامتی شما فوق العاده مفید باشد. این ماده حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که از قلب شما محافظت می کند. شما باید از رژیم غذایی خود امگا ۳ را به صورت روزانه دریافت کنید، زیرا بدن شما قادر به تولید آن نیست. شما با مصرف قرص امگا ۳ برای پوست می توانید ضامن پیشگیری از ریزش مو خود باشید زیرا با مصرف قرص امگا ۳ برای پوست نه تنها پوستی درخشان و عاری از هرگونه لک خواهید داشت بلکه به پیشگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو کمک می کند.

درمان مشکلات قلبی

یکی از مشهورترین و در دسترس ترین تاثیرات شایع امگا ۳ محافظت از قلب و عروق است:

  1. تری گلیسیرید را کاهش می دهد.
  2. کاهش احتمال لخته شدن
  3. تنظیم فشار

افزایش تمرکز و حافظه

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که بین مغز و ویتامین امگا ۳ رابطه مستقیمی وجود دارد. امگا ۳ می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد، زیرا به حفظ عملکرد شناختی مغز کمک می کند. امگا ۳ و امگا ۶ از جمله مواد اصلی در نظر گرفته شده که منجر به رشد هوش انسان می شوند.

قرص امگا 3
قرص امگا ۳

بهترین ویتامین برای ورزشکاران امگا ۳

امگا ۳ به بدن ما کمک می کند تا خیلی بهتر از عهده مقابله با ورزش های سنگین برآید. ورزشکارها انرژی بیشتر، استقامت بهتر و توانایی دستیابی به عملکرد بهتر، به ویژه در ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و بدنسازی چه از طریق رژیم غذایی مانند ماهی یا بر اساس مکمل مانند قرص امگا ۳ برای پوست و مو می توان ویتامین لازم را دریافت کرد.

تقویت چشم و بینایی، تخریب ماکولا

افزایش سن در میان آسیب های زیادی که به دنبال دارد، بینایی ما را نیز کاهش می دهد که با گذشت زمان این روند افزایش می یابد. به طور خلاصه، امگا ۳ تاثیر مثبتی بر تخریب ماکولا دارد، یک آسیب شناسی که بینایی مرکزی را کاهش می دهد. مصرف روغن ماهی به بیماران کمک تا ۴۲٪ احتمال بروز دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند. امگا ۳ قادر است با تامین خاصیت ارتجاعی دیواره های شریانی، سیالیت غشای سلول را حفظ کند و منجر به تقویت بینایی در افراد شود.

ماسک صورت امگا 3
ماسک صورت امگا ۳

طریقه مصرف روغن ماهی

طریقه مصرف روغن ماهی دقیقا همانطور که روی برچسب نوشته شده است استفاده کنید، مقادیر بیشتر یا کمتر از حد توصیه شده استفاده نکنید. طریقه مصرف روغن ماهی و زمان آن از صرف نظر از همه خواص امگا ۳ برای دریافت این ویتامین فوق العاده مهم بسیار مهم است؟ حتما آن را در کنار یک وعده غذایی باید مصرف کنید تا جذب آن در بدن به حداکثر برسد.

مصرف روغن ماهی با منبع خوب چربی می تواند شرایط جذب زیستی اسیدهای چرب امگا ۳ و اثربخشی آنها را افزایش دهد. علاوه بر این، مصرف روغن ماهی همراه با غذا ممکن است عوارض جانبی خاص مرتبط با مکمل را کاهش دهد. طریقه مصرف روغن ماهی برای موها متفاوت است؛ اگر می خواهید روغن ماهی را مستقیما به موهای خود بمالید، ساده ترین راه مخلوط روغن ماهی و روغن زیتون است. این مواد را برای تغذیه و پیشگیری از ریزش مو به پوست سر خود بمالید.

قرص امگا ۳ و چاقی صورت

قرص های ویتامین غیر جویدنی هستند و حاوی نشاسته یا لاکتوز می باشند که ممکن است در محلول های خاص الکل یا قند و در کپسول های ژلاتین نیز وجود داشته باشند، همگی حاوی مقدار کمی کالری هستند.

خرید محصولات مراقبت از پوست و بدن

تمام چربی ها حاوی حدود ۹ کالری در هر گرم هستند. یک قاشق چای خوری روغن ماهی یا قرص امگا ۳ حاوی حدود ۴۵ کالری است. برخلاف کالری موجود در شکر که به سرعت پردازش می شود و سپس برای انرژی مصرف می شود (یا به صورت چربی ذخیره می شود)، قرص امگا ۳ کاملا متفاوت متابولیزه می شود. بسیاری معتقدند که میان قرص امگا ۳ و چاقی صورت رابطه مستقیمی وجود دارد.

جلوگیری از ریزش مو با ماهی
جلوگیری از ریزش مو با ماهی

زمان مصرف قرص امگا ۳

زمان مصرف قرص امگا ۳ بسیار مهم است، زیرا تاثیر استفاده از آن در نتیجه کار بسیار حائز اهمیت می باشد. تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به موارد زیر کمک کنند:

  • فشار خون پایین را کنترل
  • تری گلیسیرید را کاهش
  • کند شدن رشد پلاک در رگ ها
  • کاهش ریتم غیر طبیعی قلب
  • کاهش حمله قلبی و سکته و مرگ ناگهانی در افراد مبتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

که در کنار آن با تعیین کردن زمان مصرف قرص امگا ۳ شما می توانید به جلوگیری از ریزش مو، تقویت پوست خود نیز کمک کنید.

روغن ماهی برای پوست

پیروی از یک رژیم مراقبت از پوست سالم در طول سال بهترین راه جهت حمایت از پوست بدن برای طولانی مدت است. روغن ماهی حاوی اصلی ترین اسیدهای چرب امگا ۳ یعنی اسید دوکوزاهگزانوئیک و اسید ایکوزاپنتانوئیک است که عملکرد درست مغز را حفظ می کند. EPA با تنظیم تولید روغن برای تقویت آبرسانی و جلوگیری از آکنه و به تاخیر انداختن روند پیری پوست برای جلوگیری از چین و چروک پوست، مزایای زیادی برای پوست دارد. از آنجا که EPA یک آنتی اکسیدان و یک ماده ضد التهابی است، می تواند از آسیب های ناشی از آفتاب محافظت کرده و به ترمیم آن کمک کند.

اسید چرب امگا 3
اسید چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ چیست و چه فایده هایی برای پوست دارند؟

اسیدهای چرب امگا ۳ از مواد مغذی ضروری تشکیل شده اند که در برخی غذاها وجود دارند. آنها می توانند برای تنظیم تولید چربی پوست، بهبود هیدراتاسیون متعادل، تسکین شکستگی و به حداقل رساندن علائم پیری مفید باشند. امگا ۳ همچنین می تواند به نرمی، خشکی پوست و از طرفی به پیشگیری از ریزش مو کمک کند و بر روی تحریک و درماتیت اثر تسکینی داشته باشد.

قرص امگا ۳ برای پوست به رنگ زرد می باشد که به مراقبت های بهداشتی، مکمل های غذایی برای ورزشکاران کمک شایانی می کند. معروف ترین غذایی که با این مواد مغذی بسته بندی می شود روغن ماهی است. تفاوت اصلی در این است که امگا ۳ از روغن ماهی پس از مصرف به راحتی جذب می شود، در حالی که فرم های گیاهی قبل از استفاده ابتدا باید در بدن تبدیل شوند.

امگا 3 تو چی هست
امگا ۳ تو چی هست

جوان تر شدن پوست

اسیدهای چرب می تواند چین و چروک ها را به حداقل برساند و به لطف تاثیر آنها بر سلول ها، پوست شما جوان و شفاف تر نشان داده می شود. پوست بزرگترین اندام که در دو لایه درم و اپیدرم سازمان یافته اند، که هر دو حاوی انواع سلول های ویژه با عملکردهای خاص هستند.

مقاله پیشنهادی: فواید شیر برای بدن، پوست و مو با استفاده از روش های مختلف مصرف

اپیدرم عمدتا به عنوان یک مانع عمل می کند و از اتلاف آب و حمله میکروب ها و سموم جلوگیری می کند. درم، که درست زیر اپیدرم قرار دارد، بیشتر از کلاژن و الاستین تشکیل شده و عملکرد اصلی آن ایجاد پشتیبانی فیزیکی و تغذیه ای از اپیدرم، خارجی ترین لایه پوست ما است. EPA و DHA، اجزای مهم غشای سلولی در اپیدرم شما هستند و بنابراین به آن در حفظ آب و رطوبت کمک می کنند، به لطف سلول های پوستی، پوست شما سالم و مرطوب به نظر می رسد.

هنگام خرید مکمل ها به دنبال چه چیزی هستید؟

به نوع امگا ۳ دقت کنید، بسیاری از مکمل های امگا ۳ در صورت وجود، حاوی مقدار کمی EPA و DHA هستند که مهمترین نوع امگا ۳ به شمار میروند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مکمل مورد نظر شما حاوی این موارد است.

شکل قرص امگا ۳ برای پوست رایج ترین نوع برای مصرف کنندگان است که به زیبایی خود اهمیت خاصی می دهند. برای جذب بهتر، به جای EE (استرهای اتیل) به دنبال FFA  (اسیدهای چرب آزاد)،TG ، rTG تری گلیسیرید و PLs (فسفولیپیدها) باشید.

سعی کنید محصولی بخرید که دارای استاندارد GOED برای خلوص یا مهر و موم شخص ثالث باشد. این برچسب ها نشان می دهد که ایمن هستند و ضامن سلامتی پوست و پیشگیری از ریزش مو هستند.

منابع

healthline.com
livestrong.com
healthline.com
barebiology.com
webmd.com
aveeno.com
medicinaonline.co

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × 1 =