لازم است بدانید که در عمل خالکوبی پوست و تاتو کردن، رنگ دانه ها درون پوست به صورت موقت یا به صورت دائم تزریق می شود. در زمان های قدیم برای تاتو کردن از سوزن استفاده می‌ شد که در قسمت سطحی این سوزن، رنگ قرار می‌ گرفت که به درون پوست وارد می‌ شد و رنگ در سطح پوست پخش می گردید. اما امروزه تاتو کردن یا خالکوبی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی با دستگاه های مخصوص انجام می‌ شود که این دستگاه شبیه به چرخ خیاطی عمل می‌ کند و با ضربه زدن بر روی پوست، رنگ ها را به داخل پوست تزریق می نماید. اکثر رنگ هایی که در تاتو کردن مورد استفاده قرار می‌ گیرند منشا گیاهی دارند که هیچگونه ضرری برای پوست و بدن ندارند.

 اما برخی دیگر از رنگ ها ممکن است که سرطان زا باشند و باعث ایجاد بیماری های مانند سرطان پوست شوند، بنابراین افرادی که می خواهند خالکوبی پوست و یا تاتو کردن را انجام دهند باید بدانند که این روش ممکن است عوارضی هم داشته باشند. به طور کلی امروزه مراکزی که دارای مجوز برای این کار هستند تاتو کردن را با دستگاه های مخصوص انجام می دهند و با استفاده از رنگ های مرغوب و درجه یک تاتوهای زیبا را بر روی بدن به وجود می آورند. امروزه خالکوبی پوست یا تاتو کردن در مدل های مینیمال و کوچک بسیار رایج شده و حتی بانوان نیز آنها را بر روی پوست خود انجام می دهند. تاتو کردن با دستگاه از روش‌ های بدون درد است که با استفاده از مواد بی حسی قسمت مورد نظر بی حس می شود و خالکوبی بر روی پوست انجام می گردد. 

نکات مهمی که قبل از تاتو کردن باید بدانید

اولین نکته و مهمترین موردی که به هنگام تاتو کردن وجود دارد این است که تصمیم خود را در این زمینه نهایی کنید. گاهی اوقات برخی پس از تاتو کردن پشیمان می شوند و تصمیم به پاک کردن این تاتوها می گیرند که پاک کردن تاتو توسط دستگاه لیزر انجام می‌ شود و در بیشتر مواقع هاله ای از سوختگی لیزر بر روی پوست باقی می ماند و ممکن است که در حین پاک کردن تاتو خونریزی به وجود آید. پس حتماً تصمیم نهایی خود را بگیرید و در صورت اینکه صددرصد ترجیح می دهید که تاتو کردن را انجام دهید، به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 همچنین باید بدانید که به هنگام تاتو کردن ممکن است با ورود سوزن به پوست خونریزی های سطحی به وجود آید، پس این مورد را هم مد نظر قرار دهید. در زمان مراجعه به مراکزی که تاتو کردن و خالکوبی پوست انجام می دهند از آنها بخواهید که وسایلی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار دهند را ضدعفونی کنند و از سوزن های استریل که کاملاً ضد عفونی شده هستند استفاده نمایند. برای اینکه بخواهید تاتو شما ماندگاری بیشتری داشته باشد از جوهرهایی استفاده کنید که از نوع مرغوب باشند، بنابراین به افرادی که قرار است این کار را انجام دهند توصیه نمایید که از مواد درجه یک برای این کار استفاده کنند تا محل تاتو زیبا تر گردد. 

چطور از تاتو جدید مراقبت کنید 

افرادی که می خواهند تاتو کردن را بر روی پوست خود انجام دهند باید از ماهیت آن نیز آگاهی کامل داشته باشند. خالکوبی کردن با ایجاد یک طرح یا نقش بر روی پوست با رنگدانه های خاص انجام می شود. امروزه این کار با دستگاه های مشخص و سوزن های کوچک انجام می گردد که درد زیادی ندارد، اما با میزان کمی خونریزی همراه است. افرادی که می خواهند تاتو بزنند و پس از آن از تاتو جدید مراقبت کنند باید در مورد این روش اطلاعاتی داشته باشند.

 اول اینکه لازم است بدانید پس از تاتو کردن حدود دو الی سه روز نباید آن قسمت از پوست مورد شستشو قرار بگیرد. همچنین برای اینکه تاتو بر روی بدن ماندگاری بیشتری داشته باشد در روزهای اولیه باید با استفاده از پمادهای چشمی سطح روی آن چرب شود تا زخم هایی که به وجود آمده‌ اند کاملا از بین بروند. لازم است عنوان شود که قسمت هایی از بدن که تاتو می شوند نباید به صورت مداوم در روزهای اول پوشیده باشند و اگر به آن قسمت هوای آزاد برسد قطعا ماندگاری تاتو بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید خالکوبی را بر روی پوست خود انجام دهید، حتماً باید از قسمت های خالکوبی شده به خوبی مراقبت کنید. همچنین به مراکزی مراجعه کنید که این کار را با استفاده از وسایل یکبار مصرف و استریل انجام می دهند تا محل خالکوبی عفونت نکند. 

خطرات و عوارض تاتو بدن

انواع مختلف از تاتو بدن شامل خالکوبی سیاه و خاکستری، خالکوبی مینیمال و خالکوبی خطی می باشند که هر کدام از این خالکوبی‌ ها با رنگ ها و طرح های مختلفی انجام می شود که در طی سال‌ های گذشته برخی از سالن های آرایشی اقدام به تاتوی لب، تاتو خط چشم، تاتو ابرو و یا کانتور خط پیوسته می نمایند که این موارد در زیبایی بیشتر چهره تاثیر زیادی می گذارند. اما گاهی اوقات تاتو بدن عوارض و خطراتی هم دارد که مهمترین آن ها ایجاد عفونت‌ های پوستی است.

 اگر که با استفاده از سوزن های کثیف یا مواد رنگی نامناسب خالکوبی انجام شود قطعاً ممکن است عفونت های پوستی را به دنبال داشته باشد. اما برخی از افراد پس از تاتو کردن به سوزن آن حساسیت دارند و ممکن است که پس از خالکوبی دچار تورم در ناحیه خالکوبی شوند یا از قسمتی که خالکوبی انجام شده است چرک خارج شود. گاهی اوقات برخی از افراد به هنگام تاتو بدن دچار تب و لرز می شوند و ضایعات قرمزی در اطراف منطقه خالکوبی شده به وجود می آید. برخی دیگر هم پس از تاتو کردن دچار ضایعه های پوستی می شوند. بنابراین بهتر است برای این کار حتماً مراکزی را در نظر بگیرید که کاملاً بهداشتی و به صورت استریل شده این کار را انجام می دهند تا مشکلاتی که از تاتو کردن به وجود می آید کمتر شود. اما اگر همچنان پس از تاتو کردن دچار علایم ذکر شده هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از آنتی بیوتیک نواحی تاتو شده ترمیم و درمان شوند.

در زیر تعدادی طرح تاتو قرار گرفته است که به تناوب بروزرسانی می شوند.

منابع

majalesalamat.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

12 + سه =