خواص تخم مرغ نه تنها برای بدن بلکه می تواند یک گزینه مناسب برای پوست و مو باشد. علت اصلی خواص تخم مرغ این است که غنی از لوتین می باشد، تخم مرغ می تواند باعث آبرسانی و کشش پوست شود و این به دلیل وجود پروتئین زیاد است که در ترمیم بافت ها و سفت شدن پوست کمک شایانی کند. از پروتئین های موجود در تخم مرغ می توان در نرمی موها و همچنین مستحکم شدن و درخشش آنها استفاده کرد.

خواص تخم مرغ باعث شده است تا امروزه آن را در دنیای زیبایی پوست و مو قرار دهند و از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. ماسک مو با تخم مرغ برای مو و پوست تنها به دلیل خواص تخم مرغ می باشد که پیامدهای مثبت فراوانی به همراه دارد و این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم. خواص تخم مرغ از نظر اقتصادی به صرفه تر از هزینه های دیگر برای پوست و مو می باشد و شما با استفاده از یک تخم مرغ می توانید چند نشان بزنید و از تمام خواص تخم مرغ بهره مند شوید. اما خواص تخم مرغ کدامند؟

در گذشته از خواص تخم مرغ برای شکستگی های دست و پا، تسکین درد و بسیاری از مشکلات دیگر استفاده میشد که امروزه با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی به دلیل خواص بی شمار تخم مرغ دست از استفاده آن نکشیده اند و همچنان آن را در انواع ماسک مو و روال سلامت روزانه قرار داده اند.

خواص تخم مرغ برای پوست برای مو
خواص تخم مرغ برای پوست برای مو

فواید زرده تخم مرغ برای پوست چیست؟

خواص تخم مرغ به این دلیل است که منبعی غنی و فوق العاده برای پوست شماست. فواید زرده تخم مرغ برای پوست و سفیده آن هرکدام فواید زیادی برای درخشش و سلامت پوست و مو به همراه دارند. زرده تخم مرغ به وفور مملو از ویتامین های A ، D، E، K و همچنین فولات و لسیتین است. تخم مرغ ها بیش از ۸ گرم پروتئین دارند که در دو نیمه سفید و زرده تقسیم شده است. سفیده تخم مرغ برای پوست به دلیل این که منبعی از سلنیوم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر می باشد می تواند مشکلات هر نوع پوستی را درمان کند.

فواید زرده تخم مرغ برای پوست به دلیل وجود مس، روی، آهن و انواع ویتامین های B است که پوست و مو دوستدار آن هستند. دیگر فواید زرده تخم مرغ برای پوست به دلیل وجود ویتامین های B1 ، B2، B5 و B7 است. فواید زرده تخم مرغ برای پوست درست مثل فوایدی است که برای مو دارد! یکی از فواید زرده تخم مرغ لوتئین موجود در تخم مرغ، رطوبت و انعطاف پذیری پوست را ایجاد می کند و پروتئین موجود در آن به ترمیم بافت پوست و کلاژن سازی کمک می کند و پوست را محکم نگه می دارد و از طرفی از چین و چروک جلوگیری و در برخی مواقع آن را درمان می کند. زرده تخم مرغ مملو از اسیدهای چرب است که باعث رطوبت رسانی عالی به پوست می شود و این در حالی است که سفیده شامل آلبومین می باشد. آلبومین یک پروتئین ساده است که منافذ پوست را سفت و چربی اضافی را از بین می برد. فواید پوستی تخم مرغ به عنوان یک ماده اتصال دهنده آب که رطوبت را در سلول های پوست شما قفل می کند، حس نرمی و لطافت را به شما هدیه می دهد.

مقاله پیشنهادی: چرا باید در مورد خواص بابونه برای پوست و مو بدانیم؟

زرده یا سفیده، کدام بهتر است؟

عملکرد زرده و سفیده تخم مرغ، مزایای مختلفی برای مو و پوست به همراه داشته اند که نمی توان یکی را نسبت به دیگری برتری دانست زیرا هر کدام در جایگاه خود فواید بخصوصی برای پوست و مو دارند. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که باکتری ها را جمع می کند، پوست سر را تمیز نگه می دارد و چربی اضافی را از بین می برد.

سفیده و زرده را مخلوط و برای موهای معمولی و موهای چرب استفاده کنید، سفیده ها را به پوست سر و زرده را در انتهای موهای خود بمالید. تخم مرغ برای تقویت پروتئین پوست عالی است. کل بدن ما از پروتئین تشکیل شده است و پوست از بزرگترین اعضای بدن است که از پروتئین تشکیل شده است. پروتئینی که می خوریم به اسیدهای آمینه تجزیه می شود و سپس به پروتئین تبدیل می شود. فواید زرده تخم مرغ برای پوست به صورت خلاصه شامل:

  • پروتئین برای ترمیم و رشد بافت عالی است که باعث تقویت پوست بدون چین و چروک می شود.
  • پتاسیم هیدراته و مرطوب کننده می باشد، رطوبت سلول های پوستی را به بهترین شکل حفظ می کند.
  • ریبوفلاوین رادیکال های آزاد سمی و آسیب رسان به سلول که چین و چروک را ایجاد می کنند از بین می برد.
  • منیزیم برای درخشان و جوانی پوست ها از ضرورات است که روند پیری پوست را کند می کند.
خواص تخم مرغ برای پوست برای بدن
خواص تخم مرغ برای پوست برای بدن

تسکین پوست خشک

یکی از خواص ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه توانایی در افزایش آبرسانی پوست های خشک به شکل ویژه می باشد. پروتئین های موجود در ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه به عنوان ماده مرطوب کننده عمل می کنند. خواص تخم مرغ برای پوست ها می تواند از پوست تا زرده و سفیده موجود در آن را شامل شود. هستند افرادی که از پوسته تخم مرغ برای موها و دیگر موارد استفاده می کنند زیرا معتقدند که خواص تخم مرغ به تسکین پوست خشک، اگزما، پسوریازیس و این موارد ختم نمی شود.

درمان آکنه

افرادی که مستعد پوست های آکنه دار هستند ممکن است روش های زیادی را امتحان کرده باشند و نتیجه مطلوبی نگرفته باشند اما خواص تخم مرغ می تواند همان چیزی باشد که آنها خواستار آن هستند. یکی دیگر از فواید ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه این است که فعالیت ضد باکتریایی آن، به دلیل پروتئین لیزوزیم می تواند به پوست های آکنه کمک بزرگی کند. این پروتئین توانایی لیز کردن دیواره برخی از باکتری های مضر همچون آکنه را دارد، پروتئین لیزوزیم موجود در سفید تخم مرغ می تواند به جلوگیری از ایجاد لک و آکنه ها و حتی درمان کامل آنها کمک کند.

خرید محصولات متنوع حاوی عصاره تخم مرغ با کیفیت بالا و قیمت مناسب

سفت شدن پوست و ضد چین و چروک

به خوبی می دانیم که با افزایش سن، کلاژن پوست کاهش می یابد و منجر به افتادگی و چروک شدن پوست می شود. امروزه زردچوبه به دلیل اثرات ضد پیری، قدرتمندترین محصول زیبایی شناخته شده در جوانسازی پوست است. زردچوبه یک آنتی اکسیدان عالی می باشد که در ترمیم آسیب های اپیدرم پوستی کمک شایانی می کند.

اگر می خواهید پوست سفت و ضد چین و چروک را تجربه کنید از استفاده تخم مرغ و زردچوبه دست نکشید و دائما آن را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید. خواص تخم مرغ به قدری زیاد است که از زرده تخم مرغ و سفیده آن برای درمان هر چیزی می توان استفاده کرد، کافیست اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید تا بتوانید از آن به نحو احسن استفاده کنید.

غذا های مفید برای سلامتی
غذا های مفید برای سلامتی

سفیده تخم مرغ برای پوست

جوانب مثبت بسیاری برای سفیده تخم مرغ برای پوست به عنوان خواص تخم مرغ وجود دارد، اما این بدین دلیل نیست که از آن هر روز استفاده کنید! با توجه به نوع پوست خود می توانید از سفیده تخم مرغ برای پوست یک تا دو بار استفاده کنید و و مزایای آن را مستقیما به پوست خود تزریق کنید. اگر می خواهید از سفیده تخم مرغ برای پوست و جوش های سرسیاه استفاده کنید بهتر است برای درمان جوش های سرسیاه، از حوله یا دستمال کاغذی استفاده کنید.

با وجود خواص تخم مرغ می توان به راحتی یک ماسک ورقه ای عالی تهیه کرد و جوش های سرسیاه را از پوست خارج کرد. ابتدا مقداری سفیده تخم مرغ برای پوست خود تهیه کنید و آن را به تمام صورت بزنید و یک لایه از دستمال کاغذی را روی آن بگذارید تا خشک شدن آن صبر کنید و در نهایت برخلاف رشد موهای صورت آن را بردارید با تکرار این روند شاهد درمان جوش های سرسیاه خواهید بود. سفیده تخم مرغ برای پوست شما می تواند معجزه کند به شرطی که در تعداد دفعات استفاده از آن زیاده روی نکنید.

سفیده تخم مرغ برای ریزش مو

با خواص تخم مرغ می توان علاوه بر پوست آسیب دیده موهای خود را ترمیم کرد. از آنجا که مو از ۷۰ درصد پروتئین کراتین تشکیل شده است، می توان روی تخم مرغ حساب جداگانه ای باز کرد و از آن برای بازسازی موهای آسیب دیده و خشک استفاده کرد و آنها را صاف و مرطوب کرد. سفیده تخم مرغ برای ریزش موهای شما می تواند همان منبعی بی نظیری باشد که شما را مات و مبهوت خود کند. تخم مرغ سرشار از پروتئین ها و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

هر چه از پوسته تا سفیده و زرده خواص تخم مرغ برای شما بگوییم کم گفته ایم. برای رشد، نگهداری و جایگزینی بافت های مفید مو باید از سفیده تخم مرغ برای ریزش مو استفاده کرد. دیگر به خوبی میدانید که تخم مرغ ها مملو از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های B کمپلکس هستند. این مواد مغذی، به ویژه بیوتین و سایر ویتامین هایB  کمپلکس، با تقویت ریشه مو می توانند به مهار ریزش مو کمک کنند. همچنین به تحریک رشد موهای جدید، افزایش حجم و ضخیم شدن موها کمک شایانی کنند.

خواص تخم مرغ برای پوست
خواص تخم مرغ برای پوست

مضرات سفیده تخم مرغ برای پوست

مضرات سفیده تخم مرغ برای پوست هر فرد را متعجب می کند چرا که بیشتر افراد با خواص تخم مرغ برای پوست و مو آشنا هستند و کمتر کسی از مضرات سفیده تخم مرغ برای پوست و مو مطلع است. در اینجا نگاهی به برخی از مضرات سفیده تخم مرغ برای پوست می اندازیم:

  • خطر بالای سالمونلا
  • کاهش بیوتین
  • آلرژی

خطر بالای سالمونلا

خواص تخم مرغ می تواند برخی از افراد را با مشکلات زیادی روبرو کند و نه تنها فایده ای برای آنها نداشته باشد بلکه آنها را با مشکلات جدی تری روبرو کند و آنها را وادار به درمان های پیشرفته تری کند! تخم مرغ های خام، می توانند توسط باکتری های محیطی به راحتی آلوده شوند. سالمونلا نوعی باکتری است که در روده مرغ ها یافت می شود و می تواند در سطوح خارجی تخم مرغ های سالم و شکسته نشده و حتی در داخل آنها نیز وجود داشته باشد که برای از بین بردن سالمونلا، زمان پخت تخم مرغ باید طولانی باشد. اگر می خواهید از تخم مرغ برای پوست خود استفاده کنید سعی کنید نکات بهداشتی را رعایت کنید و در صورت داشتن زخم بر روی پوست خود از استفاده تخم مرغ روی این نواحی جدا خودداری کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی ۱۹ محصول برند گامنو که بیشترین تقاضا را دارند

کاهش بیوتین

خواص تخم مرغ را تنها با استفاده درست می توان دریافت کرد و با استفاده بیش از حد آن می توان خواص تخم مرغ را خنثی و یا حتی آن را به مشکلات دیگر ختم کرد! خوردن سفیده تخم مرغ خام می تواند باعث کاهش بیوتین شود. بیوتین به عنوان ویتامین H یا ویتامین B7 شناخته شده است. کمبود بیوتین باعث بیماری های پوستی مانند درماتیت سبورئیک، عدم تنش و هماهنگی عضلانی، درد و گرفتگی عضلات، تشنج و ریزش مو که ناشی از کمبود بیوتین است می شود.

آلبومین خام حاوی یک نوع پروتئین آویدین است که بیوتین را از بدن شما دفع می کند. هنگامی که در استفاده از تخم مرغ سفید زیاده روی کنید در واقع به بیوتین مورد نیاز بدن کمک می کنید تا توسط آویدین دفع شود و در عرض چند هفته شاهد مشکلات جدی پوستی خواهید بود.

آلرژی

کم نیستند افرادی که به برخی از مواد غذایی حساسیت نشان می دهند و سلامت آنها را به خطر می اندازد و تخم مرغ یکی از آنهاست. در بسیاری از موارد، افرادی به سفیده تخم مرغ و پروتئین های آلبومین حساسیت دارند و آنها نمی توانند از خواص تخم مرغ لذت ببرند. کهیر، بثورات پوستی، تورم پوست، حالت تهوع، اسهال، استفراغ، خس خس سینه، سرفه، عطسه، گرفتگی عضلات و … از علائم رایج آلرژی پس از استفاده تخم مرغ است.

شاید با وجود تمام خواص تخم مرغ باورش غیر ممکن باشد که علائم شدیدتر آلرژی بعد از استفاده تخم مرغ می تواند مشکلات تنفسی، تورم گلو، دهان و مجاری هوایی و همچنین افت فشار خون ناگهانی که منجر به سرگیجه و از دست دادن هوشیاری می شود را به همراه داشته باشد.

منابع

medicalnewstoday.com
eggstripper.com
stylecraze.com
healthline.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × پنج =