فواید ماساژ صورت چیست؟ آیا با نحوه انجام آن آشنایی دارید؟ این روزها همه به دنبال راه هایی برای زیباتر و جوانتر شدن پوست صورت خود هستند و از محصولات مراقبتی گرفته تا بخور و ماساژ برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند. ماساژ صورت یکی از راه های بدون عارضه برای داشتن پوستی شاداب است البته در کنار انجام این روش باید تغذیه و مراقبت از پوست خود با محصولات ارگانیک را نیز مورد توجه قرار داد.

ماساژ صورت انواع مختلفی دارد که هرکدام از آنها شامل مجموعه ای از حرکات است و معمولا  با دست و یا شیء خاصی انجام می شود اغلب مواقع در هنگام ماساژ برای نتیجه دهی موثرتر از مواد طبیعی همچون روغن های بکر استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم فواید و انواع ماساژ را معرفی کرده و در آخر آموزش ماساژ صورت را بیان کنیم.

فواید ماساژ صورت
فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت چه فوایدی برای پوست دارد؟

اگر آموزش ماساژ صورت را به خوبی فرا بگیرید و آن را هر روز بر روی پوست خود انجام دهید شاهد تاثیرات خارق العاده آن خواهید بود از جمله فواید ماساژ صورت عبارت است از:

تنش را از روی پوست برطرف می کند

در طول شبانه روز احساسات ما بر روی عضلات و پوست صورت اثر می گذارد و معمولا تنش ها و استرس ها در سریع تر شدن روند پیری پوست نقش بسزایی دارد از فواید ماساژ صورت برطرف کردن این تنش ها از پوست می باشد و باعث آرام شدن آن می شود.

خرید انواع ماساژور با کیفیت بالا و قیمت مناسب

موجب افزایش گردش خون در زیر پوست می شود

افزایش گردش خون از مهمترین فواید ماساژ صورت است زیرا باعث بهتر شدن عملکرد سلول های پوست می شود غدد لنفاوی سموم را دفع می کند و باعث تغذیه و اکسیژن رسانی بهتر سلول ها  شده در نتیجه پوست خوش رنگ تر و سالم خواهد ماند.

فواید ماساژ صورت برای ترمیم پوست
فواید ماساژ صورت

موجب ترمیم بافت اسکار می شود

شاید تعجب آور باشد اگر بگوییم یکی از فواید ماساژ صورت ترمیم بافت اسکار است اما این واقعیت دارد اسکار شامل جای هر گونه زخم و بریدگی می باشد به کمک ماساژ جریان خون در اطراف بافت افزایش می یابد و این موجب ترمیم و بازسازی بافت پوست شده و در نهایت بهبود پیدا می کند.

باعث رفع چین و چروک می شود

ماساژ پوست باعث تحریک بیشتر کلاژن می شود و این در روند جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بسیار کمک کننده است چنانچه هنگام ماساژ صورت از مواد طبیعی  یا محصولات مراقبتی استفاده می کنید باعث جذب بهتر آنها در پوست شده و در جوانسازی و ضد پیری تاثیر بسزایی دارد.

موجب تخلیه سینوس ها می شود

شاید برای شما هم زیاد پیش آمده باشد که سینوس های بینی و صورتتان گرفته باشد این یعنی مواد عفونی و زائد در آن تجمع یافته و مسیر تخلیه آن مسدود شده است از فواید ماساژ صورت باز شدن مسیر سینوس ها، افزایش جریان خود در این ناحیه و تخلیه کامل مواد زائد از آنجا است این کار سردرد های ناشی از سینوس های مسدود شده را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

آکنه را درمان می کند

آکنه در اثر وجود مواد زائد و مسدود شده در پوست به وجود می آید با ماساژ صورت و استفاده از روغن های طبیعی باعث از بین رفتن عوامل ایجاد آکنه شده و این خود نوعی درمان محسوب می شود استفاده مکرر از این روش از بروز آکنه های جدید در روی پوست صورت جلوگیری می کند .

فواید ماساژ صورت خانگی
فواید ماساژ صورت

تیرگی و پف زیر چشم را از بین می برد

دو مورد تیرگی و پف زیر چشم باعث می شود چشمها خسته و بی روح شود خبر خوش اینکه با استفاده از فواید ماساژ صورت می توانید به این دو مشکل پایان دهید معمولا تیرگی در اثر عوامل مختلفی همچون کم خوابی، افزایش سن، استرس، کمبود ویتامین و غیره به وجود می آید همچنین پف زیر چشم حاصل تجمع مایعات است با استفاده از ماساژ صورت می توان این مایعات را تخلیه و با جذب بهتر مواد و افزایش گردش خون به تیرگی زیر چشم پایان داد.

باعث بهبود TMJمی شود

TMJ نوعی التهاب در ناحیه مفصل گیجگاهی فک است علائم آن شامل گوش درد، سردرد و قفل شدن فک میباشد. ز علل به وجود آمدن این ضایعه می توان به جویدن، فشار زیاد به فک و دندان قروچه اشاره کرد فواید ماساژ صورت کاهش پیدا کردن درد در عضلات ملتهب فک است. چنانچه ماساژ پوست به همراه تمرینات تقویت عضله های فک باشد تاثیر آن به شدت بیشتر می شود.

روتین پوستی
فواید ماساژ صورت

پوست را صاف و درخشان می کند

برای داشتن پوستی صاف و درخشان می توانید از فواید ماساژ صورت بهره بگیرید در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۲ بر روی تعدادی از زنان انجام شد ثابت کرد ۵۹ درصد از شرکت کنندگان در این طرح احساس طراوت و شادابی و در پوست خود داشتند و گزارش دادند که پوستشان صاف و جوان شده است.

ماساژ باعث تحریک عضلات صورت شده که موجب افزایش انعطاف پذیری پوست و سفت شدن آن می شود در واقع استحکام پوست را افزایش می دهد و همچنین با افزایش جریان خون در جوانسازی و درخشانی آن بسیار تاثیر گذار عمل می کند.

ماساژ باعث جذب بیشتر محصولات مراقبتی در پوست می شود

تردیدی نیست که ماساژ صورت باعث می شود خواص محصولات بهداشتی موجود در برنامه مراقبتی روزانه مانند سرم ها، روغن ها و کرم ها بهتر و بیشتر جذب پوست شود و اثرات آنها را بیشتر نشان دهد کافی است آموزش ماساژ صورت را یاد بگیرید و هنگام استفاده از این محصولات با استفاده از حرکات ماساژ از فواید آن برخودار شوید.

افزایش گردش خون
فواید ماساژ صورت

معرفی انواع ماساژ صورت

ماساژ شامل مجموعه حرکاتی بر روی پوست صورت است و معمولا به وسیله انگشتان و یا وسیله خاصی انجام می شود اما ماساژها انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

ماساژ صورت تخلیه لنفاوی

لنف مایعی در بدن انسان است و از آب، نمک و پروتئین ساخته شده وظیفه اصلی آن از بین بردن مواد زائد بدن و دفع سموم است. فواید ماساژ صورت لنفاوی باعث تخلیه لنف تجمع یافته می شود این نوع ماساژ به پاکسازی عمیق پوست کمک می کند و در نهایت در جوانسازی آن تاثیر زیادی دارد.

ماساژ صورت شیاتسو ( فشار انگشت)

ماساژ صورت شیاتسو که از قدیم در طب چینی استفاده می شده حرکات این نوع ماساژ به وسیله فشار انگشتان در مناطقی از صورت می باشد که از آنجا به عنوان دریچه انرژی یاد می شود یعنی که انرژی وارد و خارج می شود. در این روش ماساژ از انگشتان، کف دست و نوعی دستگاه برای نواحی مختلف صورت استفاده می کنند  فواید ماساژ صورت شیاتسو شامل تقویت عضلات و کاهش چین و چرک پوست است.

مقاله پیشنهادی: فواید روغن مار برای مو و پوست چیست؟

ماساژ صورت کلاسیک

یکی از رایج ترین انواع ماساژ است و بیشتر آرایشگران از آن استفاده می کنند ماساژ کلاسیک از حرکاتی مثل نوازش کردن، ورز دادن، نیشگون گرفتن و ضربه زدن تشکیل شده از عمده ترین فواید ماساژ صورت کلاسیک تولید کلاژن در پوست میباشد علاوه بر آن باعث آرامش پوست نیز می شود.

ماساژ صورت کوبیدو

اصطلاح کوبیدو به معنای روش قدیمی زیبایی است و می توان گفت قدمت طولانی در بین انواع ماساژهای صورت دارد. این نوع ماساژ از ۴۷ حرکت برای تقویت ۱۶ عضله صورتتشکیل شده. تسکین درد و ایجاد حس آرامش عمیق در پوست از جمله فواید ماساژ صورت کوبیدو است.

ماساژ صورت ژاپنی

ماساژ صورت ژاپنی نیز یکی از پر طرفدارترین نوع ماساژهای پوست محسوب می شود. مزایای استفاده از این روش شامل پف کردن پوست، افزایش جریان خون در عروق که باعث سم زدایی می شود و در نهایت تیرگی و چین و چروک را محو می کند و سلول های خونی را تازه کرده و حس تازگی و طراوت را به ارمغان می آورد. در ادامه به آموزش دو روش از ماساژ صورت ژاپنی که در هنگام صبح و شب انجام می شود می پردازیم.

زیبایی پوستی
فواید ماساژ صورت

آموزش ماساژ صورت ژاپنی

ماساژ صورت ژاپنی در عین حال که روش ساده ای دارد بسیار کاربردی است و شما قادر هستید آن را در برنامه روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید برای انجام حرکات زمانی زیادی نیاز نخواهید داشت اما اثرات شگفت انگیزی روی پوست خواهد گذاشت.

ماساژ صورت صبحگاهی Asayake

آسایاک در زبان ژاپنی به معنای خورشید صبحگاهی می باشد در این ماساژ با ریختن آب در کف دستان باعث خنک شدن و در نتیجه بیدار و سفت شدن پوست می شود آسایاک دارای چندین مرحله است و شما برای نتیجه گیری بهتر از آن باید هر مرحله را زیر ۵ بار تکرار کنید.

مرحله اول: ابتدا مرطوب کننده را کف دستان خود ریخته و آنها را بهم بزنید تا پخش شود

مرحله دوم: سپس دستان خود را در امتداد گردن قرار دهید و به آرامی شروع به ماساژ دادن آن کنید.

مرحله سوم: دستان را در مرکز چانه قرار داده و در امتداد استخوان فک با وارد کردن کمی فشار حرکت دهید.

مرحله چهارم: انگشتان خود را در بالای ابرو قرار دهید و شروع به حرکت به سمت خط موها کنید.

ماساژ صورت Yuyake

ماساژ صورت یویاک ( درخشش شب) یکی از بهترین روش ها برای تخلیه غدد لنفاوی از هر گونه سم است و با ایجاد آرامش تنش را از بین می برد برای انجام این ماساژ ابتدا دستان خود را بهم بمالید تا گرم شود سپس هر کدام از مراحل زیر را ۵ بار تکرار کنید:

مرحله اول: انگشتان خود را دقیقا در بالای خط مو گذاشته و شروع کنید به عقب و جلو کردن آن در پوست سر و از پیشانی دور شوید.

مرحله دوم: ابتدا به دستان خود مرطوب کننده بزنید و دست ها را بهم بمالید سپس انگشتان خود را در بالای گوشه داخلی ابرو قرار داده، کمی فشار دهید و در امتداد ابرو به سمت بیرون تا جلوی گوش ها حرکت دهید.

مرحله سوم: انگشت اشاره و میانی خود را در پایه بینی قرار دهید، کمی فشار داده و در امتداد استخوان گونه به سمت بیرون حرکت کنید.

مرحله چهارم: انگشتان خود را درپشت گوشهایتان قرار دهید سپس به سمت پایین در امتداد خط فک و گردن حرکت کنید. این مرحله تنها حرکت رو به پایین می باشد که می توانید غدد لنفاوی را برای تخلیه شدن تحریک کنید.

دو روش ماساژ ذکر شده دارای ساده ترین و در عین حال موثرترین حرکات است و با گنجاندن آن در برنامه روتین خود می توانید از فواید ماساژ صورت بهرمند گردید. بدیهی است زمان استفاده از ماساژ، پوست باید به طور کامل پاکسازی شده باشد.

منابع

healthline.com
ellecanada.com
rockymountainoils.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سیزده − نه =