ساخت ژل ابرو خانگی

ساخت ژل ابرو در خانه امکان پذیر است؟ با ساخت ژل ابرو در خانه می توانید پول خود را پس انداز کنید و این دستورالعمل را دوباره بسازید. سایه چشم متناسب با رنگ ابرو خود را پیدا کنید ، آن را به له کنید. ژله نفتی یا وازلین اضافه کنید. آنها را مخلوط کنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و کار شما تمام شود. می توانید با استفاده از برس ژل را روی ابروهای خود بمالید تا ظاهر زیباتری پیدا کند.

ساخت ژل ابروی خانگی چگونه امکان پذیر است
ساخت ژل ابروی خانگی چگونه امکان پذیر است

ژل ابرو چیست؟

ژل ابرو یک محصول زیبایی است که برای فرم دادن به ابروهای شما استفاده میشود. همچنین به مرتب سازی موهای ابرو و ثابت نگه داشتن ابروها کمک می کند ، دقیقاً مانند تافت مو که برای تنظیم موهای شما استفاده میشود و مدل مو را در جای خود ثابت نگه می دارد. ژل های ابرو برای کسانی که ابروهای ضخیمی دارند و نیاز به مرتب شدن دارند مناسب است. اگر تصمیم به ساخت ژل ابرو دارید می توانید این متن را دنبال کنید.

ساخت ژل ابروی رنگی چگونه امکان پذیر است
ساخت ژل ابروی رنگی چگونه امکان پذیر است

ساخت ژل ابرو رنگی

برای ساخت ژل ابرو به ژل آلوئه ورا ، زغال فعال ، روغن ویتامین E و پودر کاکائو نیاز خواهید داشت. همه مواد را با هم مخلوط کنید و روغن ویتامین E کمک می کند قوام مورد نظر خود برای ساخت ژل ابرو را بدست آورید. پودر کاکائو و زغال به کمک می کند تا ابروهای خود را پر کنید، در حالی که آلوئه ورا تمام موها را در محل نگه می دارد. روغن ویتامین E باعث رشد مو میشود. فقط مطمئن شوید که آن را در ظرف نگهداری کرده و در یخچال قرار بدهید.

ژل ابروی مناسب من
ژل ابروی مناسب من

ساخت ژل ابرو مناسب برای استفاده روتین

خرید ژل ابرو مناسب برای انواع ابرو

مواد لازم برای ساخت این ژل ابرو از ۴/۱ فنجان آب مقطر (مقطر باعث کاهش باکتری های آینده میشود)، ۴/۱قاشق چایخوری ژلاتین، ۲/۱ قاشق چایخوری شکر (اختیاری)، ۳ قطره روغن اساسی رزماری (اختیاری)، ۲ قطره روغن ضروری اسطوخودوس (اختیاری)، در یک کاسه کوچک ، ژلاتین ، شکر و آب گرم را کاملا مخلوط کنید. آب داغ به حل شدن قند و ژلاتین کمک می کند. با استفاده از یک قیف کوچک ، مخلوط خود را به یک لوله ریمل منتقل کنید. بگذارید ۲۴ ساعت بماند تا غلیظ شود. جالب است بدانید در ساخت ژل ابرو شکر برای سفتی و نگهداری بیشتر اضافه میشود.

آیا میتوان از ژل مو به جای ژل ابرو استفاده کرد؟
آیا میتوان از ژل مو به جای ژل ابرو استفاده کرد؟

ساخت ژل ابرو با استفاده از ژل مو

اگر ابروهای کم پشتی دارید، بهترین گزینه برای ابروهای شما استفاده از یک ژل ابرو میباشد. شما می تواند ساخت ژل ابرو را به راحتی انجام دهید. برای این کار در یک کاسه حدود ۲ قاشق ژل مو اضافه کنید. آن را مخلوط کنید تا کمی آبکی شود. سپس ، با استفاده از پشت قاشق ، کمی از سایه چشم قدیمی خود را له کرده و به ژل ها اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که از سایه ای استفاده می کنید که حدود ۲ درجه روشن تر از سایه محصول ابرو است. به راحتی می توانید با استفاده از یک ریمل تمیز ابروهای خود را حالت بدهید.

ژل ابروی رزماری را چگونه بسازم؟
ژل ابروی رزماری را چگونه بسازم؟

ساخت ژل ابرو رنگی با روغن رزماری و اسطوخودوس

اگر تصمیم به ساخت ژل ابرو رنگی هستید، می توانید از زغال فعال برای رنگ سیاه و پودر کاکائو برای رنگ قهوه ای استفاده کنید.  برای ساخت ژل ابرو رنگی کافی است از ۱ قاشق چای خوری ژل ۱۰۰ درصد خالص آلوئه ورا، ۲ قطره روغن اساسی رزماری، ۳ قطره روغن اساسی اسطوخودوس، پودر arrowroot (اختیاری) استفاده کنید.  برای ساخت ژل رنگی ، برخی از رنگ ها را در یک کاسه کوچک بپاشید ، در صورت لزوم بیشتر اضافه کنید تا به رنگ مورد نظر برسید. ژل آلوئه ورا را اضافه کرده و مخلوط کنید. روغنهای اساسی را اضافه کرده و آنها را مخلوط کنید. اگر لازم است رنگ را روشن یا مخلوط را غلیظ کنید ، می توانید کمی پودر پیاز به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. مخلوط را به یک ظرف کوچک و تمیز منتقل کنید.

روغن اساسی ابرو
روغن اساسی ابرو

خاصیت استفاده از روغن های اساسی در ساخت ژل ابرو

مقاله پیشنهادی: موی معمولی و نرمال چه ویژگی هایی دارند؟

خوب است بدانید استفاده از روغنهای اساسی مانند رزماری و اسطوخودوس در ساخت ژل ابرو می تواند به خستگی ابروهای شما کمک کنند. تصور میشود که رزماری یکی از موثرترین روغنهای اساسی برای رشد مو ، متابولیسم سلولی را که باعث تحریک فولیکول های مو میشود را افزایش می دهد. همچنین روغن اسطوخودوس  حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی  مو را تغذیه می کند تا از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری کند. استفاده از  روغن چوب درخت سرو در ساخت ژل ابرو مانند یک روش درمانی معمول برای کم پشت شدن مو عمل می کند. چوب سرو باعث افزایش گردش خون در پوست سر میشود که به رشد مو کمک می کند.

چگونه ابرو را حالت دهم
چگونه ابرو را حالت دهم

خاصیت آلوئه ورا در ساخت ژل ابرو

اگر در ساخت ژل ابرو از آلوئه ورا استفاده کردید باید گفت که این گیاه می تواند برای پوست شما و همچنین موی شما مرطوب کننده باشد. همچنین به ترمیم فولیکول های مو در رشد مو کمک می کند. ژل طبیعی آلوئه ورا را از یک برگ چربی استخراج کرده ، آن را له کرده و روی ابروهای خود بمالید تا موهای آن سریعتر رشد کنند.

حالت دادن ابرو با ژل
حالت دادن ابرو با ژل

ساخت ژل ابرو با قهوه و کاکائو

عناصر لازم برای ساخت ژل ابرو رنگی شامل، ۲ قاشق غذاخوری قهوه استفاده شده یا مرطوب، ۱ قاشق چایخوری پودر کاکائو (برای رنگ روشن ، به مقدار کم استفاده شود)، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ½ قاشق چای خوری عسل خام و ۱ تا ۲ قطره ژل آلوئه ورا می باشد. ساخت ژل ابرو کاری آسان است، فقط کافی است قدم به قدم با آموزش ها همراه باشید. برای ساخت ژل ابرو باید قهوه و پودر کاکائو را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. این دو ماده را مخلوط کنید. حالا روغن نارگیل ، عسل ، و ژل آلوئه ورا را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۵ دقیقه استراحت کند. بعد از آن می توانید از ژل ابرو استفاده کنید.

آیا وازلین را میتوان به ابرو زد
آیا وازلین را میتوان به ابرو زد

ساخت ژل ابرو با وازلین

می توانید برای ژل ابرو از وازلین، سایه چشم، روغن کرچک یا روغن نارگیل (اختیاری)، یک برس ریمل تمیز استفاده کنید . اولین قدم برای ساخت ژل ابرو این است که در یک کاسه ۱ قاشق چایخوری وازلین یا ژل مو اضافه کنید. سپس سایه چشم را به آن اضافه کنید. چند قطره روغن کرچک یا نارگیل اضافه کنید (اختیاری). تمام مواد را خیلی خوب مخلوط کنید تا زمانی که خمیر رنگی شود و با یک ریمل تمیز بر روی ابروهای خود بزنید. بقیه را در ظرف محکم بسته شده نگهداری کنید.

ژل ابروی شفاف را چگونه باید ساخت
ژل ابروی شفاف را چگونه باید ساخت

دستورالعمل ساخت ژل ابرو بدون رنگ و شفاف

تهیه ژل ابرو بدون رنگ در خانه بسیار آسان است و نیازی به هزینه زیاد نیست.  ژلاتین – (۲/۱) قاشق چای خوری، اسانس اسطوخودوس ۴ قطره، روغن اساسی رزماری ۶ قطره، گلیسیرین  (۴/۱) قاشق چای خوری، آب نصف فنجان، کاسه، قاشق و قیف کوچک، یک بطری قدیمی ریمل. آب را در کاسه بریزید و آن را در فر قرار دهید. حرارت را روشن کنید و بگذارید آب کمی گرم شود. کاسه را برداشته و ژلاتین را به آب اضافه کنید. با کمک قاشق آن ها را مخلوط کنید. استفاده از آب گرم به شما کمک می کند تا ژلاتین را به درستی در آن حل کنید. اکنون ، درب ژل ابرو یا لوله ریمل قدیمی را برداشته ، قیف را بر روی دهانه آن قرار داده و آرام مخلوط ژلاتین را در قوطی ریمل بریزید. اطمینان حاصل کنید که لوله کاملا با آن پر نشده است. در قسمت بالا باید فضای کمی وجود داشته باشد. سپس ، هر دو نوع روغن ضروری را به لوله اضافه کنید و با قرار دادن یک بار دیگر درب آن را محکم ببندید. قدم آخر در ساخت ژل ابرو این است که آن را برای ۳ تا ۱۲ ساعت آینده کنار بگذارید تا کل معجون کاملا غلیظ شود و ماده ای ژل مانند ایجاد کند.

آیا حالت دادن ابرو با ژل امکان پذیر است
آیا حالت دادن ابرو با ژل امکان پذیر است

نحوه استفاده از ژل ابرو

بعد از ساخت ژل ابرو مهم است که طرز استفاده از آن را به خوبی یاد بگیرید تا ظاهری مرتب و زیبا داشته باشید. اگر ابروهای شما پرپشت و کامل هستند ، فقط ممکن است لازم باشد آنها را با مقداری ژل ابرو شانه کنید. فقط یک ژل ابرو به تنهایی باعث میشود ابروهای شما بی نهایت یکدست و براق به نظر برسند. اما اگر مانند بسیاری از افراد در بخش ابرو به کمی کمک بیشتر نیاز دارید، می توانید با دنبال کردن این چند مرحله به نتیجه دلخواه خود برسید. شما به سه ابزار مداد ، سایه چشم و ژل ابرو نیاز دارید.

مقاله پیشنهادی: استفاده از ماژیک ابرو چگونه است؟

  •  با استفاده از برس ابرو، ابرو های  خود را مرتب کنید.
  • با انتهای مداد ، ضربات آرامی مابین ابرو خود اضافه کنید تا جای خالی ابروهای شما پر شود.
  • اگر به کمی سایه زدن احتیاج دارید ، می توانید از سایه چشم که همرنگ ابروهایتان هست را بردارید و در قسمت هایی که به آن احتیاج دارند ، کمی سایه بزنید. این مرحله باید مختص کسانی باشد که موهای کم پشتی در ابروهای خود دارند.
  • در آخر ، برای اینکه ظاهر خوبی به ابرو دهید ، از ژل ابرو استفاده کنید.  اگر این کار ها را انجام دادی و به نتیجه دلخواه نرسیدید، می توانید از از ژل ابرو رنگی استفاده کنید ، در غیر این صورت استفاده از ژل شفاف را توصیه می کنیم.
مواد اولیه ژل ابرو
مواد اولیه ژل ابرو

در ساخت ژل ابرو باید به چه چیزی توجه داشته باشیم ؟

ممکن است به خاطر گرانی ژل ابرو خودتان به ساهت ژل ابرو اقدام کنید. وقتی نوبت به ساخت ژل ابرو می رسد ، مهمترین چیز یافتن رنگ مناسب برای ساخت سایه است. اگر رنگ سایه ی غیر طبیعی انتخاب کنید، ابروهای شما هرگز طبیعی به نظر نمی رسد. وقتی سایه مناسبی برای خود پیدا کردید ، حتی با استفاده سریع و نامرتب ، ژل ابرو کاملاً طبیعی به نظر می رسد. اگر به طور طبیعی ابروهایی پر و ضخیم دارید، فقط به یک ژل ابرو شفاف احتیاج دارید، حتی می توانید خودتان ساخت ژل ابرو را انجام دهید. اما اگر ابروهای کم پشتی دارید و می خواهید از ژل ابرو استفاده کنید باید از ژلی استفاده کنید که با رنگ طبیعی موی شما مطابقت داشته باشد. اگر نمی توانید بین دو رنگ تصمیم بگیرید ، سایه روشن را انتخاب کنید. ابروهایی که ظاهری غیرطبیعی دارند، تقریباً همیشه نتیجه آرایش ابروهای خیلی تیره هستند.

کشیدن مداد ابرو
کشیدن مداد ابرو

هماهنگی رنگ ابرو با رنگ پوست

اگر تصمیم به ساخت ژل ابرو دارید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اگر شما پوستی سفید و روشن داشته باشد، ابرویی که خیلی تیره است می تواند صورت شما را تحت فشار قرار دهد و شما را سخت نشان دهد. صرف نظر از روشن یا تیره بودن موهایتان ، سایه ای را بین خاکستری مایل به قهوه ای و یا قهوه ای انتخاب کنید. برای پوست های سبزه ، رنگ قهوه ای مات یا روشن می تواند برای شما مناسب باشد. اگر موهای شما به طور طبیعی سیاه است ، ممکن است یک رنگ زغالی مناسب باشد. برای رنگ پوست تیره به جای اینکه از رنگ سیاه زغالی استفاده کنید، می توانید از رنگ قهوه ای استفاده کنید.

آرایش ابرو
آرایش ابرو

انواع ژل های ابرو

انواع مختلفی از ژل های ابرو می توانید استفاده کنید که برای ظاهر ابرو شما مناسب خواهد بود. بسته به سایه ابروهای خود ، می توانید انواع رنگ ها را پیدا کنید. می توانید ژل ابرو را به رنگ قهوه ای ، مشکی یا شفاف تهیه کنید تا بتوانید رنگ طبیعی به آن اضافه کنید. ژل های ابرو اغلب در لوله هایی با چوب ریمل مژه و ابرو وجود دارد ، بنابراین می توانید ژل را بزنید و سریع ابروهای خود را بالا ببرید. ایم راه برای کسانی که میخواهند سریع آرایش و میکاپ صورت خود را انجام دهند بسیار مناسب است. استفاده از ژل ابرو یک روش عالی برای مرتب کردن ابروها می باشد. برخی از ژل های ابرو با یک برس با نوک های نازک به شما کمک می کنند ابروهای خود را با دقت عالی مرتب کنید.

نکات حرفه ای در استفاده از یک ژل ابرو

  • ژل ابرو را با فرمول مقاوم در برابر آب انتخاب کنید تا خشک نشود.
  • با کشیدن ژل ابرو در ابروهای خود با استفاده از یک حرکت رو به بالا ، یک لیفت ابرو طبیعی بدست آورید.
  • برای دستیابی به بهترین نتیجه ، باید سر تاج ابرو را به سمت بالا برس زد ، در حالی که دم های ابروهای خود را به صورت ضربه های بالا و خارج برس می زنید.
چگونه از ریمیل ابرو استفاده کنم
چگونه از ریمیل ابرو استفاده کنم

آموزش ریمل ابرو و نحوه ی استفاده صحیح از آن

شما می توانید به آسانی آموزش ریمل ابرو را یاد بگیرید. اما به نظر می رسد که در نحوه ی آموزش ریمل ابرو و استفاده از آن، دو روش اصلی وجود دارد. مورد اول در آموزش ریمل ابرو شامل استفاده از ریمل ابرو شفاف به عنوان ژل برای نگه داشتن موها در جای خود است ، در حالی که مورد دوم در آموزش ریمل ابرو استفاده از ریمل معمولی برای ابرو است، تا ظاهری طبیعی تر و ۳ بعدی نسبت به مداد یا پودر داشته باشد. در حالی که روش دوم باعث ایجاد نگرانی در افراد میشود و فکر می کنند برای امتحان کردن آن ممکن است با مشکل برخورند، اما توجه داشته باشید که اگر رنگ ریمل ابرو متناسب با پوست باشد و آموزش ریمل ابرو را به درستی فرا گرفته باشید، می توانید به راحتی از ریمل ابرو استفاده کنید.

خرید انواع ریمل و مداد ابرو متناسب با سلیقه شما

آموزش ریمل ابرو، نحوه کشیدن

۱. در این آموزش ریمل ابرو یاد میگیرید، که به چه صورت ریمل ابرو بزنید. قبل از آنکه ریمل را به ابرو بزنید، باید توجه داشته باشید که با دقت مقدار اضافی آن را بردارید. سپس با کمی فشار روی ابروهای خود بکشید، تا ابروهای شما به طور یکنواخت رنگ شود. در آموزش ریمل ابرو باید توجه داشته باشید که فراتر از شکل طبیعی ابروهای خود نکشید، چون بدیهی و غیر طبیعی به نظر می رسد.

۲. توجه داشته باشید که جهت موهایتان را دنبال کنید. اگر موهای ابرو به سمت بالا است ، به سمت بالا ریمل  بزنید. اگر به کنار است ، به سمت کنار ریمل بزنید.

۳. اگر می خواهید ابروهای ضخیم تری داشته باشید ، موهای خود را در جهت ریمل بزنید تا بیشترین حجم را بگیرید. این ترفند سطح بیشتری را پوشش خواهد داد.

چطور یک ریمل خوب انتخاب کنید

علاوه بر فراگرفتن آموزش ریمل ابرو باید بدانید، برای انتخاب ریمل ، مهم است که قبل از اقدام به خرید با رنگ مو ابرو مطابقت داشته باشید. سعی کنید به دنبال رنگی باشید که نزدیک به رنگ موی طبیعی شما باشد و همچین نزدیک به رنگ پوست شما باشد. استفاده از رنگ های خنک تر ، به جای رنگ های گرم ، باعث میشود که ابروها طبیعی تر به نظر برسند.

مواد تشکیل دهنده ریمل ابرو

ممکن است در برخی از ریمل ها مواد شیمیایی باشد، برای همین بهتر است تصمیم به ساخت ریمل ابرو با مواد طبیعی بگیرید. اما بیایید اول نگاهی سریع به این مواد شیمیایی بیندازیم تا ببینید چرا باید از آنها اجتناب کنید:

متیل پارابن (Methylparaben): متیل پارابن یک ماده شیمیایی ضد قارچ است که در بسیاری از محصولات مراقبتی استفاده میشود. نگرانی هایی در مورد استفاده از آن وجود دارد. برخی از مطالعات نشان داده است که استفاده از متیل پارابن روی پوست ممکن است با فرابنفش واکنش نشان دهد و پیری پوست را تسریع دهد.

مقاله پیشنهادی: خرید ریمل اصل از بازار

پودر آلومینیوم: پودر آلومینیوم یک ترکیب فلزی است که برای رنگ آمیزی مواد آرایشی خاص استفاده میشود. نگرانی های اصلی در مورد پودر آلومینیوم به طور بالقوه ای در جلوگیری از توانایی بدن در دفع جیوه وجود دارد که باعث میشود مقدار بیشتری از این ترکیب در بدن شما باقی بماند.

Ceteareth-20: Ceteareth-20 مخلوطی از الکلهای چرب خاص است و به عنوان یک امولسیون کننده در انواع محصولات آرایشی و محصولات مراقبت از خود استفاده میشود.

بوتیل پارابن: بوتیل پارابن معمولاً به عنوان ماده نگهدارنده در محصولات آرایشی استفاده میشود ، که به منظور افزایش ماندگاری و جلوگیری از رشد باکتری ها است. به هر حال ممکن است ، با پوست شما نیز تماس مستقیم دارد و بدن شما می تواند این مواد شیمیایی بالقوه خطرناک را جذب کند.

بنزیل الکل: بنزیل الکل نیز به طور معمول به عنوان ماده نگهدارنده در محصولات زیبایی و مراقبت از پوست استفاده میشود. با این حال ، اثرات روی پوست شما می تواند در اثر خشکی و تحریک باشد. بنزیل الکل همچنین می تواند پوست را خش دار کند و باعث تحریک بیشتر شود.

راز ابروی پرپشت
راز ابروی پرپشت

راهکارهایی برای پرپشت کردن ابرو

ممکن است بعضی از افراد ابروهایی کم پشتی داشته باشند و خواهان ابروهای پرپشتی باشند. خوب است بدانید علاوه بر اینکه می توانید با ساخت ژل ابرو ظاهری متفاوت به ابروهای خود بدهید، می توانید با راهکار های خانگی ابروهایی پرپشت در مدت زمان طولانی داشته باشید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئنین است که باعث رشد مو میشود و می تواند به ضخیم شدن ابرو کمک کند. فقط برگ خارجی آلوئه را جدا کرده و ژل را بیرون بیاورید. ژل را در ابروهای خود ماساژ دهید تا جذب شود. حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آن را روی ابروهای خود نگه دارید.

روغن ویتامین E

روغن ویتامین E باعث رشد مو و تقویت موهای آسیب دیده میشود. این ماده حاوی چندین آنتی اکسیدان است و به حل بسیاری از مواردی که ممکن است رشد مو را محدود کنند کمک می کند. برای استفاده ، فقط کپسول ویتامین E را باز کرده و روغن را روی ابروهای خود بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند.

برگ کاری

برای دهه ها از برگ کاری در آیورودا برای تقویت رشد مو استفاده شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند برگ کاری را چند ساعت در آب گرم خیسانده ، صاف کرده و مایع را به ابروهای خود بمالید.

هبیسکوس

مطالعات نشان داده است که عصاره گیاه هبیسکوس باعث رشد مو میشود. هم گل و هم برگ ها به خوبی کار خواهند کرد. فقط گل های برگ ها را خرد کرده و مستقیماً روی ابروهای خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

منابع

projectvanity.com
harpersbazaar.com.au
thankyourbody.com
allforfashiondesign.com
bebeautiful.in
jenniraincloud.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 + شش =